Silnik GoldSource jest dziwny, przykładowo miałem problem z wykonaniem dwóch działek skierowanych na przeciw siebie (na respach). Okazało się że to co gracz widzi, nie ma nic wspólnego z tym co silnik widzi. Chodzi o to że w edytorze te dwa działka muszą być skierowane zawsze "na północ" czyli "Pitch" ma być na "0" nie ważne w którą stronę chcesz skierować działko.
Przy pierwszym nie było problemu ponieważ w edytorze i w grze na mapie miało być ustawione w stronę "0", problem pojawił się przy drugim działku które miało być na przeciw drugiego. Należy je wykonać tak samo, czyli wizualnie w edytorze wygląda to trochę dziwnie, aby działko działało poprawnie we właściwościach zmieniamy "Pitch" na 180, tak było w moim przypadku. Zaraz po załadowaniu mapy zanim cokolwiek widać, działka ustawiają się w kierunku takim jaki był ustawiony w edytorze we właściwościach bytu w polu "Pitch".
Trochę to zagmatwane, o ile dobrze pamiętam auto tego tutoriala który podałem w linku przestrzegał aby pamiętać o kierowaniu działka na "0" w edytorze, realny kierunek ustala "Pitch".
Moja rada jest jeszcze taka aby nie używać sprite'ów przy wystrzale (Fire sprite i Smoke sprite), moje działka strzelają 20 razy na sekundę i nieźle bugują te sprite'y gdy testowaliśmy online. Pamiętaj że jest jeszcze działko które strzela rakietami (rakietnica z HalfLife) i laser (którego jeszcze nie testowałem). Są to elementy bardzo rzadko spotykane na mapach w
CS - za to w HL bardzo często

Wiele rzeczy podpatrzyłem dekompilując poszczególne levele z HL.
Powodzenia, gdybyś miał jakieś pytania to śmiało pisz, jeśli chodzi o tworzenie map to zawsze chętnie pomogę.