Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

BartoszOsw - zdjęcie

BartoszOsw

Rejestracja: 03.11.2012
Aktualnie: Nieaktywny
Poza forum Ostatnio: 20.02.2022 09:54
-----

#623741 Obciążenie serwera (Segmentation Fault)

Napisane przez Aemiksowy w 08.03.2014 09:11

Ja dołożę coś od siebie... To, że Ty wolisz mieć bazę MySQL na proserwer to nie oznacza, że takie rozwiązanie jest dobre. Warto zwrócić uwagę, że połączenie do bazy na proserwer idzie po zewnętrznej stronie, zatem brak połączenia się z bazą, doprowadza serwera do wyłożenia się jego. Po przeniesieniu do bazy Pukawki, gdzie połączenie jest realizowane po wewnętrznej stronie, przywróci się serwerowi stabilność w razie braku połączenia z bazą.

 

Przeanalizowałem logi i warto zwrócić uwagę, że zarówno w jednym logu jak i w drugim segmentation fault występuje po zabiciu z AWP innych graczy. Co to może oznaczać? No na pewno nie to, że wina leży po stronie samego AWP... Zapewne masz klasę, która ma nałożone różne moce na tę broń. Więc najlepiej będzie, jak zrobisz logi z tego, kto jaką klasą gra. Pozwoli to na jeszcze lepsze dokonanie analizy.

L 03/07/2014 - 17:55:49: "uspokuj sie bo dostaniesz wpier19> " killed "NikE^^11> " with "awp"



#623047 Obciążenie serwera (Segmentation Fault)

Napisane przez Seba w 06.03.2014 18:25

Proszę Cię, możesz includować ile zechcesz. To crashy nie wywoła
 

Dużo zależy od tego co się dołącza i do czego. 

 

 

 

 Proszę o pomoc i dziękuje za pomoc nagrodzę +.
 

Będąc szczerym rozwiązanie Twojego problemu może być dość zaawansowane. HLDS nie należy do najstabilniejszych aplikacji i wyłożyć go naprawdę nie trudno :)

 

 

Patrząc na typ serwera oraz ilość pluginów stawiam że winny jest plugin który modyfikuje entity w grze. Te pluginy na początku bym wziął na inspekcję. Wytypuj pierw te pluginy, następnie wyłączaj grupowo po 2-3 i oczekuj czy pojawią się crashe.

 

Niestety jak wcześniej wspominałem może być dużo problemów ze zlokalizowaniem przyczyny, gdyż może się dziać tak że osobno pluginy działają ok a dopiero gdy są wszystkie włączone to powodują nieoczekiwane błędy. Włącz maksymalny poziom logów (kilka cvarów do zmiany/sprawdzenia, na dole postu wklejam Ci wycinek mojego server.cfg abyś mógł porównać do swojego), uruchom konsolę na Pukawce aby cały czas się aktualizowała, dodaj serwer do HLSW i pobierz logi serwera przez RCON. Dodatkowo możesz włączyć zapisywanie plików qconsole.log (dodaj do parametrów startowych -dev -condebug -debug i zrestartuj serwer). W którymś z tych źródeł możesz znaleźć bardzo cenne informacje które pomogą zlokalizować problem, bo w większości wypadków przez crashem z segfault serwer wypluwa jakiś komunikat, tylko nie wiadomo którym kanałem pierw zdąży. Być może naprawa problemu będzie banalna ;)

 

Drugą opcją może być duże zużycie pamięci przez pluginy. Tym można by wytłumaczyć crashe podczas zmiany mapy. Możesz spróbować np. zaalokować ręcznie pamięć dla danego pluginu, np. główny plugin COD, ale to i tak wróżenie z fusów jak nie wiadomo co dokładnie powoduje problem. 

 

Co jeszcze masz załadowane? Pokaż mi wynik komend meta list, amxx plugins oraz version. W przypadku modyfikacji takiej jak COD osobiście sugeruję używanie engine sprzed ery SteamCMD (najlepiej 5787), gdyż subiektywnie wydaje się być sporo stabilniejszy. Takie rozwiązanie ma tylko jeden minus: w starym engine ping graczy jest bardzo zależny od fps serwera, więc pingi mogą być gorsze niż na nowym silniku ze względu na duże obciążenie.

 

Używasz amxbans? Gdzie masz bazę danych? Amxbans nie używa wątkowego połączenia do serwera mysql i wszystko idzie w pojedynczym połączeniu co często wiele problemów powoduje (np. zawiecha serwera na koniec mapy gdy serwer bazy danych nie odpowiada).

 

Mam nadzieję że moje rady pomogą Ci trochę w naprawie serwera, czego życzę :)

 

Ustawienia pliku server.cfg dotyczące logowania:

// wlacza badz wylacza logi serwera, wartosc ta nie zmienia nic w stosunku do logow AMXMODX
// jezeli nie potrzebujesz logow serwera to nie wlaczaj ich, badz zmien nizej (mp_logfile) na wyswietlanie ich tylko w konsoli
// zapis logow do pliku zabiera wolna przestrzen na dysku twardym i zasoby sprzetowe
//
// UWAGA!!
//
// Przyjmuje wartosci "on" lub "off", nie 0 badz 1!
//
log "on"

// okresla nazwe katalogu w ktorym maja znajdowac sie pliki z logami serwera
// domyslnie jest to katalog logs w katalogu cstrike
//
logsdir "logs"

// ustawia ilosc wpisow o zadanych obrazeniach w logach serwera
//
// gdy ustawione na 0, w plikach z logami nie bedzie informacji o zadanych obrazeniach
// gdy ustawione na 1, w plikach z logami bada wpisy o zadanych obrazeniach graczom z przeciwnych druzyn
// gdy ustawione na 2, w plikach z logami bada wpisy o zadanych obrazeniach graczom ze swoich druzyn
// gdy ustawione na 3, w plikach z logami bada wpisy o wszystkich zadanych obrazeniach
//                                                                                              
mp_logdetail "0"


// wlacza badz wylacza zapisywanie logow typu echo do plikow z logami, przydatne np. w analizowaniu bledow dodatkow typu dproto
//
mp_logecho "1"


// wlacza badz wylacza zapisywanie logow do plikow, gdy ustawione na 0 logi beda pojawiac sie tylko w konsoli
//
mp_logfile "1"


// wlacza badz wylacza logowanie chatu graczy
//
mp_logmessages "1"

// gdy ustawione na 1 to serwer bedzie zapisywal logi tylko do jednego pliku, zamiast do jednego na mape
//
sv_log_onefile "0"


// gdy wlaczone to zapisuje dodatkowo do logow blokady adresow ip ktore pakietuja serwer
//
sv_logblocks "1"


// gdy wlaczone to zapisuje dodatkowo do logow informacje o nadanych banach 
// uwaga! nie dziala to z AMXBANS
//
sv_logbans "1"        


// gdy wlaczone to do logow trafia dodatkowo informacje o podlaczaniu sie HLTV
//
sv_logrelay "1"   



#313899 Naprawa błędu MedkitThink w klasie medyk

Napisane przez Misiaczek ;c w 27.10.2011 09:22

Witam

jako iż wiele osób ma błąd z klasą medyk a mianowicie
L 10/25/2011 - 09:43:04: [AMXX] Displaying debug trace (plugin "codclass_medyk.amxx")
L 10/25/2011 - 09:43:04: [AMXX] Run time error 10: native error (native "entity_get_edict")
L 10/25/2011 - 09:43:04: [AMXX]	[0] codclass_medyk.sma::MedkitThink (line 70)

zamieszczam tutaj fixa, aby nie trzeba było tego szukać...

Znajdź
public MedkitThink(ent)
{
new id = entity_get_edict(ent, EV_ENT_owner);


Zamień na
public MedkitThink(ent)
{
if(!is_valid_ent(ent))
return PLUGIN_CONTINUE;

new id = entity_get_edict(ent, EV_ENT_owner);


Dodatkowo naprawimy błąd ze po wgraniu fixu apteczka nie działa xD

w plugin_init() dodajemy
register_event("HLTV", "Nowa_Runda", "a", "1=0", "2=0");


teraz na końcu pluginu dodajemy
public Nowa_Runda()
{
/* Apteczki */
new entApteczka = find_ent_by_class(-1, "medkit");
while(entApteczka > 0)
{
remove_entity(entApteczka);
entApteczka = find_ent_by_class(entApteczka, "medkit");
}
}


następnie podmieniamy całą funkcje public client_disconnect(id) na tą
public client_disconnect(id)
{
/* Apteczki */
new entApteczki = find_ent_by_class(0, "medkit");
while(entApteczki > 0)
{
if(entity_get_edict(entApteczki, EV_ENT_owner) == id)
remove_entity(entApteczki);
entApteczki = find_ent_by_class(entApteczki, "medkit");
}
}


Kompilujemy plik i gotowe! :crazy:
  • +
  • -
  • 11


#598403 Sklep Automatyczny Counter-Strike

Napisane przez Gh0st w 29.12.2013 15:11

Edytowania należy dokonać bez zmiany kodowania pliku. Plik powinien być zakodowany UTF-8 BEZ BOM


  • +
  • -
  • 1


#577899 Sklep Automatyczny Counter-Strike

Napisane przez aragog w 15.10.2013 19:19

Dołączam płatność DotPay. Nie wiem czy skrypt sam sobie tworzy w bazie tabele ustawień więc w razie czego w archiwum jest również plik .sql

Załączone pliki


  • +
  • -
  • 5


#563192 [ROZWIĄZANE] Zapychanie konsoli

Napisane przez Droso w 13.08.2013 18:26

Instaluj floodban (2)

 

http://amxx.pl/topic...era-hlds-wazne/


  • +
  • -
  • 1