Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

[ROZWIĄZANE] || oraz &&


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Nesty

    Banned

  • Zbanowany

Reputacja: 6
Nowy

  • Postów:24
  • Lokalizacja:Daleko
Offline

Napisano 10.08.2012 02:07

Witam,

Czy jest różnica między || a &&?

#2 Gość_21977_*

  • Gość

Reputacja: 0

Offline

Napisano 10.08.2012 02:40

|| to alternatywa
&& to koniunkcja

#3 Fili:P

    Koleżeński

  • Power User

Reputacja: 752
Guru

  • Postów:1679
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Filip
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 10.08.2012 06:54

|| to jakby w języku polskim lub
&& to jakby w języku polskim i
albo jak wolicie profesjonalne znaczenie takie jak dał benio :)
  • +
  • -
  • 1

BMXers.pl - Portal o tematyce BMX


#4 CheQ

    Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

  • Junior Admin

Reputacja: 1984
Godlike

  • Postów:5534
  • Imię:Adaś
  • Lokalizacja:Glinianka
Offline

Napisano 10.08.2012 08:03

w praktyce.

if(is_user_admin(id) || is_user_alive(id))
         Funkcja(id)

Funkcja(id) zostanie wykonana jeśli gracz żyje albo jest adminem (gracz musi spełnić chociaż jeden z podanych warunków w ife)

if(is_user_admin(id) && is_user_alive(id))
         Funkcja(id)

Funkcja(id) zostanie wykonana jeśli gracz żyje i jest adminem (Gracz musi spełnić wszystkie warunki w ifie)
  • +
  • -
  • 1

b_560_95_1.png


#5 radim

    Godlike

  • Moderator

Reputacja: 932
Master

  • Postów:2725
  • Steam:steam
  • Imię:Arkadiusz
  • Lokalizacja:Janów Lub.
Offline

Napisano 10.08.2012 08:11

Przykład:
new bool:zmienna1[33], bool:zmienna2[33];
if(zmienna1[id] || zmienna2[id])
{
//dalszy kod
}
Dalszy kod się wykona wtedy gdy jedna z tych zmiennych będzie "true". Czyli || w zielonym języku, jeżeli w warunku(if) zostanie spełniona przynajmniej jedna "funckja" to ciąg dalszy kodu się wykona.

Przyład &&. Jak już powiedział Fili && oznacza w j.pol. "i".
if(is_user_alive(id) && is_user_connected(id))
{
//dalszy kod
}
is_user_alive - funkcja która sprawdza czy gracz o podanym id jest żywy
is_user_connected - funkcja która sprawdza czy gracz o podanym id jest połączony z serwerem

Dalszy kod się wykona wtedy gdy gracz będzie żywy i połączony. Czyli && w zielonym języku, jeżeli w warnuku(if) zostaną spełnione wszystkie "funkcję" to ciąg dalszy kodu się wykona.
sebul (10.08.2012 16:32):
Ten warunek z "i" jest be sensu, w ten sposób każdy laik będzie myślał, że takie warunki można robić.
Skoro żyje, to znaczy że jest podłączony z serwerem.

  • +
  • -
  • 1

Chcąc napisać do mnie prywatną wiadomość, wpierw zapoznaj się ze stroną "O mnie" w moim profilu użytkownika [ radim ] !


#6 Nesty

    Banned

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 6
Nowy

  • Postów:24
  • Lokalizacja:Daleko
Offline

Napisano 10.08.2012 09:54

Wszyscy otrzymujecie po reputacji i bardzo dziękuję za odpowiedź.
Proszę o zamknięcie :)

Użytkownik Nesty edytował ten post 10.08.2012 09:55


#7 Gość_21977_*

  • Gość

Reputacja: 0

Offline

Napisano 10.08.2012 11:14

Wiadomość wygenerowana automatycznie


Ten temat został zamknięty przez moderatora.

Powód: Pomoc udzielona

Jeśli się z tym nie zgadzasz, Dołączona grafika raportuj ten post, a moderator lub administrator rozpatrzy go ponownie.


Z pozdrowieniami,
Zespół AMXX.PL




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych