Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie
Tutorial

Tworzenie nowych klas w DiabloMOD Core by DarkGL

tutorial poradnik tworzenie nowych klas diablomod core darkgl onyke nowe klasy

  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Onyke

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 705
Guru

  • Postów:2178
Offline

Napisano 08.12.2012 23:08

*
Popularny

W tym poradniku pokażę jak zrobić nowe klasy do DiabloMOD Core by DarkGL.
Nie jest to nic trudnego ale w temacie z modem pojawiło się już pytanie dotyczące tworzenia nowych klas.


Klasa w tym poradniku będzie mieć następujące moce:
  • zadaje dodatkowe obrażenia
  • otrzymuje mniejsze obrażenia
  • posiada mniejszą grawitację
  • posiada mniejszą widoczność
  • posiada większą prędkość
  • za zabicie odnawia sobie HP
  • na nożu odnawia sobie HP
Czyli w skrócie przedstawię przykładowe użycie tych forwardów i natywów:
diablo_damage_class_do(iVictim,iAttacker,&Float:fDamage);
diablo_damage_class_taken(iVictim,iAttacker,&Float:fDamage);
diablo_set_user_grav(id,Float:fGrav);
diablo_set_user_render(id, fx = kRenderFxNone, r = 255, g = 255, b = 255, render = kRenderNormal, amount = 16 , Float:fTime = 0.0 )
diablo_add_speed(id,Float:fAmount);
diablo_add_hp(id,iHp);
diablo_death(iKiller , killerClass , iVictim , victimClass );
Float:diablo_cast_time(id,Float:standardTime );
diablo_call_cast(id);

Nie wiedziałem w jakiej postaci napisać ten poradnik więc postanowiłem zrobić w postaci komentów w kodzie klasy.
Przykładowa klasa (Wersja z komentami):
Spoiler

Przykładowa klasa (Wersja bez komentów):
Spoiler











Oba przykłady klas zamieszczam także do załącznika!

Jeśli macie jakieś pytania dotyczące tworzenia klas zadawajcie je w tym temacie! (Nie pisać na PW, tam udzielam jedynie pomocy odpłatnej)

Załączone pliki


Użytkownik Onyke edytował ten post 09.12.2012 18:14

  • +
  • -
  • 9

#2 sNH.

    Czy MisieQ ukradł ciasteczko?

  • Power User

Reputacja: 297
Wszechwidzący

  • Postów:1070
  • Steam:steam
  • Imię:Bartek
  • Lokalizacja:Ełk
Offline

Napisano 08.12.2012 23:12

Good
  • +
  • -
  • 0

#3 nPaul

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 8
Nowy

  • Postów:142
  • Imię:Piotr
  • Lokalizacja:United Kingdom / Hereford
Offline

Napisano 08.12.2012 23:19

Wielki + dzięki ze to zrobiłeś i to jak szybko :)
A jak by wyglądała klasa która DODAJE sobie 100hp na nożu ?
bo całkowicie i tak tego nie rozumiem muszę powoli całe przetrawić od podstaw.

Użytkownik Paulstudio edytował ten post 08.12.2012 23:34

  • +
  • -
  • 0

#4 Onyke

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 705
Guru

  • Postów:2178
Offline

Napisano 08.12.2012 23:27

Wielki + dzięki ze to zrobiłeś i to jak szybko :)
A jak by wyglądała klasa która DODAJE sobie 100hp na nożu ?

Dodaje w sensie powiększa się jej maksymalny limit HP o 100?
  • +
  • -
  • 0

#5 nPaul

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 8
Nowy

  • Postów:142
  • Imię:Piotr
  • Lokalizacja:United Kingdom / Hereford
Offline

Napisano 08.12.2012 23:35

Tak że ma przykładowo 50hp na start laduje na nożu 100 i może mieć maksymalnie 1000.
  • +
  • -
  • 0

#6 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6033
Godlike

  • Postów:10831
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 08.12.2012 23:35

Nie musisz sprawdzać czy gracz ma klasę w forwardach diablo_damage_class_do/taken forwardy te są wysyłane do pluginu klasy tylko jeśli przy do attacker ma klasę i przy taken jeśli ofiara ma dana klasę :)
Onyke (08.12.2012 23:51):
Dzięki, poprawione ;)

  • +
  • -
  • 2

#7 Onyke

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 705
Guru

  • Postów:2178
Offline

Napisano 09.12.2012 00:28

Tak że ma przykładowo 50hp na start laduje na nożu 100 i może mieć maksymalnie 1000.

Zrobiłem, że klasa na początku rundy ma 50 HP, jej maksymalna wartość HP to 1000, a na nożu odnawia sobie po 100HP (o coś takiego chodziło?)
Spoiler

Załączone pliki


  • +
  • -
  • 0

#8 Fili:P

    Koleżeński

  • Power User

Reputacja: 752
Guru

  • Postów:1679
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Filip
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 09.12.2012 08:17

Szkoda że nie dałeś znać bo jak pewnie widzisz też zrobiłem poradnik :/ Tak to byśmy zrobili razem, ale no nic :D
Onyke (09.12.2012 10:23):
Nie wiedziałem, że też będziesz robił poradnik, a Twój poradnik zobaczyłem gdy byłem w połowie mojego.

  • +
  • -
  • 0

BMXers.pl - Portal o tematyce BMX


#9 nPaul

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 8
Nowy

  • Postów:142
  • Imię:Piotr
  • Lokalizacja:United Kingdom / Hereford
Offline

Napisano 09.12.2012 11:14

Zrobiłem, że klasa na początku rundy ma 50 HP, jej maksymalna wartość HP to 1000, a na nożu odnawia sobie po 100HP (o coś takiego chodziło?)
Spoiler


tak o to mi chodziło a jak można zrobić by przykladowo hapek na 80int ladował się w ciągu 1sec potem 80++ też 1sec chodzi mi dokładniej o Maksymalne ładowanie ( prędkość ) przy 'x' Inteligencji
  • +
  • -
  • 0

#10 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6033
Godlike

  • Postów:10831
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 09.12.2012 20:46

No i tak jeszcze dodatkowo nie musimy sobie zapisywać czy gracz ma daną klasę możemy to sprawdzać za pomocą natywu diablo_is_class_from(id);
id to id gracza
zwraca nam czy klasa gracza to klasa z tego właśnie pluginu ( true/false ) ;)

Użytkownik DarkGL edytował ten post 09.12.2012 20:47

  • +
  • -
  • 0

#11 ChesterMu

    Życzliwy

  • Użytkownik

Reputacja: -1
Mniej niż zer0.

  • Postów:22
  • Lokalizacja:Hannover
Offline

Napisano 19.05.2013 12:42

Witam, mozecie mi powiedziec czemu po zmianie mapy nie wyswietla panelu z klasami?, dopiero po wyjsciu i ponownym wejsciu na serwer pokazuje sie panel.


  • +
  • -
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: tutorial, poradnik, tworzenie, nowych, klas, diablomod, core, darkgl, onyke, nowe klasy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych