Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

smolon - zdjęcie

smolon

Rejestracja: 03.10.2011
Aktualnie: Nieaktywny
Poza forum Ostatnio: 21.02.2018 21:29
-----

#523714 Odpornosc na wszytskie perki dla klasy

Napisane przez Yakashi w 11.03.2013 16:09

jak dodasz np w public TakeDamage (tam gdzie sa perki ktore zadaje obrazenia) i jak dodasz je w warunki tam gdzie sie znajduje return HAM_IGNORED; to wtedy te paerki nie bd dzialac na ciebie.. i mozesz dodac ile chcesz..

Poczytaj o Tarczy SWAT ze starego coda


#516266 [FAQ] CS 1.6 Beta - 13.02.2013r

Napisane przez eQuuS w 17.02.2013 00:44

Witam,

w ciągu kilku ostatnich dni zbierałem informacje by wiedzieć co i jak z ta aktualizacją, gdyż sam napotkałem się z jej problemami tylko, że wcześniej (nieświadomie ustawiłem na jeden dzień udział w beta testach Counter-Strike i platformy Steam - kto mógł wiedzieć, że Valve zacznie udoskonalać doskonałą grę przy okazji przeportowania na inne platformy; oczywiście trwało to jeden dzień gdyż anulowałem z powodu długich aktualizacji i codziennych, ale jak czytacie mnie też to spotkało tylko, że wcześniej). Większość problemów samoistnie przeminęła lub im lekko pomogłem (o tym dalej), jedynym problemem jaki mi pozostał to informacja kto mówi po prawo (nie mam chwilo mikrofonu więc z innymi się nie spotkałem). Nie wiem co tu więcej pisać, a więc zaczynamy!

P: O co chodzi z tą aktualizacją?



O: Cóź, zaczęło się bodajże od plotek w wakacje 2012r. jako iż Steam ma zadebiutować na dystrybucjach linuksa (i przy okazji Mac OS, ale o tym chyba nikt nie słyszał - bynajmniej ja). Sytuacja analogiczna jak natywna aplikacja GG na dystrybucje linuksa, ale jak widać to się powiodło i to z jakim skutkiem. Partnerem firmy Valve zostało Canonical Ltd. czyli wydawca najbardziej znanej w swoim czasie dystrybucji linuksa. Plotki plotkami, a jak widać praca nie stała w miejscu. Po upływie jakiegoś czasu (wybaczcie nie pamiętam) wersja beta / alpha / rc (tak czy siak niestabilna - prosto z "sid-a") została wydana. Można było się zalogować i korzystać ze społecznościowych funkcji platformy Steam. Na początku było bodajże tylko kilkanaście gier i to w wersji testowej (aby je testować należało zgłosić się do Valve i posiadać je w bibliotece za wyjątkiem gier darmowych jak TF2 + wpisywanie poleceń startowych). Użytkownicy linuksa oczywiście znaleźli sposób na ominięcie tego (Ubuntu bazuje na innej dystrybucji jaką jest Debian, a na niej bazuje dużo innych dystrybucji) więc w bardzo prosty sposób plik instalacyjny rozpowszechnił się (ta metoda omijała ww. blokadę). Wraz z upływem czasu zaczęto łatać pierwsze gry i dodawać nowe czyli przeportowali silnik HL. No i na tym można by zakończyć całą historię gdyby nie to z czym mamy obecnie do czynienia. Ktoś wpadł na pomysł (marketingowcy Valve, gracze czy też wolni strzelcy z GitHub-a), aby przy okazji portu udoskonalić Counter-Strike 1.6
Gra podobno uruchamia się szybciej (ja nie korzystam szczęśliwe), jest zoptymalizowany silnik gry, dodano nowe funkcje, poprawiono stare i w ogóle każdy powinien być zadowolony. Przy okazji dowiedzieliśmy się, że poprawiono "brak głowy", recoil, etc. Jak wynika z komentarzy odrzut w obecnej wersji (podobno zostało to już naprawione) był inny - podobny do tego z CS:GO wg. komentarzy. Gra po prostu była inna, łatwiejsza. Widać również było przez granat dymny (usunięta została opcja 16. bit-ów). Również był / są jakieś problemy ze zmianą broni i innymi takimi, zainteresowanych zapraszam na forum Allied Modders/. Dobra, ale dlaczego Valve zmusiło graczy do korzystania z niestabilnej wersji? A kto sprawdzi lepiej nową wersję gry jak nie sami gracze których jest około 1,8 mln. wg. statystyk Steam. Zgłoszeń w ten sposób jest multum. No i na tym zakończmy wstęp o co w tym wszystko chodzi.

P: Dopiero co zaktualizowałem grę co mam zrobić na początku?



O: Po pierwsze w zakładce Video w ustawieniach wyłączamy wszystkie 4. możliwości po prawo czyli:
- Run in a window
- Wait for vertical sync
- Enable HD models if available
- Allow custom addon content

Osobiście ja mam włączone wszystkie oprócz pierwszego i nic mi się nie dzieje. :E Następnie dopisujemy te komendy to konsoli, config.cfg, userconfig.cfg:
fps_max "150"
gl_playermip "2"
gl_round_down "3"
gl_clear "0"
max_shells "0"
cl_weather "0"
cl_shadows "0"
violence_ablood "0"
violence_hblood "0"

Do parametrów startowych dopisujemy:
-nofbo
-nomsaa

Wyjaśnienie:

-nofbo - usuwa problem z zielonym ekranem, po zastosowaniu tej komendy można również grać na tzw. "czarnych paskach" (wyłącza wymuszony widescreen oraz przywraca stare renderowanie.
-nomsaa - prawdopodobnie usuwa antyaliasing czcionek, albo w ogóle usuwa antyaliasing w grze.

P: Na czym polegają aktualizacje?



O: Listę zmian znajdziemy pod tym adresem. Wydaje mi się, że łatwo to sobie przetłumaczyć na język angielski łamany, jak nie pozostają tłumacze. Część po polsku:

Dodano HD models (katalog cstrike_hd)
Dodano CS addons (katalog cstrike_addons)
Możliwość włączenia synchronizacji bezpośrednio z poziomu ustawień Video
Usunięto 16 bit
Silnik CS został rozdzielony z silnikiem HL
Parametr startowy -freq nie jest już wspierany (gramy na takich odświeżaniu jaką monitor ma aktualnie rozdzielczość na pulpicie), - można wymusić to przy użyciu reforce.exe
Wprowadzono zmianę w dostępie do folderu cstrike znajduje się on teraz w /Steam/steamapps/common/Half-Life/cstrike/
Usunięto GCF'y (Nie można już przywrócić cs'a na szybko)
Wsparcie dla D3D zostało usunięte.
Steam jak i większość gier Valve działa już na Linuxie.
Zlikwidowano komendę cl_rate
Naprawiono błąd przy mp_fadetoblack, gdy martwy ogląda żyjącego wówczas nie działa flashbang, który wcześniej likwidował "czarne tło"
Zlikwidowano komendę cl_minmodels, teraz dostępne są cl_min_t i cl_min_ct - odpowiednio do drużyny.
poprawki w ściąganiu plików z serwera,
nie można już podmieniać graczom gamemenu, slowhacking został mocno ograniczony,
polskie znaki w cs!.
dodano cvary cl_min_t oraz cl_min ct - cvary te kontrolują modele graczy gdy cl_minmodels = 1

dla cl_min_ct:
2: GIGN
4: GSG-9
7: SAS
9: SEAL
10: Spetsnaz (CZ)

dla cl_min_t:
1: Elite
5: Guerilla
6: Arctic
8: Phoenix
11: Militia (CZ)


P: Podobno nie działają wszystkie komendy, zostały wprowadzone nowe i usunięte stare, czy to prawda?



O: Tak, to prawda, aktualną listę komend znajdziesz pod tym adresem. Nowe komendy to m.in:
gl_vsync 0 // wyłącza synchronizację w grze, koniecznie ustawcie na 0
fps_max 125-151 // default 100.0
cl_min_ct // default
cl_min_t // default
m_customaccel // default "0"
m_customaccel_exponent // default "1"
m_customaccel_max // default "0"
m_customaccel_scale // default "0.04"
r_bmodelhighfrac // default "5.0"
r_detailtextures // default "0"

P: Po aktualizacji mam zielony ekran, jak to naprawić?



O: Do parametrów startowych gry dodaj polecenie:
-nofbo

P: Moje ustawienia "config.cfg" nie działają, co robić?



O: Cóż, sam sobie z tym poradziłem, u mnie bynajmniej zadziałało nie wiem czy zadziała u Was. Jeśli jesteśmy po reinstalacji Steam i całej zawartości lokalnej Counter-Strike (całej, mam na myśli również CS:CZ, HLDS, etc.) to z katalogów cstrike, cstrike_polish, valve w SteamApps > nazwa_użytkownika > counter-strike i katalogów cstrike, cstrike_addon, cstrike_downloads, cstrike_hd, valve w SteamApps > common > Half-Life usuwamy plik config.cfg po czym restartujemy komputer. Następnie podmieniamy / tworzymy nowy config.cfg z atrybutem tylko do odczytu. Jeśli nie mamy swojego pliku config.cfg to zaczynamy nową grę, chodzimy chwile po mapie po czym wychodzimy z gry i mamy już nasz plik. Po ustawieniu pliku zalecam zrobienie kopii na przyszłość (wrzucamy na inną partycje czy jakiś serwis internetowy).

P: Skaczą mi klatki, co zrobić?



O: Do konsoli, config.cfg, userconfig.cfg wpisujemy:
fps_max "99"
gl_async "0"
gl_vsync "0"
gl_ansio "0"

P: Mam problemy z menu gry, co robić?



O: Ludzie zalecają podmianę GUI na jakieś inne niż standardowe. Przykładowe pliki graficzne menu znajdziesz pod tym
adresem.

P: Używałem minimalistycznych modeli, co mam teraz zrobić?



O: Wgraj poprawioną wersję modeli, znajdziesz ją pod tym adresem.

P: Mam wrażenia opóźnień w myszce, czułość myszki jest dziwna, co robić?



O: Do konsoli, config.cfg, userconfig.cfg wpisujemy:
gl_vsync "0"
m_filter "0"
m_customaccel "0"
m_customaccel_exponent "0"
m_customaccel_max "0"
m_customaccel_scale "0"

Jeśli masz nowoczesną myszkę z możliwością zmiany DPI (rozdzielczości) przyciskiem, wiesz co masz robić? :E

P: Czym są spowodowane nasze problemy (offline)?



O:

Wasze problemy są spowodowane tym, że pliki na siebie nachodzą i wczytuje nie te pliki źródłowe.

Autor tej wypowiedzi proponuje usunąć foldery cstrike i cstrike_polish które znajdują się w SteamApps > nazwa_użytkownika > counter-strike. Jeszcze inni proponują przenieść zawartość tych folderów do cstrike, cstrike_addon, cstrike_downloads, cstrike_hd, valve w SteamApps > common > Half-Life czyli scalić; cstrike wiadomo, a cstrike_polish to cstrike_hd

P: Pliki z serwerów wolno się pobierają, co jest grane?



O: Nowa wersja gry nie korzysta z szybkiego pobierania (FastDL), więc sobie poczekasz. Nic nie wiadomo więcej na ten temat. Zostało już naprawione.

P: Pliki z serwerów nie chcą mi się pobierać, co dalej?



O: Cóż, sam sobie z tym poradziłem, u mnie bynajmniej zadziałało nie wiem czy zadziała u Was. Reinstalujemy całego klienta platformy Steam i Counter-Strike po czym czyścimy rejestr (CCleaner, Glary Utilities) i restartujemy komputer (całego, mam na myśli również CS:CZ, HLDS, etc.) Następnie zezwalamy na automatyczną aktualizację klienta platformy i gry. Chodzi o to, że gra w SteamApps > nazwa_użytkownika > counter-strike już nie pobiera wszystkich plików, a w SteamApps > common > Half-Life już tak.

P: Nie wszystkie serwery publiczne działają tak jak ostatnio, co jest grane?



O: Wygląda na to, że Valve przez przypadek (czyt. raczej umyślnie) chce skończyć z grą bez gry u nich na platformie. Wiele hostingów serwerów ma funkcję automatycznej aktualizacji (czyt. Pukawka.pl) To znaczy, że serwer automatycznie pobiera najnowszą wersję AMX, dproto czy innych takich plików o których zwykły gracz nie ma pojęcia. Problem polega na tym, że został napisany / przebudowany nowy kod komunikacyjny co oznacza, że gracze Steam i Non Steam nie mogą grać ze sobą jednocześnie na tym samym serwerze. Więc, jeśli nasz ulubiony serwer ma włączoną funkcję automatycznej aktualizacji serwer będzie się psuł, aż opiekun nie naprawi tego (wyłączy tą funkcję). Na chwilę obecną sieci serwerów w tym nasza nie zdecydowały się na instalacje najnowszej wersji ww. plików automatycznie.

P: Chcę uruchomić grę i wyświetla mi się komunikat o treści: nie znaleziono mss32.dll i hw.dll i tym podobnym, co dalej?



O: Sprawdzamy czy nie ma dostępnych nowych aktualizacji gry, jeśli tak to je instalujemy. Jeśli dalej nic to we właściwościach gry w bibliotece sprawdzamy spójność plików gry (brakujące pliki przynajmniej mi pobrało). Jeśli nie pomoże to reinstalujemy całego klienta platformy Steam i Counter-Strike po czym czyścimy rejestr (CCleaner, Glary Utilities) i restartujemy komputer (całego, mam na myśli również CS:CZ, HLDS, etc.) Następnie zezwalamy na automatyczną aktualizację klienta platformy i gry. Gdy pojawiły mi się te błędy to po wejściu do menadżera zadań w niebieskim ekranie z możliwością wyboru co zrobić z komputerem dostępnego normalnie w systemie (ctrl + alt + del) mogłem zamknąć te komunikaty i grać dalej.

P: Counter-Strike nadal nie działa, co robić?

O: Jeśli masz jakieś parametry startowe z poprzedniej wersji gry, usuń je. Nie oznacza to, że są nie wspierane po prostu mogą się ze sobą gryźć co się komuś zdarzyło.

P: Jak przywrócić starą wersję gry?



O: Odpowiedź znajdziemy pod tym adresem, jak i również tutaj.

P: Mam Counter-Strike na dysku, ale nie mogę go uruchomić co robić?



O: Odpowiedź, znajdziesz pod tym adresem. Oczywiście parametry startowe działają w ten sam sposób co parametry startowe w Steam.

P: Znalazłem nowe błędy, znam język angielski, gdzie mogę je zgłosić?



O: Wszelakie problemy z grą po aktualizacji zgłaszamy bezpośrednio do programistów Valve w serwisie GitHub. Możemy to zrobić klikając tutaj lub tutaj. ;)

P: Jak podmienić pliki gry?



O: Obecnie cstrike_hd pełni taką samą funkcję jak cstrike_polish, a więc tam wrzucamy wszystkie modele, mapy, etc. Jeśli zmiany nie zaszły wrzucamy pliki do wszystkich katalogów z przedrostkiem cstrike (u mnie działa, nie chce mi się sprawdzać jaki to folder ;>).

P: Nie znalazłem odpowiedzi tutaj na mój problem, co robić?



O: Wątek będzie aktualizowany nadal, więc nie martw się. ;) Zaglądaj tutaj częściej. Czekając na łatkę od Valve włącz automatyczne aktualizację gry i klienta platformy Steam (zgadasz się nie udział w beta testach - gorzej być już nie może :E). Na chwilę obecną najczęściej spotykanym problem jest niesłyszenie innych graczy na serwerze, na tą chwilę nie ma na to rozwiązania (patrz pytanie P: Nie wszystkie serwery publiczne działają tak jak ostatnio, co jest grane?).

P: Czy postawienie systemu od nowa coś da?


O: Tak, da. Brat dzisiaj (16.02.2013r, popołudnie) postawił od nowa system i pobrał Steam i Counter-Strike (włączone automatyczne aktualizację wszystkiego). Gra działa normalnie (jedyny problem to tylko nie słyszenie innych graczy o czym pisałem wyżej). Gra działa "lepiej" po prostu, nie będę się rozpisywał bo ja nie grałem (nie znoszę laptopów). W porównaniu do wcześniejszych wyników net_graph "3" widać, róźnice klatek na sekundę (fps). Jest ich po prostu więcej.


To chyba wszystko, pewnie przypomni mi się coś jak ktoś napisze, że ma problem.

Źródła:

AMXX.pl #1
AMXX.pl #2
http://www.forums.wiaderko.com/problemy-z-cs-1-6-oraz-cs-condition-zero/653116-zielony-ekran-po-update-2.html
http://www.forums.wiaderko.com/poradniki-do-counter-strike-1-6/653121-jak-przywrocic-counter-strike%27-do-stanu-sprzed-aktualizacji.html
http://www.forums.wiaderko.com/poradniki-do-counter-strike-1-6/653175-change-log-counter-strike-1-6-aktualizacje-luty-2013-a.html
Board Counter-Strike
Materiały własne

Poradnik napisany przez internautę o pseudonimie eQuuS dla sieci serwerów CSGarfield.pl Całkowity zakaz kopiowania!
  • +
  • -
  • 3


#94910 AMX SSBan v2.6

Napisane przez _Marcin w 22.11.2009 21:18

AMX SSBan v2.6 by God@Dorin & Fysiks



Informacje:

Plugin który umożliwia adminowi zrobienie graczowi screen-ów. Jest to najnowsza wresja Wydana przed God-a i Fysiks-a.
Do Pluginu zostało dodane menu, oraz automatyczne banowanie normalnie albo automatycznie przez amxbans.
Przy robieniu ss-ów graczowi wyświetla się na say Nick admina robiącego screeny, nazwa serwera, godzina itd.
Wersja językowa Polska.

Instalacja: Standardowa

Cvary:

* amx_ssdelay "1.0"
Czas między robionymi screenshot-ami
* amx_bandelay "10.0"
Czas w którym ban zostanie dany po zrobieniu screenshoot-ów
* amx_ssnumber "3"
Ilość robionych screenshot-ów
* amx_website "www.amxx.pl"
Strona na której zbanowany może ubiegać się o Unbana
* amx_msg_type "3"
Gdzie ma się pojawić wiadomość dla gracza/admina: 1 - chat | 2- hud | 3- chat+hud (Def.: "3")


Komendy Admina:

* amx_ss <name or #userid>
Robienie screenshotów ręcznie (Robienie ss-ów poprzez wpisanie komendy i nicku)
* amx_ssban <name or #userid> <minutes> [reason]
Po zrobieniu screenshot-ów gracz otrzymuje bana (Robienie ss-ów i ban poprzez wpisanie w konsole Komendy, Nicku, minut i powodu)
* amx_ssmenu
Robienie screenshotów poprzez menu (Robienie Samych ss-ów Przez menu)
* amx_ssbanmenu
Robienie screenshot-ów przez menu łącznie z banem (SS + Ban Przez menu)


Przykłady:

Gdy banuje gracza
http://img190.images...ansion0002.png/
Gdy poprzez menu musimy na koncu wpisać powód
http://img193.images.../banreason.jpg/


Możliwość zmiana na ban przez amxbans:
Podmień w amx_ssban.sma linijki (Linijka 105)

#define AMXBANS 0 // Set this to 1 to enable AmxBans support. (Uses amx_ban <minutes> <userid> [reason])

Na taką:

#define AMXBANS 1 // Set this to 1 to enable AmxBans support. (Uses amx_ban <minutes> <userid> [reason])


Źródło:
http://alliedmods.net/


Download:

Załączone pliki


  • +
  • -
  • 49


#407905 Klasa Demoman

Napisane przez dasiek w 07.05.2012 18:35

new const nazwa[] = "Demoman";
new const opis[] = "Posiada MP5 i granatnik do niego ktorym mozemy stawiac bomby. (PPM) Detonacja USE";
new const bronie = 1<<CSW_MP5NAVY;
new const zdrowie = 6;
new const kondycja = 1;
new const inteligencja = 0;
new const wytrzymalosc = 0;

instalacja standardowa. wszystko co potrzebne w klasie jest już standardowo w Cs.

Bomby można przylepić do ścian Sufitów drzwi itp.

Fylm


http://www.youtube.com/watch?v=UVY9iOOYcAc

Załączone pliki


  • +
  • -
  • 17


#360835 Problem z radiem.

Napisane przez ahj338 w 08.02.2012 21:31

Nie wiem czy to pomoże,ale w kodzie masz raz komendę napisaną tak
<param name="autoStart" value="false" />


a druga tak
width="szeroko¶ć" height="wysoko¶ć"
autostart="false "

czyli raz masz napisane autostart , a drugi raz autoStart
spróbuj to wgrać


<center><object id="MediaPlayer1"
width="szeroko¶ć" height="wysoko¶ć"
classid="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95"
codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,0,02,902"
standby="Loading Microsoft&#174; Windows&#174; Media Player components..."
type="application/x-oleobject">
<param name="FileName" value="¶cieżka dostępu do pliku multimedialnego" />
<param name="animationatStart" value="false" />
<param name="transparentatStart" value="false" />
<param name="autostart" value="false" />
<param name="showControls" value="false" />
<param name="Volume" value="0" />
<embed type="application/x-mplayer2"
pluginspage="http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/"
src="http://www.miastomuzyki.pl/odbior/rmffm.asx"
name="MediaPlayer1"
width="szeroko¶ć" height="wysoko¶ć"
autostart="false">
</embed>
</object>
</center>


nie jestem pewny ale kiedys tez mialem taki błąd literowkowy
  • +
  • -
  • 1


#320297 Blokowanie perków

Napisane przez d0naciak w 11.11.2011 10:43

Nigdzie poradnika podobnego nie widziałem, a pomyślałem że na pewno komuś się przyda :) Pokazuje on jak zablokować perk dla klasy (lub kilku klas)(Goliath mi pomógł :D)

Otwieramy *.sma naszego perku, i szukamy publicu cod_perk_enabled, i zamieniamy go na :

public cod_perk_enabled(id)
{
if(cod_get_user_class(id) == cod_get_classid("Zbyszek"))
return COD_STOP;
//zawartość cod_perk_enabled
return COD_CONTINUE;
}


Wtedy zablokujemy perk dla klasy Zbyszek, a tera trochę dokładniej, jeżeli public cod_perk_enabled będzie wyglądać tak :

public cod_perk_enabled(id)
{
ma_perk[id] = true;
}


To aby zablokować trzeba zrobić tak :

public cod_perk_enabled(id)
{
if(cod_get_user_class(id) == cod_get_classid("Zbyszek"))
return COD_STOP;
ma_perk[id] = true;
return COD_CONTINUE;
}


Aby zablokować dla kilku klas trzeba :

if(cod_get_user_class(id) == cod_get_classid("Zbyszek"))

Zamienić na

if(cod_get_user_class(id) == cod_get_classid("Zbyszek") || cod_get_user_class(id) == cod_get_classid("Maciek"))


I wtedy zablokujemy dla dwóch klas, Maćka i Zbyszka, to wszystko (chyba :D)
  • +
  • -
  • 17


#320037 [ROZWIĄZANE] Awanse Klas - Problem

Napisane przez Goliath w 10.11.2011 17:57

Wiadomość wygenerowana automatycznie


Ten temat został zamknięty przez moderatora.

Powód: Pomoc udzielona

Jeśli się z tym nie zgadzasz, Dołączona grafika raportuj ten post, a moderator lub administrator rozpatrzy go ponownie.


Z pozdrowieniami,
Zespół AMXX.PL
  • +
  • -
  • 1


#316622 problem z expem na frakcji

Napisane przez kavi76 w 01.11.2011 20:25

for(new i=0;i<16;i++)  //Tego masz nigdy nie zmieniać!!!!

Jak myślisz po co w funkcij public select_class pisze "//Tego masz nigdy nie zmieniać!!!!" ?
zamień 16 na 8 i czytaj dokładniej następnym razem ...
  • +
  • -
  • 1