Prościej lub nie, tłumacząc:
dzięki TEMU includowi, możliwe jest pozyskanie takich informacji jak:
- czy gracz skacze(jest w powietrzu), kuca, jest w ruchu (nie locie [bieg]), lub nic nie robi.
Przy odpowiedniej konfiguracji można odpowiednio wykorzystać to na cod modzie.
Na przykładzie niewidzialności:
( 1 - max niewidzialność, 255 - pełna widzialność)
gdy nic nie robimy - 126
gdy kuca - 80
gdy biegnie -150
gdy skacze - 150
oczywiście liczby wymyśliłem, można skonfigurować je wedle własnych uznań.
Na dole przedstawię przykładowy plugin (ninja)
Zacznijmy od dodania includa do kodu: (do pobrania TUTAJ, lub niżej)
#include <posmv> // sprawdzanie pozycji/ruchu gracza
#include <engine> // ustawianie niewdzialności
#include <fakemeta>
Jeżeli nie mamy bool:ma_klase/perk dodajemy go
Dodajemy do plugin_int()
register_forward( FM_CmdStart, "FMCmdStart" );
Tworzymy public
public FMCmdStart( id)
{
Dodajemy w nim:
if(ma_klase[id] && get_user_weapon(id) == CSW_KNIFE ) // sprawdza czy ID ma_klase oraz czy jego broń to KNIFE
{
if(is_user_jumping(id)) // true jeżeli gracz skacze (jest w powietrzu)
{
set_rendering(id,kRenderFxNone, 0, 0, 0, kRenderTransAlpha, 126); // 126 to poziom niewidzialności w powietrzu
// client_print( id, print_center, "Lot" );
}
else if(is_user_moving(id) ) // true jeżeli gracz jest w ruchu (nie locie)
{
set_rendering(id,kRenderFxNone, 0, 0, 0, kRenderTransAlpha, 100); // 100 to poziom niewidzialności w biegu/chodzeniu
// client_print( id, print_center, "Bieg" );
}
else if(is_user_crouching(id)) // true jeżeli gracz kuca
{
set_rendering(id,kRenderFxNone, 0, 0, 0, kRenderTransAlpha, 40); // 40 to poziom niewidzialności w kucaniu
// client_print( id, print_center, "Kucanie" );
}
else // gdy zadne z powyzszych
{
set_rendering(id,kRenderFxNone, 0, 0, 0, kRenderTransAlpha, 45); // jeżeli gracz nic nie robi (żaden warunek z powyższych się nie spełnia.
// client_print( id, print_center, "Nic nie robisz" );
}
}
else{
set_rendering(id,kRenderFxNone, 0, 0, 0, kRenderTransAlpha, 255); // jeżeli gracz nie ma klasy oraz jego broń to NIE nóż ustawia widzialność na 255
}
return FMRES_IGNORED
Jeżeli chcesz przetestować w grze a nie masz z kim, usuń // przed client_print
Jeżeli było - proszę o usunięcie.
Tak jak obiecałem przykładowy plugin ninja