Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

JSokol - zdjęcie

JSokol

Rejestracja: 29.12.2009
Aktualnie: Nieaktywny
Poza forum Ostatnio: 20.11.2011 12:37
-----

#114401 Zmienne - Co I Jak?

Napisane przez destrojer w 24.02.2010 23:19

Tak wiem, że temat ma ponad rok i z góry przepraszam za odkop, ale nie mogę tak tego zostawić.

Po 1 nie wiem jak się uczyłeś, ale nie rozpowszechniaj takich bzdur dobrze?
Po 2 zmienne w tym sensie co Ty przedstawiłeś definiujemy a nie deklarujemy. Jest różnica między tymi pojęciami.
Po 3

Najprościej ujmując zmienna jest to obszar ulokowany w pamięci komputera przechowywujący dane różnego typu

jak już chcesz tak pisać to uważaj na słownictwo. Nie ma czegoś takiego jak OBSZAR PAMIĘCI, jak już to komórka pamięci i nie jest to język prosty jeśli chodzi o tłumaczenie czegoś zielonym.
Po 4

Inicjacja:
Pierwsze przypisanie wartości do zmiennej po jej utworzeniu:

new zmienna;
zmienna = 1;

rozumiem, ze inicjacja seksualna tak? Zmienne się inicjALIZuje. Poza tym to jest przypisanie do zmiennej wartości a nie zainicjalizowanie jej.

Po 5

Przy ich tworzeniu automatycznie ustawiane są na 0( nie przechowywują żadnych danych, są po prostu puste)

zero jest logicznym fałszem więc jest wartością mój drogi.

Po 6

String:
Zmienna przechowywująca string - ciąg znaków. Po nazwie wystarczy dodać dwa nawiasy(lub więcej w zależności jaką tablice chcemy stworzyć)
Deklaracja:

new zmienna[ilosc_znakow_tablicy];

zmienna może Ci co najwyżej przechować jeden znak. Teraz czas na małą zabawę. Jestem zielony i czytam to co napisałeś w nawiasie. Tworzę coś takiego
new a[[[[[[[[2]]]][[]]][[]]]]];
, zrobiłem tak bo napisałeś to bardzo skrótowo i tym samym nie zrozumiale dla noobków.

Po 7

W Pawnie można spotkać następujące typy zmiennych:

w PAWN nie ma TYPÓW zmiennych, są tylko tagi.

Po 8

Stock:
Wiele osób używa je, ale tak naprawdę nie wie jak one działają. Zmienne te są tworzone tylko wtedy, jeżeli są używane, w innym wypadku kompilator je ignoruje. Zazwyczaj używane w plikach nagłówkowych .inc .
Deklaracja:

stock zmienna;

kiedy świnie zaczną latać. Takie coś (bo nie mam pomysłu jak to nazwać) wywoła tylko błędy i nic więcej. Jeśli nie wiesz czym jest stock to nie pisz o tym dobrze?

Już mi się nie chce wyliczać, znudziło mi sie

Stałe:
Działają tak samo jak zmienne, lecz zmienną ich nie można nazwać gdyż byłaby to kompletna sprzeczność. Różnią się tym, że poprzez cały czas mają jedną wartość, która zostanie im przypisana, nie można na nich wykonywać żadnych operacji oprócz pobierania ich wartości. Przy tworzeniu przed nazwą trzeba dodać przedrostek 'const'

Makrodefinicje:
Bardzo podobne do zmiennych, działają na zasadzie "niech X będzie Y". Tak więc jeżeli do makrodefinicji X przypiszemy Y każdorazowe wpisanie w kodzie X skutkuje wywołaniem Y. Programiści używają ich najczęściej aby zaoszczędzić sobie wpisywania długich nazw funkcji, lub ścieżek do plików. Nie ma ograniczeń co do typu przechowywanych w nich danych. Tworzenie:

Wyjaśniłeś to bardzo pobieżnie. Nie wspomniałeś jaka różnica miedzy stałą a makrodefinicją, nie wspomniałeś dlaczego w pewnych sytuacjach stosowanie makrodefinicji jest mniej praktyczne niż stałych. Mały przykład
new const a = 2 + 2;
#define WYNIK       2+2

printf(" Wynik 1:  %i\n Wynik2: %i", (a * 2), WYNIK * 2 );

W 1 przypadku wynikiem bedzie 8, w drugim 6. Dlaczego? Bo kompilator zastępuje każda definicję jej wartością.


Trochę już zmęczony jestem.

Nigdy więcej nie patrz na mnie takim wzrokiem

Nigdy więcej nie miej takich zimnych oczu

Pozdrawiam.

Dziękuję, dobranoc
D.
  • +
  • -
  • 7


#112938 problem z mikro !

Napisane przez Myszka w 18.02.2010 13:22

Sprawdz także czy masz sprawnie działające gniazdo gdyż mi się zdarzyło że po rutynowym wyczyszczeniu kompa /widocznie zrobiłam jakieś spięcie/ przestało działać.Niestety musiałam zakupić wtedy nową kartę dzwiękową .
  • +
  • -
  • 2


#109844 Uruchamianie pluginu konkretnego dnia o konkretnej godzinie

Napisane przez mgr inż. Pavulon w 05.02.2010 09:02

Nieoficjalny polski support AMX Mod X -> Dokumentacja :: AMXX > Core > core >> date
Nieoficjalny polski support AMX Mod X -> Dokumentacja :: AMXX > Core > core >> time
  • +
  • -
  • 1


#109843 Uruchamianie pluginu konkretnego dnia o konkretnej godzinie

Napisane przez Miczu w 05.02.2010 08:59

format_time ( output[],len, const format[],time = -1 )

%a abbreviated weekday name (Sun) 
%A full weekday name (Sunday) 
%b abbreviated month name (Dec) 
%B full month name (December) 
%c date and time (Dec 2 06:55:15 1979) 
%d day of the month (02) 
%H hour of the 24-hour day (06) 
%I hour of the 12-hour day (06) 
%j day of the year, from 001 (335) 
%m month of the year, from 01 (12) 
%M minutes after the hour (55) 
%p AM/PM indicator (AM) 
%S seconds after the minute (15) 
%U Sunday week of the year, from 00 (48) 
%w day of the week, from 0 for Sunday (6) 
%W Monday week of the year, from 00 (47) 
%x date (Dec 2 1979) 
%X time (06:55:15) 
%y year of the century, from 00 (79) 
%Y year (1979)

  • +
  • -
  • 1


#34583 G_block_name_change

Napisane przez grankee w 12.01.2009 17:50

G_block_name_change plugin blokuje zmianę nicku na serwerze.


Instalacja standardowa, nie posiada cvarów, nie posiada żadnych ustawień, nie ma konieczności modyfikacji.
Po prostu włączasz go i działa.

Załączone pliki


  • +
  • -
  • 20


#103109 Narzucenie nick'a przy wejściu na serwer oraz blokada możliwości jego zmi...

Napisane przez Portek w 02.01.2010 16:00

1.
public client_putinserver(id){
 set_task(0.1, "zmien_nick")
}

2. Przejrzyj sma G_block_name_change - Nieoficjalny polski support AMX Mod X

  • +
  • -
  • 1