Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Kompilacja lokalna


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 R3X

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2960
Godlike

  • Postów:4247
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 15.04.2009 21:20

*
Popularny

Kompilacja lokalna

1. Lokalna?
Nie będę tłumaczył samego zagadnienia kompilacji - chodzi o zrobienie z pliki .sma pliku .amxx, który jest wykorzystywany przez serwer.

Lokalna oznacza, że przeprowadzamy ją na swoim komputerze. Webcompiler sprawdza się znakomicie w przypadku pojedynczego pliku .sma. Większe pluginy są często podzielone na fragmenty tak, aby praca z ich kodem była przyjemniejsza - stąd oprócz .sma dostajemy pliku .inl lub .inc.

.inl - te pliki trafiają do tego samego folderu co .sma
.inc - te natomiast do scripting/include/

Są wyjątki, ale taka zasada obowiązuje w większości przypadków. Tak czy inaczej pliki te są dołączane do .sma w trakcie kompilacji dyrektywami #include, więc zmiana w .inl czy .inc po kompilacji będzie odczuwalna w .amxx.

2. Proces

Musimy zaopatrzyć się w AMXX-Studio: Podstawowe pliki - Nieoficjalny polski support AMX Mod X , w dniu pisania tutka byłby to plik:

AMX Mod X Studio
* v1.4.3



Uruchom studio.

Należy wskazać położenie kompilatora amxxpc.exe (znajdziesz go w paczce Base amxmodx/scripting/) i określić miejsce tworzenia pliku .amxx. Całkiem możliwe, że już przy pierwszym uruchomieniu ścieżka do kompilatora będzie poprawna, wtedy ustaw tylko folder wyjściowy.

Dołączona grafika

dalej Compiler -> Compiler Settings

Dołączona grafika

Teraz otwórz plik .sma (File->Open) i naciśnij F9. Jeżeli nie otrzymasz żadnych błędów tylko coś jak to:

Dołączona grafika


w podanym wcześniej folderze powinieneś odnaleźć skompilowany kod w pliku .amxx.

3. Posłowie
Każdy programista pluginów sobie poradzi, ten tekst skierowany jest głównie do ludzi zajmujących się Pawnem okazjonalnie.
  • +
  • -
  • 16

#2 mgr inż. Pavulon

    C35H60Br2N2O4

  • Przyjaciel

Reputacja: 1725
Godlike

  • Postów:6881
  • Steam:steam
  • Imię:Konrad
  • Lokalizacja:Koniecpol
Offline

Napisano 15.04.2009 21:31

Wypadało by zaznaczyć że amxxpc.exe nie znajduje się w paczce z AMXX-Studio ale w AMXX-Base w addons/amxmodx/scripting/
  • +
  • -
  • 0

#3 R3X

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 2960
Godlike

  • Postów:4247
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 15.04.2009 21:40

Racja, uzupełniłem.
  • +
  • -
  • 0

#4 Miczu

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 646
Wszechmogący

  • Postów:2862
Offline

Napisano 15.04.2009 22:52

Do kompilacji lokalnej nie jest potrzebny amxx studnio czy inny edytor, wystarczy plik sma przeniesc na exe kompilatora (sam tak robie).
  • +
  • -
  • 0

#5 emblaze

    Koniec z cs/amxx

  • Użytkownik

Reputacja: 166
Profesjonalista

  • Postów:973
  • Lokalizacja:Mój steam: emblaze_95
Offline

Napisano 16.04.2009 19:32

no ale przez edytor najwygodniej... :D Ja zawsze przez amxx studio bo nie chce mi się skakać pod dyskach xD
  • +
  • -
  • 0

#6 Gość__*

  • Gość

Reputacja: 0

Offline

Napisano 20.11.2009 14:40

Dodam tylko, że po kompilacji następuje konsolidacja ( http://pl.wikipedia....ac ... rmatyka) ) ^^

#7 Miczu

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 646
Wszechmogący

  • Postów:2862
Offline

Napisano 20.11.2009 17:18

kur3k w innych jezykach - spoko, ale w pawnie... na bazie czego tak piszesz?
  • +
  • -
  • 0

#8 Gość__*

  • Gość

Reputacja: 0

Offline

Napisano 20.11.2009 17:32

tak myślałem

#9 mgr inż. Pavulon

    C35H60Br2N2O4

  • Przyjaciel

Reputacja: 1725
Godlike

  • Postów:6881
  • Steam:steam
  • Imię:Konrad
  • Lokalizacja:Koniecpol
Offline

Napisano 13.02.2010 10:47

To nie jest temat do rozwiązywania problemów z nieumiejętnym pisaniem pluginów.
  • +
  • -
  • 0

#10 aQeR

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 9
Nowy

  • Postów:93
  • Lokalizacja:. . .
Offline

Napisano 30.05.2010 09:03

Gdzie sie zapisuje?
  • +
  • -
  • 0

#11 hardbot

    Banned

  • Zbanowany

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:3049
Offline

Napisano 30.05.2010 09:53

standardowo tam gdzie masz kompilatora tylko tworzy się folder compile

#12 Lukasz5

    Godlike

  • Power User

Reputacja: 276
Wszechwidzący

  • Postów:1414
  • Imię:Łukasz
  • Lokalizacja:C: / WINDOWS
Offline

Napisano 30.05.2010 10:57

Jeżeli kompilujesz w AMX STUDIO to plik .amxx zapisze się tam gdzie jest .sma ... :)
  • +
  • -
  • 0

#13 naven

    Hero

  • Power User

Reputacja: 200
Profesjonalista

  • Postów:1088
  • GG:
  • Imię:Adam
  • Lokalizacja:Cieszyn
Offline

Napisano 31.05.2010 14:45

Lukasz, chyba, że ustawisz sobie inaczej.
  • +
  • -
  • 0

#14 Szyfrant

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 1365
Godlike

  • Postów:3072
  • Steam:steam
  • Imię:Michał
  • Lokalizacja:Sztokholm
Offline

Napisano 07.06.2010 13:27

Czemu grafikę wcieło ?? :D
  • +
  • -
  • 0

#15 R3X

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 2960
Godlike

  • Postów:4247
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 08.06.2010 10:37

przejście z Przema chyba, zaraz zrobię nowe screeny

nie, wygasł mój hosting :confused:
  • +
  • -
  • 0

#16 Lolp

    Banned

  • Zbanowany

Reputacja: 15
Początkujący

  • Postów:123
  • Lokalizacja:Z Korkanowa
Offline

Napisano 07.08.2010 09:11

Mi nic nie wyskakuje nawet nie mam tego co podałeś na ostatnim screenie :/

#17 R3X

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 2960
Godlike

  • Postów:4247
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 07.08.2010 10:27

Dobrą ścieżkę do amxxpc podałeś w Compiler Settings?
  • +
  • -
  • 1

#18 Lolp

    Banned

  • Zbanowany

Reputacja: 15
Początkujący

  • Postów:123
  • Lokalizacja:Z Korkanowa
Offline

Napisano 07.08.2010 23:01

Nie wiem wyśle ci na priv to sma poprawisz albo spróbuj to zrobić ok?

08 sierpień 2010 - 00:05:
A Gdzie jest to amxxpc bo nie mam pliku amxxpc.exe w amxmodx/scripting

08 sierpień 2010 - 00:09:
Jest aby amxxpc amxxpc32.so amxxpc64.so

#19 R3X

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 2960
Godlike

  • Postów:4247
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 07.08.2010 23:25

jak nie masz to ściągnij Base jeszcze raz
  • +
  • -
  • 1

#20 Lolp

    Banned

  • Zbanowany

Reputacja: 15
Początkujący

  • Postów:123
  • Lokalizacja:Z Korkanowa
Offline

Napisano 07.08.2010 23:53

Możesz dać link do tego :P nie kumaty jestem w kompilacji lokalnej ;P




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych