Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie
Java

try - catch - finally

java

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 CheQ

    Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

  • Junior Admin

Reputacja: 1984
Godlike

  • Postów:5534
  • Imię:Adaś
  • Lokalizacja:Glinianka
Offline

Napisano 02.05.2012 19:12

W Cpp chyba wygląda to podobnie - zacząłem pisać w Javie (android) dlatego ten prefix.
zastanawia mnie ta instrukcja. Jak ona działa? jak korzystać? Prosiłbym o wytłumaczenie na jakimś przykładzie "z życia wziętego". nie linki.

Z góry serdecznie dziękuje.
  • +
  • -
  • 0

b_560_95_1.png


#2 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Przyjaciel

Reputacja: 1339
Godlike

  • Postów:3556
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 02.05.2012 23:39

wykonuje sie blok try i jesli jest blad opisany w catch to wykonuje sie blok catch

najprostszy przyklad to zmiana stringa na int'a przez Integer.parseInt dajesz to w try i potem w catch ustawiasz co ma sie dziać jak np gosc wpisze litery

tutaj mam prosty przyklad z mojego programu
try {
		    super.paintComponent(G);
		    
		    Graphics2D g2 = (Graphics2D)G;
		    
		    int xS=szerokosc/2+100;
		    int yS=wysokosc/2-130;
		   
		    int p=30;
		    int l=212;
		    int g=280;
		    int d=454;
		    
		    rysuj_linie(g2,0,65,szerokosc+200,65,Color.BLACK,1);
		    
		    if(i>szerokosc-p && plus ==1) plus=0;
		    if(i<l && plus ==0) plus=1;
		    
		    if(j>wysokosc-d ) minus=1;
		    if(j<g) minus=0;
		    
		    if(plus==1) i+=1;
		    else i-=1;
		    
		    if(minus==1) j--;
		    else j++;
		    
		    repaint();
		    //g2.rotate(i%360,i,j);
		    
		    rysuj_obrazek(g2,i,j);
		    
		    Thread.sleep(delay);
		   
	    }
	    catch (InterruptedException ex) {
		    Logger.getLogger(Panel.class.getName()).log(Level.SEVERE, null, ex);
	    }

powyzszy kod rysuje klatke animacji i opoznia program o kilka sekund jesli cos sie nie uda to wykona sie funkcja z bloku catch
  • +
  • -
  • 1
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#3 CheQ

    Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

  • Autor tematu
  • Junior Admin

Reputacja: 1984
Godlike

  • Postów:5534
  • Imię:Adaś
  • Lokalizacja:Glinianka
Offline

Napisano 03.05.2012 09:22

w catch'ach umieszcza się tylko kod błędów tak? czy można i wklepywać jakieś warunki typu x!=y?
  • +
  • -
  • 0

b_560_95_1.png


#4 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Przyjaciel

Reputacja: 1339
Godlike

  • Postów:3556
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 03.05.2012 16:57

mozna wrzucac co chcesz

mozesz np w try dac dzielenie 2 zmiennych i lapac w catchu warunek dzielenia przez 0 i wtedy wyswietlic komunikat ta konstrukcja jest po to zeby sie program nie wysypal tylko zeby wykonal alternatywne dzialanie i dzialal dalej :D
  • +
  • -
  • 1
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#5 CheQ

    Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

  • Autor tematu
  • Junior Admin

Reputacja: 1984
Godlike

  • Postów:5534
  • Imię:Adaś
  • Lokalizacja:Glinianka
Offline

Napisano 04.05.2012 09:40

dzięki ;) do zamknięcia
  • +
  • -
  • 0

b_560_95_1.png


#6 speedkill

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 1570
Godlike

  • Postów:2733
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Michał
  • Lokalizacja:Prudnik
Offline

Napisano 04.05.2012 10:58

Wiadomość wygenerowana automatycznie


Ten temat został zamknięty przez moderatora.

Powód: Temat zamknięty na prośbę użytkownika.


Z pozdrowieniami,
Zespół AMXX.PL
  • +
  • -
  • 0

If you can dream it, you can do it.






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: java

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych