( 33) Load fails: Load error 17 (invalid file format or version) (plugin "vip.amxx")
https://amxx.pl/topi...mat-or-version/
To równanie zostało stworzone przy pomocy kodu LaTeX:
Edytor LaTeX online: CodeCogs.com/latex/eqneditor.php
Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
|
Rekuseq1 nie posiada znajomych
Napisane przez Rivit w 10.01.2020 19:56
( 33) Load fails: Load error 17 (invalid file format or version) (plugin "vip.amxx")
https://amxx.pl/topi...mat-or-version/
Napisane przez Rivit w 10.01.2020 20:16
Napisane przez Rivit w 17.02.2019 13:00
Z racji, że dużo osób ma problemy z tym błędem to postanowiłem napisać coś na szybko o co chodzi w tym wszystkim.
1. Skąd się bierze ten błąd?
Błąd się pojawia, gdy wersja AMXX na serwerze jest niezgodna z wersją kompilatora, którym są skompilowane nasze pluginy.
Przykład:
Mamy sobie AMXX 1.8.1 i wszystko działa. Postanawiamy zrobić update do 1.8.2, no więc wgrywamy pliki nowego AMXX'a, odpalamy serwer i? No i dużo pluginów sypie błędami Load error 17 (invalid file format or version).
2. Jak żyć? Co robić?
Otóż sprawa jest prosta. Najpierw należy się zorientować jaką wersje AMXX posiadamy na serwerze.
Służą do tego komendy:
Przykładowy output z komendy 'meta list'. W tym przypadku wersja to 1.8.2
Currently loaded plugins: description stat pend file vers src load unlod [ 1] AMX Mod X RUN - amxmodx_mm.dll v1.8.2 ini Start ANY [ 2] POD-Bot mm RUN - podbot_mm.dll vV3B22 ini Chlvl ANY [ 3] Fun RUN - fun_amxx.dll v1.8.2 pl1 ANY ANY [ 4] CStrike RUN - cstrike_amxx.dll v1.8.2 pl1 ANY ANY [ 5] CSX RUN - csx_amxx.dll v1.8.2 pl1 ANY ANY [ 6] Engine RUN - engine_amxx.dll v1.8.2 pl1 ANY ANY 6 plugins, 6 running
'amxx version'
] amxx version AMX Mod X 1.8.2 (http://www.amxmodx.org) Authors: David "BAILOPAN" Anderson, Pavol "PM OnoTo" Marko Felix "SniperBeamer" Geyer, Jonny "Got His Gun" Bergstrom Lukasz "SidLuke" Wlasinski, Christian "Basic-Master" Hammacher Borja "faluco" Ferrer, Scott "DS" Ehlert Compiled: Feb 14 2013, 00:56:37 Build ID: 1.8.2 61:2ae84f7c0a97 Core mode: JIT+ASM32
Gdy ustalimy już wersje czas na kompilacje. Można użyć kompilatora online, który jest na http://amxx.pl, ale sugerowałbym użycie kompilatora lokalnego.
W tym celu wchodzimy sobie na stronke https://www.amxmodx.org/ tam mamy AMXX'y 1.8.2 i 1.9 (reszty wersji trzeba pogrzebać sobie gdzieś w necie czy coś, te najpopularniejsze obecnie). Pobieramy sobie AMX Mod X Base windows/linux (zależy jakiego systemu używasz, mowa tu o twoim systemie, nie tym na serwerze).
Pliczek pobrany, należy go wypakować i przejść do folderu scripting. Tam znajduje się nasz kompilator. Głowne jego pliki to te widoczne na screenie:
Pamiętajcie, aby wrzucić pliki .inc do folderu include, jeżeli jakiś plugin korzysta z własnych.
Teraz gdy mamy nasz kompilator wystarczy przekompilować nasze pluginy z serwera. W tym celu należy wrzucić nasze pliki .sma do folderu z kompilatorem, a później uruchomić plik compile.exe (bądź compile.sh, gdy jesteśmy na linuxie). Wyskoczy okienko, a pluginy się skompilują i będą w folderze 'compiled'. Stamtąd pozostaje nam je wgrać na nasz serwer oraz zmienić mape/zrestartować serwer. Błędy powinny ustąpić. Aby sprawdzić, które pluginy działają bądź nie wystarczy użyć komendy 'amxx plugins' albo 'amx_plugins'
3. Uwagi
1. Pluginy standardowe, czyli:
admin.amxx adminchat.amxx admincmd.amxx adminhelp.amxx adminslots.amxx adminvote.amxx admin_sql.amxx amxmod_compat.amxx antiflood.amxx cmdmenu.amxx csstats.amxx imessage.amxx mapchooser.amxx mapsmenu.amxx menufront.amxx miscstats.amxx multilingual.amxx nextmap.amxx pausecfg.amxx plmenu.amxx pluginmenu.amxx restmenu.amxx scrollmsg.amxx statscfg.amxx statsx.amxx stats_logging.amxx telemenu.amxx timeleft.amxx
należy wgrywać wraz z aktualizacją AMXX (są w folderze plugins), z wersji na wersje są zmieniane (dodają jakieś łatki do nich czy nowe ficzery). Nie ma potrzeby ich ponownej kompilacji, gdyż w paczce są one już skompilowane.
2. Błędy przy kompilacji pluginów
Może się tak zdarzyć, że niektóre pluginy będą się kompilowały z błędem na nowszym kompilatorze. Wynika to ze zmian w kolejnych wersjach AMXX. Wtedy należy albo samemu pokombinować coś (zwykle błędy są proste w naprawie), albo napisać na forum temat w odpowiednim dziale. (może będę doklejac do tego tematu listy popularnych błędów itp)
Lista typowych błędów/ostrzeżeń kompilatora:
warning 233: symbol "client_disconnect" is marked as deprecated: Use client_disconnected() instead.
Naprawa:
- szukamy w naszym pluginie client_disconnect i zamieniamy na client_disconnected, po czym kompilujemy plugin ponownie i ma śmigać.
3. Dla leniwych kompilator w wersji 1.8.2 na windowsa znajduje się w załączniku.