Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

he1st - zdjęcie

he1st

Rejestracja: 15.05.2011
Aktualnie: Nieaktywny
Poza forum Ostatnio: 12.07.2025 21:48
-----

#772783 Diablo Mod by Stachuu?? :D Edit by Zer0. (kontynuacja od 0ne.)

Napisane przez m1tzz w 15.11.2021 18:51

 

Więc nadszedł już ten czas, którego nienawidzę najbardziej... To czas pożegnania. Dzięki serdeczne wszystkim graczom i użytkownikom, którzy pomogli przy tworzeniu tej modyfikacji, bo to właśnie dzięki Wam, te diablo stało się popularne. Jestem ogromnie szczęśliwy, że udało się wnieść tego moda na piedestał solidnie wykonanej roboty. To moja ostatnia odpowiedź w tym temacie. Życzę wam powodzenia w rozwijaniu diablo moda i liczę na to, że wasze idee będą lepsze niż moje.  :) 

 

 

Jedyne co chciałbym jeszcze powiedzieć: Do zobaczenia! Do zobaczenia gdzieś, kiedyś, może jeszcze znajdę czas na to, aby wpaść do was pograć, chociaż to nie będzie łatwe.

 

 

Jeszcze tylko skromna kwestia. Byłoby miło, gdyby stopka na górze została taka jaka jest. To tylko odrobina mojej duszy, która dalej pozostała w kodzie źródłowym i jestem pewny, że nikomu nie będzie wadzić. :)

 

 

Szkoda wykonałeś kawał dobrej roboty i przyczyniłeś się do popularności diablomoda tak dobrą i zajebistą paczke zawsze będzie najlepsza i życzę powodzonka :) 


  • +
  • -
  • 1


#761600 Naprawa: Plugin uses an unknown function (name "xxx")

Napisane przez Rivit w 18.09.2019 19:46

A napisze sobie tutka, bo mam wolne 15 minut :D Może sie przyda komuś.

 

Przykładowy błąd:

[AMXX] Plugin "csgo_ranks_us.amxx" failed to load: Plugin uses an unknown function (name "add_user_elo") - check your modules.ini.

1. Skąd się bierze ten błąd?

 

Błąd generalnie nie jest jakiś skomplikowany. Chodzi o to, że mamy plugin csgo_ranks_us, który chce skorzystać z natywu add_user_elo, ale żaden plugin nie udostępnia takiego natywu. No i stąd ten błąd. Kompilator nie jest w stanie wychwycić tego typu błędu, ponieważ on tak naprawdę nie ma pojecia czy natyw, którego chcemy użyć istnieje. My mu dostarczamy tylko linijkę, która informuje, że zamierzamy skorzystać z jakiegoś natywu np:

native add_user_elo(id, ile);

I kompilator w tym momencie mówi - ok, ja to skompiluje, ale twoim zadaniem jest zadbanie o to, żeby inny plugin udostępniał ten natyw. Powyższą linijkę można traktować jako taką 'zapowiedź', że będzie istniał taki natyw jak add_user_elo. Jeśli jednak nie dostarczymy pluginu, który będzie obsługiwał ten natyw to dostaniemy błąd, o którym mowa.

Więcej o natywach można poczytać w tutorialu mojego serdecznego kolegi tu: https://amxx.pl/topi...e-api-w-amxxie/ lub tu: https://amxx.pl/topic/20034-natywy/

 

Warto dodać także, że może się tak zdarzyć, że wgramy plugin całkiem od innego moda i brakuje jakiegoś natywu i wtedy raczej trzeba będzie przerobić plugin, tak aby współpracował z naszym modem.

 

 

2. Jak naprawić?

 

Proste - dostarczyć plugin, który obsługuje dany natyw. No własnie, ale skąd wiadomo co wgrać? Ano tu trzeba mieć troszkę obycia i ogarnięcia, bo można się domyśleć - jeśli wywala nam coś o natywie na przykład z cod moda, to można sie domyslać, że z czymś do CoD'a jest nie tak. Najprostszy sposób to wrzucić nazwe natywu w google i po tych śladach dojść co za plugin go udostępnia. No dobra, ale nie zawsze się tak uda i co wtedy? Mogło się zdarzyć tak, że wywalił nam się silnik jakiegoś moda i wszystkie pluginy, które korzystają z natywów tegoż silnika się wywali też. Przykład? Masz:

 

Spoiler

 

Widzimy tutaj, w 3 linijce, że wywalił sie silnik cod mod i co? I poleciały wszystkie perki i klasy po kolei, więc warto czasem przeglądnąć w logu co tam sie zrobiło i wydedukować czy czasem nie jest tak, że jeden plugin sie wysypał, a reszta zaleznych od niego też. W tym przypadku należy poprawić silnik (a tak naprawdę wgrac moduł hamsandwich, ale na potrzeby tego tutoriala to uprościłem), a zależne od niego pluginy się uruchomią.

Pamiętaj, że możesz sprawdzić stan pluginów wpisując 'amxx plugins' w konsole serwera i w ostatniej kolumnie mamy status pluginu. Jeśli się nie załaduje jakiś plugin to będzie miał status 'bad load', wtedy należy się zacząć martwić, a potem naprawić go ;)

Przykładowy wydruk po wpisaniu 'amxx plugins'

Spoiler

 

 

3. Uwagi

 

Jeśli jesteś spostrzegawczy to zauważyłeś, że w błędzie jest napisane: "check your modules.ini", ale tak naprawdę nawet nie trzeba tam zaglądać. Moduły ładują się automatycznie jeśli są wymagane (bodajże od wersji 1.8.1)

 

 

 

Jeśli masz pomysł co by tu można dodać jeszcze to napisz :P


  • +
  • -
  • 9


#725884 [SPRZEDAM] JEDYNA W SWOIM RODZAJU paczke COD MOD .sma+.amxx

Napisane przez Linux' w 07.05.2016 17:33

Zlotowki bym ci za to nie dal, temat do kosza.


  • +
  • -
  • 4


#283574 Przygotowanie stanowiska pracy - Notepad++

Napisane przez DarkGL w 16.08.2011 11:03

Notepad++ Przygotowanie stanowiska pracy

Dlaczego notepad++ ?
Jest kilka powodów :
  • Nie muli przy 8k linijek (tak jak np. amxx-studio)
  • Pozwala używać polskich znaków bez żadnego include
  • Wygodny
  • Posiada wiele przydatnych funkcji


Instalacja programu:
  • Na początek musimy oczywiście ściągnąć notepad++

    Oficjalna strona programu
    obecnie najnowsza wersja to v5.9.3
    proponuje ściągnąć
    Notepad++ v5.9.3 Installer
  • Instalacja jest bardzo prosta jedynie należy uważać aby

    podczas instalacji ta opcja była odznaczona
    Załączony plik  opcja.JPG   7,3 KB  168 Ilość pobrań


Styl:

Standardowy styl notepad++ dla mnie średnio nadaje się do programowania pokaże jak go zmienić Dołączona grafika
  • W górnym menu programu wybieramy ustawienia a potem konfigurator stylów
  • W nowym oknie możemy wybrać jeden z dostępnych styli

    Załączony plik  opcja6.JPG   45,79 KB  460 Ilość pobrań


Kolory składni na standardowym stylu:

Jeśli chcemy pisać na standardowym stylu notepad++ możemy wgrać 1 plik dzięki któremu składnia będzie kolorowana wygląda to tak
Załączony plik  skladnia.JPG   46,75 KB  582 Ilość pobrań
  • Ściągamy ten plik
    Załączony plik  userDefineLang.rar   5,94 KB  2658 Ilość pobrań

  • W eksploratorze windows wpisujemy

    %appdata%\Notepad++

    Załączony plik  opcja2.JPG   13,18 KB  57 Ilość pobrań

  • Kopiujemy 1 plik (userDefineLang.xml) z rozpakowanego archiwum które ściągnęliśmy przed chwilą do folderu który się nam otworzył

Styl do programowania:
  • Ściągamy ten plik
    Załączony plik  pawnIntegrated.rar   20,71 KB  3672 Ilość pobrań

  • W eksploratorze windows wpisujemy

    %appdata%\Notepad++

    Załączony plik  opcja2.JPG   13,18 KB  57 Ilość pobrań

  • Kopiujemy 2 pliki z rozpakowanego archiwum które ściągnęliśmy przed chwilą do folderu który się nam otworzył ma to wyglądać tak

    Załączony plik  opcja3.JPG   14,21 KB  729 Ilość pobrań

  • Tak wygląda plik sma po otwarciu
    Załączony plik  wygladstyl.JPG   64,11 KB  812 Ilość pobrań

    według mnie dużo czytelniej :)


Styl jak AMXX Studio / Pawn Studio:
Dla osób które przyzwyczaiły się do AMXX Studio / Pawn Studio polecam ten styl kolory są te same jak w tych programach ;]
  • Ściągamy ten plik
    Załączony plik  userDefineLang.zip   15,53 KB  1229 Ilość pobrań

  • W eksploratorze windows wpisujemy

    %appdata%\Notepad++

    Załączony plik  opcja2.JPG   13,18 KB  57 Ilość pobrań

  • Kopiujemy 1 plik (userDefineLang.xml) z rozpakowanego archiwum które ściągnęliśmy przed chwilą do folderu który się nam otworzył
    Wygląda to tak
    Załączony plik  amxxstyl.JPG   66,64 KB  738 Ilość pobrań


Powiązanie plików:
  • Włączamy teraz notepad++ z górnego menu wybieramy Ustawienia->Preferencje potem wybieramy zakładkę Powiązanie plików wybieramy customize następnie dodajemy pliki sma i inc o tak

    Załączony plik  opcja4.JPG   21,15 KB  454 Ilość pobrań

    Załączony plik  opcja5.JPG   23,88 KB  265 Ilość pobrań

  • Punkt dla osób które podczas robienia rzeczy w podpunkcie wyżej miały zainstalowane na komputerze AMXX Studio lub PAWN Studio
  • Wchodzimy w panel sterowania

    Załączony plik  opcja7.JPG   19,4 KB  168 Ilość pobrań

  • Przełączamy do widoku klasycznego



    Załączony plik  opcja8.JPG   40,15 KB  102 Ilość pobrań

  • Klikamy dwa razy na "opcje folderów"
  • W nowym oknie wybieramy zakładkę "Typy plików"
  • Znajdujemy rozszerzenie .sma i klikamy zamień (jeśli nie znajdziemy to po prostu klikamy nowy i dodajemy ;) )



    Załączony plik  opcja9.JPG   45,44 KB  83 Ilość pobrań

  • Znajdujemy na liście notepad++ i klikamy ok



    Załączony plik  opcja10.JPG   36,31 KB  89 Ilość pobrań

  • Powtarzamy dwa punkty powyżej dla rozszerzenia .inc (zamiast sma szukamy inc Dołączona grafika )


TextFX Auto poprawianie tabulacji:

W AMXX Studio i Pawn Studio mieliśmy bardzo przydatną funkcje poprawiania tabulacji kodu (tools->indenter) w notepad++ też możemy ją mieć i to nawet lepiej działającą.
  • Wchodzimy tutaj
    Załączony plik  manager.JPG   11,1 KB  48 Ilość pobrań

  • W zakładce "Available" znajdujemy "TextFX Characters" i instalujemy
    Załączony plik  textfx.JPG   57,75 KB  115 Ilość pobrań

    będzie potrzebny restart notepad++
  • Po restarcie w górnym menu widzimy nową zakładkę "TextFX" ma ona bardzo wiele opcji (polecam się pobawić ;) ) ale interesuje nas tylko jedna "Reindent C++ code" która jest w "TextFX Edit" jej użycie mając otwarty plik sma powoduje uporządkowanie kodu.
    Załączony plik  reindent.JPG   54,27 KB  295 Ilość pobrań

    Przed:
    Załączony plik  przed.JPG   57,45 KB  481 Ilość pobrań

    Po:
    Załączony plik  po.JPG   53,18 KB  489 Ilość pobrań


Kompilacja pluginów:

Notepad++ pozwala też na ustawienie sobie kompilacji pluginu pod klawisz :)
  • Wchodzimy tutaj
    Załączony plik  manager.JPG   11,1 KB  48 Ilość pobrań

  • W zakładce "Available" znajdujemy "NppExec" i instalujemy
    Załączony plik  nppexec.JPG   52,78 KB  274 Ilość pobrań

    będzie potrzebny restart notepad++
  • Po restarcie wchodzimy w opcje Pluginy -> NppExec -> Execute
    Załączony plik  execute.JPG   33,68 KB  109 Ilość pobrań

  • W oknie które nam się pojawi wklejamy taki kod
    cd $(CURRENT_DIRECTORY)
    			"E:\Documents and Settings\DarkaGL\Pulpit\compiler\amxxpc.exe" "$(FILE_NAME)"
    oczywiście zamiast "E:\Documents and Settings\DarkaGL\Pulpit\compiler\amxxpc.exe" podajemy własną ścieżkę do pliku amxxpc.exe
    radzę poczytać o kompilacji lokalnej http://amxx.pl/topic...ilowac-pluginy/
    Klikamy save i nadajemy nazwę "AMXX Compiler"
  • Wchodzimy teraz w Pluginy -> NppExec -> Advanced Options
  • Pokaże się nam nowe okno w Item Name wpisujemy "AMXX Compiler"
    a w Associated Scripts wybieramy AMXX Compiler (chyba że ustawiliśmy inna nazwę w punkcie wyżej ;) )
  • Klikamy Add/Modify i OK
  • Restartujemy Notepad++
  • Po restarcie wchodzimy w Ustawienia -> Skróty Klawiszowe
  • W zakładce Plugin commands znajdujemy AMXX Compiler i klikamy na niego 2 razy
    Załączony plik  commands.JPG   66,91 KB  89 Ilość pobrań

  • Otworzy się nam nowe okno w którym ustawiamy pod jakim klawiszem mamy kompilacje ja wybrałem F9
    Załączony plik  commands2.JPG   9,62 KB  188 Ilość pobrań

    możemy oczywiście jaki chcemy ;)
  • Klikamy OK a potem Close i to wszystko kompilacja jest już pod wybranym klawiszem



Auto podpowiadanie składni:
  • Ściągamy ten plik
    Załączony plik  autocomplete.rar   36,76 KB  1692 Ilość pobrań

  • Wchodzimy do
    Program Files\Notepad++\plugins\APIs
    i kopiujemy do tego folderu rozpakowane pliki ze ściągniętego archiwum
  • Otwieramy Notepad++. Ustawienia -> Preferencje -> Zakładka Kopia/Auto-uzupełnianie
  • Zaznaczamy "Włącz auto-uzupełnianie" możemy też zaznaczyć podpowiadanie parametrów funkcji , w prawym górnym rogu widzimy od ... znaków podajemy tutaj liczbę znaków od kiedy notepad++ ma podpowiadać nazwę
    U mnie wygląda to tak
    Załączony plik  autouzu.JPG   31,63 KB  440 Ilość pobrań

  • Po ustawieniu wszystkiego klikamy Zamknij gotowe :) !
    A tak wygląda podpowiadanie nazwy funkcji
    Załączony plik  autouzupel.JPG   9,85 KB  522 Ilość pobrań


Używane polskich znaków:
Aby używać polskich znaków w pluginie należy
  • Otworzyć plik sma
  • W górnym menu wybrać zakładkę Format
  • Wybrać "Koduj w UTF-8 (bez BOM)" lub "Konwertuj na format UTF-8 bez BOM"
  • Zapisać plik i to tyle kompilujemy normalnie.

  • +
  • -
  • 70


#707549 [Problem]Nieaktywna funkcja w Menu, która powinna być aktywna?

Napisane przez Rivit w 24.07.2015 14:16

Robisz dwa callbacki, po co?

Zrób jeden, i tam sprawdź flagi przez get_user_flags jeżeli ma to zwracasz ITEM_ENABLED else DISABLED
  • +
  • -
  • 1


#702280 Ktoś tu jeszcze moderuje?

Napisane przez sharkowy w 03.06.2015 13:42

Wiem, że jesteście bardzo zajęci nie robieniem niczego i przyglądaniu się z góry do dołu jak forum topi się w gó...nie, ale któs mógłby chociaż zadbać o takie pierdoły jak przenoszenie tematów do kosza czy też ich ukrywanie?

 

 

http://amxx.pl/topic/147935-sprzedam/

http://amxx.pl/topic...2-szukam-ekipy/

http://amxx.pl/topic...rwer-jailbreak/

http://amxx.pl/topic...zamienię-steam/

http://amxx.pl/topic...z-pomoc-z-csgo/

http://amxx.pl/topic...z-grafika-logo/

http://amxx.pl/topic...-na-serwer-ffa/

http://amxx.pl/topic...sz-gametracker/

 

 

To tylko kilka przykładów z jednego działu, tematy wiszące od paru miesięcy, które nie powinny widzieć światła dziennego.  Nikt z was nie potrafi poświęcić godziny dziennie na ogarnięcie forum chociaż z grubsza?


  • +
  • -
  • 4


#699055 [ROZWIĄZANE] [Pytanie]Tabela w MOTD ??

Napisane przez Rivit w 29.04.2015 19:19

Jest taka możliwość.

Piszesz jak w HTML, jakieś <table> <tr> <td> itp.


  • +
  • -
  • 1


#693563 Kompilacja z amx na sma

Napisane przez sebul w 20.03.2015 15:33

Kompilacja jest tylko w jedną stronę sma -> amxx. Zapewne chodzi Ci o dekompilację. Nie jest to do końca możliwe, mając samo amxx nie przerobisz sobie czegoś od tak.
  • +
  • -
  • 2


#692372 Kod zabija zamiast zadawania obrażeń

Napisane przez sebul w 11.03.2015 22:42

http://pl.wikipedia....zby_rzeczywiste
 
 
60 też jest liczbą rzeczywistą więc nie wiem o co chodzi :X

Funkcja oczekuje liczby zmiennoprzecinkowej (nie rzeczywistej, bo to bardziej matematyczne określenie), czyli nie można tam dawać inta. Na takie sprawy bardziej patrzy się od strony programistycznej pawna, a nie matematycznej.

 
 
Smiem sie z tym nie zgodzic, ze nie moze tam byc inta. Sam mam na swoim serwerze takie same obrazenia zalezne od inteligencji.
 
MS.Zer0 dobrze mowi, sam na to uwagi nie zwrocilem ale u mnie w kodzie tez jest ilosc zdrowia z przecinkiem +inteligencja i wszystko gra.

	/**
	 * Description:		Usually called whenever an entity takes any kind of damage.
	 *					Inflictor is the entity that caused the damage (such as a gun).
	 *					Attacker is the entity that tirggered the damage (such as the gun's owner).
	 * Forward params:	function(this, idinflictor, idattacker, Float:damage, damagebits);
	 * Return type:		Integer.
	 * Execute params:	ExecuteHam(Ham_TakeDamage, this, idinflictor, idattacker, Float:damage, damagebits);
	 */
	Ham_TakeDamage,
Jest flota, więc tu nie chodzi o to, kto sobie myśli/twierdzi, dokumentacja zawsze ma pierwszeństwo, a jeśli twierdzisz, że masz w takim przypadku gdzieś inta, to prawdopodobnie ten int zmienia się w zmienną float w jakichś obliczeniach co tam masz, bo musisz pamiętać, że chociażby coś takiego "6 + 1 * 2.1" w języku pawna jest floatem.
  • +
  • -
  • 1


#692310 Kod zabija zamiast zadawania obrażeń

Napisane przez Linux' w 11.03.2015 19:00

 

http://pl.wikipedia....zby_rzeczywiste
 
 
60 też jest liczbą rzeczywistą więc nie wiem o co chodzi :X

Funkcja oczekuje liczby zmiennoprzecinkowej (nie rzeczywistej, bo to bardziej matematyczne określenie), czyli nie można tam dawać inta. Na takie sprawy bardziej patrzy się od strony programistycznej pawna, a nie matematycznej.

 

 

 

Smiem sie z tym nie zgodzic, ze nie moze tam byc inta. Sam mam na swoim serwerze takie same obrazenia zalezne od inteligencji.

 

MS.Zer0 dobrze mowi, sam na to uwagi nie zwrocilem ale u mnie w kodzie tez jest ilosc zdrowia z przecinkiem +inteligencja i wszystko gra.


  • +
  • -
  • 1


#692255 Kod zabija zamiast zadawania obrażeń

Napisane przez sebul w 11.03.2015 15:18

Dlaczego nie obrazenia nie sa zadawane poprawnie nie wiem ale domyslam sie jak to naprawic.
 
Zamien:

ExecuteHam(Ham_TakeDamage, pid, id, id, float(60+cod_get_user_intelligence(id,1,1,1)), 1<<1)
Na:
ExecuteHam(Ham_TakeDamage, pid, id, id, 60+cod_get_user_intelligence(id,1,1,1), 1<<1)
A jak nadal nie dziala to na:
ExecuteHam(Ham_TakeDamage, pid, 0, id, 60+cod_get_user_intelligence(id,1,1,1), 1<<1)
@ UP
 
Jezeli dziala to juz wiem dlaczego obrazenia nie dzialaly poprawnie. Obrazenia nie moga byc ustawiane przez float (czyli po przecinku bo zycie jest liczba stala). Jak chcesz by inteligencja byla po przecinku to zrob 60+float(cod_get_user_intelligence(id,1,1,1))

Spójrz sobie w dokumentację i tam zobaczysz, że obrażenia należy podawać w float.
  • +
  • -
  • 2


#689182 Diablo Mod by Stachuu?? :D Edit by Zer0. (kontynuacja od 0ne.)

Napisane przez ogieR8 w 18.02.2015 12:17

register_clcmd("amx_boss","cmdMakeBoss",ADMIN_IMMUNITY,"<name or #userid> <power> - make player a boss. Power must be 201 to 999")
register_clcmd("amx_unboss","cmdUnmakeBoss",ADMIN_IMMUNITY,"- end the boss event")
register_clcmd("amx_giveexp","CmdGiveExp",ADMIN_IMMUNITY,"Uzycie amx_giveexp <nick> <ilosc>")
register_clcmd("amx_giveitem",  "giveitem",ADMIN_IMMUNITY, "Uzycie <amx_giveitem NICK idITemku")
register_clcmd("amx_givea",  "giveartefakt",ADMIN_IMMUNITY, "Uzycie <amx_givea NICK idITemku")
register_clcmd("amx_givez","CmdGiveZadanie",ADMIN_IMMUNITY,"Uzycie amx_givez <nick> <numer zadania>")
register_clcmd("amx_givekam","CmdGiveKamien",ADMIN_IMMUNITY,"Uzycie amx_givek <nick> <ilosc>")
register_clcmd("amx_givemana","CmdGivemana",ADMIN_IMMUNITY,"Uzycie amx_givemana<nick> <ilosc>")
register_clcmd("amx_givedia","CmdGiveDiament",ADMIN_IMMUNITY,"Uzycie amx_givedia <nick> <ilosc>")
register_clcmd("amx_givegil","CmdGiveGil",ADMIN_IMMUNITY,"Uzycie amx_givegil <nick> <ilosc>")
register_clcmd("amx_givepkt","Cmdpktmisji",ADMIN_IMMUNITY,"Uzycie amx_givepkt <nick> <ilosc>") 

Poniosło autora chyba, znalazłem tylko to :)
 


  • +
  • -
  • 2


#484777 Proszę o 8 perków. M.in. Amulet Samuraja

Napisane przez Eris. w 29.11.2012 17:01

Wbij ze swoim serverem na JUTUBE
Proszeeeeeee

Szkoda mi Twojej rączki.
  • +
  • -
  • 0


#680931 [Pytanie] Wyświetlanie Sprite'a nad głową gracza przez 30s. po użyciu itemu

Napisane przez DarkGL w 05.01.2015 12:36

A jakie jest pytanie ?


  • +
  • -
  • 1


#680389 Function is not present (function "rank")

Napisane przez Wielkie Jol w 03.01.2015 18:53

Task błędnie odwołuje się i próbuje wywołać funkcję rank, która nie istnieje.


  • +
  • -
  • 2