Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Interp


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 kaszewczyk

    Pomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 13
Początkujący

  • Postów:42
Offline

Napisano 10.04.2009 12:46

Witam, chciałbym aby ktoś mądry wypowiedział się na temat interp'u czyli interpolacji w cs 1.6. Wiele razy słyszałem i pewnie wy wszyscy słyszeliście okrzyki typu "ustaw sobie interp bocie" ale zapytani co ten interp robi milczeli jak zaklęci :DD Otóż jak dla mnie czy ktoś gra z interpem 0.01 lub 0.1 to jego własna prywatna sprawa i nie tyczy się osób po drugiej stronie kabla. Ponieważ interpolacja w grafice komputerowej to częstotliwość z jaką gra oblicza położenie pixela na podstawie jego poprzednich wartości tak aby on był jak najlepiej dopasowany optycznie do renderowanego obrazu. A co tyczy się rozgrywki w cs interp oblicza położenia modelu a co za tym idzie hitboxa nałożonego na niego więc ustawienie ex_interp 0.1 odświeża położenie co 100ms ex_interp 0.01 co 10ms. Więc jak dla mnie nie ma znaczenia jaki ma druga osoba ustawiony interp liczy się tylko jaki my mamy ustawiony. Już bardziej liczą się ilość danych wysyłanych przez nas do serwera niż ten osławiony interp.

Proszę o rozwianie moich wątpliwości i chciałbym aby wypowiedzi były poparte mocnymi argumentami, jeśli ktoś takich nie ma niech nie postuje w tym temacie.

pozdrawiam
  • +
  • -
  • 0

#2 mgr inż. Pavulon

    C35H60Br2N2O4

  • Przyjaciel

Reputacja: 1725
Godlike

  • Postów:6881
  • Steam:steam
  • Imię:Konrad
  • Lokalizacja:Koniecpol
Offline

Napisano 10.04.2009 13:14

interp tak jak inne wartości typu rate (cl_updaterate, cl_cmdrate itd) powinien być dopasowany do łącza oraz sprzętu gracza, a nie wymuszany.
wymuszenie tych wszystkich wartości na maxa (0.01, 100, 100) to tak jak wymuszać na jakimś starym kompie (typu 600MHz, 128MB RAM, 64MB GFX, 15" CRT) rozdzielkę 1280x1024 z full detalami.
Ale oczywiście na necie są filmiki (YT RULZ) gdzie wmawiają ludziom że można "z kilku metrów" zabić kogoś przy interpie 0.1, ale równie oczywiście nie interesuje nikogo wpływ pozostały czynników typu laggi...
  • +
  • -
  • 0

#3 MafiaDL

    Naj-Najstarszy Moderator

  • Przyjaciel

Reputacja: 554
Wszechwiedzący

  • Postów:3492
  • GG:
  • Imię:Łukasz
  • Lokalizacja:Warsaw
Offline

Napisano 10.04.2009 14:42

lecz niestety ESL zabrania 0.1 etc :/
  • +
  • -
  • 0

#4 kaszewczyk

    Pomocny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 13
Początkujący

  • Postów:42
Offline

Napisano 10.04.2009 16:14

Nie chodzi mi jak powinien być ustawiony interp, może niewyraźnie się określiłem w pierwszym poście.
Już tłumaczę o co b
Oglądaliście może kiedyś taki program na discovery chanel "Pogromcy Mitów" chce po prostu obalić mit że interp gracza A który jest ustawiony na 0.1 ma jakikolwiek oddziaływanie na gracza B który ma ustawiony interp 0.01 i myśli że jest pro elo cool i młodzieżowy i drze mordę jak nie może trafić w przeciwnika bo brak mu skilla tłumacząc że gracz A ma zły interp.

Konkrety:
1. komendą ex_interp ustalamy częstotliwość interpolacji w ms (max to 0.1 min to 0.01)
2. Interpolacja w grafice komputerowej jest to:
tworzenie z pewną częstotliwością nowego pixela na podstawie pixeli poprzednich tak aby był on jak najlepiej dopasowany optycznie do renderowanego obrazu. Czyli w efekcie interpolacji otrzymujemy płynniejsze renderowanie sceny, czyli pozbywamy się zauważalnego klatkowania.
3. po ustaleniu częstotliwości interpolacji w CS 1.6 z standardowego 0.1 na 0.01 położenie nowych pixeli będzie obliczane co 10ms a nie co 100ms
4. w efekcie czego będziemy mieć dokładniejsze informacje o dokładnym położeniu obiektu na mapie czyli tu modelu oponenta a co za tym idzie dokładniejsze położenie hitbox'a nałożonego na ów model

Pytanie głownie do wszystkich graczy którzy mówią innym "zmień interp" i nie tylko:
W jaki sposób gracz A z ustawionym interpem na 0.1 ma wpływ na płynność rozgrywki na komputerze gracza B z interpem 0.01?

Proszę swoje odpowiedzi motywować silnymi argumentami!
  • +
  • -
  • 0

#5 Dark Eldo

    Pomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 3
Nowy

  • Postów:47
Offline

Napisano 10.04.2009 21:05

Sam dokładnie tego nie kumam,lecz dla mnie jest różnica między interpem 0.1 a 0.01
Testowałem no i na 0.1 jestem pro elo hajt,a na 0.01 już gorzej ;) Wiem ze to troche brzmi bezsensownie,ale taka jest prawda,na interpie 0.1 grają lamki,i początkowi gracze.
  • +
  • -
  • 0

#6 mgr inż. Pavulon

    C35H60Br2N2O4

  • Przyjaciel

Reputacja: 1725
Godlike

  • Postów:6881
  • Steam:steam
  • Imię:Konrad
  • Lokalizacja:Koniecpol
Offline

Napisano 10.04.2009 21:17

Wiem ze to troche brzmi bezsensownie,ale taka jest prawda,na interpie 0.1 grają lamki,i początkowi gracze.

no i właśnie takie to jest. nie potraficie tego wytłumaczyć a swoje mówicie.
A pamiętacie może czasy 1.5 ? Nikt wtedy nawet nie słyszał o takich rzeczach i wszyscy byli szczęśliwi, teraz nagle PRO się znaleźli i grają na 0.01. A jeśli ktoś ma inny to leci w jego stronę seria wyzwisk...


p.s.
tak, gram na 0.1 (a gram nie od dziś bo będzie już z 5lat) i będę tak dalej grał chyba że ktoś z "was" zafunduje mi lepsze łącze i sprzęt. a jeśli nie to STFU i nie odzywajcie się lepiej wcale.
  • +
  • -
  • 0

#7 kaszewczyk

    Pomocny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 13
Początkujący

  • Postów:42
Offline

Napisano 10.04.2009 21:41

Sam dokładnie tego nie kumam,lecz dla mnie jest różnica między interpem 0.1 a 0.01
Testowałem no i na 0.1 jestem pro elo hajt,a na 0.01 już gorzej ;) Wiem ze to troche brzmi bezsensownie,ale taka jest prawda,na interpie 0.1 grają lamki,i początkowi gracze.


Dla mnie bycie lamką to jest wtedy kiedy się mówi o czymś o czym się nie ma pojęcia i nie czyta się ze zrozumieniem. Jest takie powiedzenie "lepiej nic nie mówić i wydawać się głupim, niż coś powiedzieć i rozwiać wszelkie wątpliwości"
Więc tak na przyszłość nie wypowiadaj się o rzeczach w których nie masz rozeznania, a druga sprawa czytaj ze zrozumieniem raz to nie pytam się jak powinien być ustawiony interp a dwa prosiłem o mocne argumenty dla swojej wypowiedzi a w twojej wypowiedzi nie znalazłem takich,
  • +
  • -
  • 0

#8 Gość__*

  • Gość

Reputacja: 0

Offline

Napisano 11.04.2009 09:59

p.s.
tak, gram na 0.1 (a gram nie od dziś bo będzie już z 5lat) i będę tak dalej grał chyba że ktoś z "was" zafunduje mi lepsze łącze i sprzęt. a jeśli nie to STFU i nie odzywajcie się lepiej wcale.

Też gram ^^

To jest po prostu moda, która przywędrowała z wielkich lig, gdzie interpolacja była/jest wymuszona.

Do tego wyzywanie kogoś od 'interpowca' itp. to po prostu są tłumaczenia lamek, które w CS grają bo to ich życie ( i każdy kto ich ubije to zero itp. ) a nie dla zabawy ....

#9 Saper

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 220
Profesjonalista

  • Postów:1315
  • GG:
  • Imię:Juzio ;d
  • Lokalizacja:Bialystok
Offline

Napisano 11.04.2009 20:42

A pamiętacie może czasy 1.5 ? Nikt wtedy nawet nie słyszał o takich rzeczach i wszyscy byli szczęśliwi, teraz nagle PRO się znaleźli i grają na 0.01.

jeszcze 2.5 roku temu jak pojawilo sie zjawisko interpu to wyzywali za interp 0.01 twierdzac ze jest zabroniony itd... u mnie z 0.01 to jest lipa bo jak ustawie sobie cl_ updaterate i cl_cmdrate na 101 to od razu mam choke po 50 i ping o 20 ms wiekszy... na normalnych ratach i interpie 0.1 mam pingi po 15-25ms i 0 choke czy loss tyle ze wlasnie odczuwam to ze np nie zdaze typa zauwazyc a juz heda dostane i jakis wiekszy recoil mam.... gram na 0.01 , mimo choke i wyzszego pingu bo jakos lepiej idzie....

pozdro
  • +
  • -
  • 0

#10 kaszewczyk

    Pomocny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 13
Początkujący

  • Postów:42
Offline

Napisano 30.04.2009 14:37

Artykuł przedstawiający głębie interpolacji :)

INTERP
  • +
  • -
  • 0

#11 TastyB

    Zaawansowany

  • Girl

Reputacja: 9
Nowy

  • Postów:147
Offline

Napisano 30.04.2009 18:06

proszę...

oto wyczerpujaca dyskusja na ten temat

--> KLIK <--



Pozdrawiam
  • +
  • -
  • 0

#12 Gość__*

  • Gość

Reputacja: 0

Offline

Napisano 30.04.2009 21:12

Założyłem ja ten temat ... ;)

#13 TastyB

    Zaawansowany

  • Girl

Reputacja: 9
Nowy

  • Postów:147
Offline

Napisano 01.05.2009 15:48

Założyłem ja ten temat ... ;)


Wez moze zmien nick na boardzie bo ciagle sie myle :P

p.s.
czym sobie zasluzylam..? ^^


Koniec OT :D
  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych