Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

TibacK - zdjęcie

TibacK

Rejestracja: 03.07.2013
Aktualnie: Szuka...
Poza forum Ostatnio: dziś, 11:27
*****

Moje posty

W temacie: Wyciągnięcie danych z tablicy 2d

wczoraj, 14:38

A to dziwne, bo jak sprawdzałem u siebie to wypisało wszystkie kategorie.

Uzywałem g++9 na ubuntu. 

W temacie: Wyciągnięcie danych z tablicy 2d

wczoraj, 14:04

Ja bym zrobił coś takiego:

struct gameData{
    string id;
    string name;
    string number; //lepiej zeby bylo np intem, unsigned intem
};

gameData gamesData[] = {
    {"1", "Battlefield 1", "100"},
    {"2", "WatchDogs 2", "120"},
    {"3", "Grand Theft Auto 5", "80"},
    {"4", "Black Desert Online", "50"},
    {"5", "World of Warcraft", "50"},
    {"6", "Eternal Magic", "50"},
    {"7", "Ori and the Blind Forest", "170"},
    {"8", "Resident Evil 3", "50"},
    {"9", "Firewatch", "40"},
    {"10", "The Wither 3", "50"},
    {"11", "Cyberpunk 2077 (Preorder)", "199"},
    {"12", "Disco Elysium", "150"},
    {"13", "Fifa 2020", "160"},
    {"14", "Rocket League", "50"},
    {"15", "NBA 2k19", "40"},
    {"16", "Car Mechanic Simulator", "50"},
    {"17", "Farming Simulator 2020", "100"},
    {"18", "Tank Mechanic Simulator", "30"},
};
            for(int i = 0; i < sizeof(gamesData) / sizeof(gamesData); i++)
            {
                if(typeGamesId[i] == choice)
                {
                    cout << gamesData[i].id << ". " << gamesData[i].name << " - Cena: " << gamesData[i].number << " PLN (Wpisz " << i + 1 << ")" << endl;
                }
            }

Chociaż na to:

sizeof(gamesData) / sizeof(gamesData)

trzeba uważać czasem ;)

W temacie: Wyciągnięcie danych z tablicy 2d

wczoraj, 13:45

No dokładnie, i twoja pętla jedzie od i = 0 aż do tej wartości, co oczywiście dla pierwszych wartości zadziała, a dla reszty dostaniesz seg faulta, bo odwołujesz się poza tablice

 

EDIT:

Jeszcze dodam, że jeśli robisz sizeof na jakimś obiekcie, to dostaniesz rozmiar tego obiektu. W sensie ile fizycznie ta klasa okupuje bajtów. sizeof dla stringa nie zwraca jego długości, tylko zwraca ile bajtów zajmuje sam w sobie obiekt (jego zmienne prywatne, publiczne etc)

W temacie: Nie dziala mi VIP

wczoraj, 13:41

no to sie zastanow gosciu.

podaj błąd moze co wyskakuje z kompilacji? Skąd ja mam wiedziec co ty tam wyprawiasz?

W temacie: Wyciągnięcie danych z tablicy 2d

wczoraj, 13:34

Okej, to nie będę Ci dawał pełnego rozwiązania na tacy, ale zrób to:

cout << sizeof gamesData << endl;

w jakimś case w switchu i zobacz ile Ci wypisze ;)