Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Questy - jakie chcemy i ile chcemy.


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 KariiO

    Super Hero

  • Power User

Reputacja: 395
Wszechpomocny

  • Postów:1133
  • GG:
  • Imię:Korneliusz
  • Lokalizacja:Cieszyn
Offline

Napisano 18.12.2011 21:25

Witam. Ostatnio myślałem o tych questach które tyczą się diablo jak i coda...zaznaczam że ten sposób działał by tylko na zasadzie że bierzemy jeden quest a potem drugi itd. itd...a więc tak wymyśliłem aby tworzyć questy za pomocą jednej zmiennej, nie że jeden quest to jedna zmienna :P tylko wszystkie na jednej a mianowicie:

robimy sobie normalną zmienną nie float, bool itp...a potem zapisujemy jaki numer służy czemu np. :
Quest na zabicie 5 Barbarzyńców czy tam Saperów może być co chcemy :P
i Quest na zdobycie przedmiotu np. Stalker Ring czy tam Apteczka

"system" działał by tak że bierzemy pierwszego quest i zmienna z 0 zmienia się na jeden i to oznacza że quest jest rozpoczęty potem mamy zabić pięć jakiś klasy no to if w death msg że jeżeli zmienna jest równa jeden to ta sama zwiększa się o 1 jeżeli zabijemy daną klasę, a więc jeżeli zabiliśmy 5 przeciwników z wyznaczoną klasą nasza zmienna powinna być równa 6(1 to rozpoczęcie a pozostałe 5 to zabicia) i teraz bierzemy nagrodę jeżeli wzięliśmy ją zmienna zwiększa się znów o 1 czyli teraz wynosi 7 i tu się kończy 1 quest. Drugi jeżeli mamy oczywiście wykonany pierwszy i bierzemy go zmienna ponownie zwiększa się o 1 czyli w tym przypadku wynosi już 8, znów if jeżeli zmienna wynosi 8 to ma zwiększać się o 1 po zdobyciu wyznaczonego przedmiotu, jeżeli zdobyliśmy go nasza zmienna będzie równa 9, przychodzi na ponowne odebraniu nagrody gdy już to zrobimy nasza zmienna będzie nie większa i nie mniejsza niż 10 ITD. ITD.

wiadomo, wszystko było by trzeba zapisywać itd. ale wydaję mi się to dość optymalny sposób na questy - 1 zmienna i tyle.

Co o tym sądzicie ?
  • +
  • -
  • 0

#2 Stachuu :D ??

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 235
Wszechwidzący

  • Postów:476
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Dawid
  • Lokalizacja:Karsznice
Offline

Napisano 18.12.2011 21:33

nie zrobisz tak zalozmy masz 1 zmienna do zapisu

misja[id] == 1 to za zabicie misja[id] ++

a jak złapiesz następne zabicie robiąc na boolu (tak jakby 2 zmienne ) to jak gracz wyjdzie i wejdzie to moze miec np 3 misje a zabil tylko 2 ludzi na 1 misij :F
  • +
  • -
  • 0

#3 sebul

    Godlike

  • Junior Admin

Reputacja: 2016
Godlike

  • Postów:5411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 18.12.2011 21:40

A to jest taki system questów, gdzie dla każdego questa jest jedna oddzielna zmienna? Ja korzystam z tych od darka (co prawda trochę edytowane je mam), tam są 2 zmienne i tablica z questami, a chyba o to Ci chodzi?
  • +
  • -
  • 0
Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo
Generator tabeli expa - aż do 103600 poziomu

#4 KariiO

    Super Hero

  • Autor tematu
  • Power User

Reputacja: 395
Wszechpomocny

  • Postów:1133
  • GG:
  • Imię:Korneliusz
  • Lokalizacja:Cieszyn
Offline

Napisano 18.12.2011 21:43

nie zrobisz tak zalozmy masz 1 zmienna do zapisu

misja[id] == 1 to za zabicie misja[id] ++

a jak złapiesz następne zabicie robiąc na boolu (tak jakby 2 zmienne ) to jak gracz wyjdzie i wejdzie to moze miec np 3 misje a zabil tylko 2 ludzi na 1 misij :F

Nie zrozumiałeś mnie :D

A to jest taki system questów, gdzie dla każdego questa jest jedna oddzielna zmienna? Ja korzystam z tych od darka (co prawda trochę edytowane je mam), tam są 2 zmienne i tablica z questami, a chyba o to Ci chodzi?

Chodzi właśnie mi żeby była jedna zmienna.
  • +
  • -
  • 0

#5 sebul

    Godlike

  • Junior Admin

Reputacja: 2016
Godlike

  • Postów:5411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 18.12.2011 21:48

Chyba już rozumiem o co Ci chodzi. Jak dla mnie lepiej jak jest to na dwóch zmiennych (lub na jednej zmiennej dwuwymiarowej), w pierwszej trzyma się id questa, a w drugiej postęp jego wykonania. Co w tym złego?
  • +
  • -
  • 0
Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo
Generator tabeli expa - aż do 103600 poziomu




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych