Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

[ROZWIĄZANE] Co lepiej używać? PreThink i server_frame


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 nPaul

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 8
Nowy

  • Postów:142
  • Imię:Piotr
  • Lokalizacja:United Kingdom / Hereford
Offline

Napisano 12.11.2012 20:52

Witam, co waszym zdaniem jest bardziej optymalniejsze? PreThink czy server_frame? Za odpowiedzi polecą +
  • +
  • -
  • 0

#2 GwynBleidD

    Godlike

  • Administrator

Reputacja: 1849
Godlike

  • Postów:3066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 12.11.2012 21:46

Optymalność? Zależy co chcesz wykonywać w tych funkcjach, ile graczy jest na serwerze, jak szybko serwer działa (ile ma FPSów)... Nie da się tego jednoznacznie określić... Zresztą co masz na myśli mówiąc optymalność? bo optymalny to może być kod, który się wewnątrz wykonuje... Tutaj masz częstotliwość wykonywania.
  • +
  • -
  • 2
NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark

#3 MarWit

    The Chosen One

  • Przyjaciel

Reputacja: 840
Czempion

  • Postów:1485
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Marcin
  • Lokalizacja:Bystrzyca
Offline

Napisano 12.11.2012 21:53

(Pre/Post)Think = wykonywany co jedną wyrenderowaną klatke u gracza ( mapa, fizyka, etc. )
server_frame = wykonywany co klatkę serwera, a więc jedno odświeżenie informacji server-side.

Co do optymalności, powiem Ci to samo co Gwyn, zależy do czego chcesz tego użyć. ( np. wykonywanie złożonego sortowania w server_frame to samobójstwo )
  • +
  • -
  • 2

marwit-0.png


#4 nPaul

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 8
Nowy

  • Postów:142
  • Imię:Piotr
  • Lokalizacja:United Kingdom / Hereford
Offline

Napisano 13.11.2012 06:58

Obecnie mam taki kod:
public server_frame()
{
	new ent;
	new Float:vOrigin[3];
	new bool:entNear = false;
	new tele;
	new entinsphere;
	
	for (new i = 1; i  0 && entinsphere  0 && entinsphere = fTime)
			{
				set_pev(ent, pev_solid, SOLID_BBOX);
			}
		}
	}
	
	while ((ent = fm_find_ent_by_class(ent, gszBlockClassname)))
	{
		new blockType = pev(ent, pev_body);
		
		if (blockType == STRZALKA)
		{
			new Float:vOrigin[3];
			new Float:pOrigin[3];
			new Float:dist = 9999.9;
			new Float:playerDist = 9999.9;
			new nearestPlayer = 0;
			
			pev(ent, pev_origin, vOrigin);
			
			for (new id = 1; id  0 && playerDist < 200.0)
			{
				new sprite = pev(ent, pev_iuser3);
				
				if (sprite)
				{
					new Float:vAngles[3];
					
					pev(nearestPlayer, pev_angles, vAngles);
					
					vAngles[0] = 90.0;
					vAngles[1] += 90.0;
					set_pev(sprite, pev_angles, vAngles);
				}
			}
		}
	}
}
I właśnie nie wiem czy brać zmieniać. Moim zdaniem bardziej optymalniejszy będzie PreThink.
  • +
  • -
  • 0

#5 MarWit

    The Chosen One

  • Przyjaciel

Reputacja: 840
Czempion

  • Postów:1485
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Marcin
  • Lokalizacja:Bystrzyca
Offline

Napisano 13.11.2012 11:38

Dziwny kod. W tym przypadku użyłbym think'a bytu IMHO. zdecydowanie optymalniej.
  • +
  • -
  • 1

marwit-0.png


#6 nPaul

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 8
Nowy

  • Postów:142
  • Imię:Piotr
  • Lokalizacja:United Kingdom / Hereford
Offline

Napisano 13.11.2012 14:02

Okej dzięki za odpowiedź. Plusy poleciały.
Teraz zapraszam do tego tematu jak mogę: http://amxx.pl/topic...-strone-celu-y/
Do zamknięcia

Użytkownik Paulstudio edytował ten post 13.11.2012 14:03

  • +
  • -
  • 0

#7 MarWit

    The Chosen One

  • Przyjaciel

Reputacja: 840
Czempion

  • Postów:1485
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Marcin
  • Lokalizacja:Bystrzyca
Offline

Napisano 13.11.2012 14:05

Wiadomość wygenerowana automatycznie


Ten temat został zamknięty przez moderatora.

Powód: Pomoc udzielona

Jeśli się z tym nie zgadzasz, Dołączona grafika raportuj ten post, a moderator lub administrator rozpatrzy go ponownie.


Z pozdrowieniami,
Zespół AMXX.PL
  • +
  • -
  • 0

marwit-0.png





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych