Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

xs_vec_mul_scalar && xs_vec_add && TraceAttack // tutorial ?


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 ogieR8

    Wszechmogący

  • Power User

Reputacja: 203
Profesjonalista

  • Postów:637
  • Imię:Mariusz
  • Lokalizacja:Ruda Śląska
Offline

Napisano 07.05.2012 09:43

~ Witam. Chce się pobawić z taką mocą, a co najważniejsze ją stworzyć :

Może ktoś opisać event "traceattack" ? Chciałbym dzięki niemu zrobić plugin, a dokładniej moc do klasy, która jeśli ustrzeli to ofiarę odrzuca w tył. Nie chodzi mi o stałe zmienianie jednego z origina, ale jeśli dostanie z prawej strony to odlatuje w lewo, jak dostanie z tylu to leci w przód itd, tak jak to w filmach bywało z strzelbą, jak cialo sie ruszalo/przemieszczało :> A najlepiej jakby się dało przy tym uchwycić DMG i potem if'ami zrobić moc odrzutu, czyli np jak dmg < 21 to leci o 15 unitow, jak dmg > 20 && dmg < 61 to leci o 25 unitow itd, glownie mi chodzi o event i jakby ktos mi pomógł zrobić tą moc z przechwyceniem damage ; /


Parametry TraceAttack już znam, ale chciałbym jakieś przykłady z objaśnieniami jak można tego użyć, a najlepiej aby przykłady troche przzypominały mój pomysł, a tak spróbouję do tego dojść i ew. sam to zrobić później. Dostałem takie wskazówki :

TraceAttack jest głownie od strzału z broni. Pozwala na wpływanie na trasę lotu pocisku oraz daje nam możliwość sprawdzenia kierunku z jakiego pocisk nadlatuje.


http://forums.allied...73&postcount=42

Tutaj masz opisany TraceAttack oraz przykładowe użycia, ale w języku angielskim ;/ Może Ci w czymś pomoże


jesli chcesz zrobic odrzucanie to rejestrujesz w event jako post i potem tylko uzywasz direction zeby sobie z tego zrobić odpowiedni vektor i nadajesz prędkosc ofiarze

wystarczy chyba tylko direction wydluzyć masz od tego xs_vec_mul_scalar czy jakoś tak ewentualnie mozesz zrobić roznice we wspolrzednych atakującego i ofiary i tez masz vekto


Czytałem to kilka razy i w ogóle., aby spróbować się tego podjąć, jednakże funkcji xs_vec_mul_scalar nie ma nigdzie opisanej (szukałem), a na pewno nie w języku polskim, może mi ktoś pomóc jak tego używać z wytłumaczeniem i przybliżonym przykładem ? Zauważyłem też podobną funkcję : xs_vec_add, której też nie znam i proszę o objaśnienie chociaż parametrów.

Znalazłem taki kod, co daje teleportacja Mnichowi'Monkowi co 10s i próbowałem to pojąć, jednakże nie zbytnio czaję tego publica ; x

Spoiler


Próbowałem też załapać na tym kodzie, ale nijak widoczne są efekty : http://forums.allied...ad.php?t=171959

Pozdrawiam i liczę, że ktoś pomoże.

Użytkownik ogieR- edytował ten post 07.05.2012 10:06

  • +
  • -
  • 0
DiabloEwenement v.2.0 [||||||_____]
 

Irytuje mnie nieczytelny kod, jeśli oczekujesz ode mnie pomocy - zmień to !
CodeGenerators.pl - skopiuj kod do okna po prawej, kliknij 'Ułóż". To wszystko, trudne ?


#2 KariiO

    Super Hero

  • Power User

Reputacja: 395
Wszechpomocny

  • Postów:1133
  • GG:
  • Imię:Korneliusz
  • Lokalizacja:Cieszyn
Offline

Napisano 07.05.2012 13:43

~ Witam. Chce się pobawić z taką mocą, a co najważniejsze ją stworzyć :

Może ktoś opisać event "traceattack" ? Chciałbym dzięki niemu zrobić plugin, a dokładniej moc do klasy, która jeśli ustrzeli to ofiarę odrzuca w tył. Nie chodzi mi o stałe zmienianie jednego z origina, ale jeśli dostanie z prawej strony to odlatuje w lewo, jak dostanie z tylu to leci w przód itd, tak jak to w filmach bywało z strzelbą, jak cialo sie ruszalo/przemieszczało :> A najlepiej jakby się dało przy tym uchwycić DMG i potem if'ami zrobić moc odrzutu, czyli np jak dmg < 21 to leci o 15 unitow, jak dmg > 20 && dmg < 61 to leci o 25 unitow itd, glownie mi chodzi o event i jakby ktos mi pomógł zrobić tą moc z przechwyceniem damage ; /


Parametry TraceAttack już znam, ale chciałbym jakieś przykłady z objaśnieniami jak można tego użyć, a najlepiej aby przykłady troche przzypominały mój pomysł, a tak spróbouję do tego dojść i ew. sam to zrobić później. Dostałem takie wskazówki :

TraceAttack jest głownie od strzału z broni. Pozwala na wpływanie na trasę lotu pocisku oraz daje nam możliwość sprawdzenia kierunku z jakiego pocisk nadlatuje.


http://forums.allied...73&postcount=42

Tutaj masz opisany TraceAttack oraz przykładowe użycia, ale w języku angielskim ;/ Może Ci w czymś pomoże


jesli chcesz zrobic odrzucanie to rejestrujesz w event jako post i potem tylko uzywasz direction zeby sobie z tego zrobić odpowiedni vektor i nadajesz prędkosc ofiarze

wystarczy chyba tylko direction wydluzyć masz od tego xs_vec_mul_scalar czy jakoś tak ewentualnie mozesz zrobić roznice we wspolrzednych atakującego i ofiary i tez masz vekto


Czytałem to kilka razy i w ogóle., aby spróbować się tego podjąć, jednakże funkcji xs_vec_mul_scalar nie ma nigdzie opisanej (szukałem), a na pewno nie w języku polskim, może mi ktoś pomóc jak tego używać z wytłumaczeniem i przybliżonym przykładem ? Zauważyłem też podobną funkcję : xs_vec_add, której też nie znam i proszę o objaśnienie chociaż parametrów.

Znalazłem taki kod, co daje teleportacja Mnichowi'Monkowi co 10s i próbowałem to pojąć, jednakże nie zbytnio czaję tego publica ; x

Spoiler


Próbowałem też załapać na tym kodzie, ale nijak widoczne są efekty : http://forums.allied...ad.php?t=171959

Pozdrawiam i liczę, że ktoś pomoże.


więc teraz używasz xs_vec_mul_scalar ( mnożenie wektora przez liczbe ) aby pomnożyć te wektory przez szybkość jaką mają mieć enty i otrzymane wektory ustawiasz jako velocity


xs_vec_add wygląda tak więc chyba będziesz wiedział o co chodzi:

xs_vec_add(const Float:in1[], const Float:in2[], Float:out[])
{
out[0] = in1[0] + in2[0];
out[1] = in1[1] + in2[1];
out[2] = in1[2] + in2[2];
}

  • +
  • -
  • 0

#3 ogieR8

    Wszechmogący

  • Autor tematu
  • Power User

Reputacja: 203
Profesjonalista

  • Postów:637
  • Imię:Mariusz
  • Lokalizacja:Ruda Śląska
Offline

Napisano 07.05.2012 14:31

Ojj, moja głowa :P A można prosić o zastosowanie tego w praktyce zbliżone do mojego pomysłu, a ja postaram się troszkę zmienić na moje potrzeby ? Tak sie najlepiej uczę + jak można to ew. instrukcję co robią odpowiednie linijki z tym całym 'xs_vec'

Już chociaż wiem, że

xs_vec_add zsumuje zmienne w Float'cie z pierwszych 2 parametrów xs_vec_add do 3 parametru (jak np te zmienne sa pojemnosciowo na 3 wskazane))

Użytkownik ogieR- edytował ten post 07.05.2012 14:34

  • +
  • -
  • 0
DiabloEwenement v.2.0 [||||||_____]
 

Irytuje mnie nieczytelny kod, jeśli oczekujesz ode mnie pomocy - zmień to !
CodeGenerators.pl - skopiuj kod do okna po prawej, kliknij 'Ułóż". To wszystko, trudne ?


#4 radim

    Godlike

  • Moderator

Reputacja: 932
Master

  • Postów:2725
  • Steam:steam
  • Imię:Arkadiusz
  • Lokalizacja:Janów Lub.
Offline

Napisano 07.05.2012 14:59

// multiply vector by scalar
    // tested
    XS_LIBFUNC_ATTRIB xs_vec_mul_scalar(const Float:vec[], Float:scalar, Float:out[])
    {
        out[0] = vec[0] * scalar;
        out[1] = vec[1] * scalar;
        out[2] = vec[2] * scalar;
    }
Mnoży wektor przez liczbę (Float: scalar).

Możesz poczytać też include xs.inc, który znajdziesz w scripting>include lub tu: http://svn.ian.camma....inc?annotate=1 Tam wszystkie funkcje xs_* są opisane.
  • +
  • -
  • 0

Chcąc napisać do mnie prywatną wiadomość, wpierw zapoznaj się ze stroną "O mnie" w moim profilu użytkownika [ radim ] !





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych