na dodatek postaram sie tez wytłumaczyć jak zrobić swoja texture

Zacznijmy od ustawień Jest to Bardzo ważny punkt nie omijajcie go !
najpierw musimy włączyć ustawiania w tym celu naciskamy zakładkę Half-Life>Customize Menu... :

następnie wybieramy "&GO ! (textures+build+HL)" i w 1 linijce (1st program 'Tutaj sciazka do hlcsg') (hlcsg:Kompilator)
dopisujemy -nowadtextures

po zakończeniu naciskamy "Ok" i wyskakuje nam komunikat czy zapisać zmiany oczywiście naciskamy "Yes"
ustawienia te są potrzebne by nowe texturki (wad) były czytane z bsp a nie z pliku .wad (bardzo to ułatwia wgranie mapki na server)
no to ustawienia mamy z głowy, teraz przejdźmy do textur
nowe textury możecie ściągnąć z :
http://www.fpsbanana...extures/games/3
wiec ściągamy textury np >TE<
po ściągnięciu rozpakowujemy np na pulpit,
jak już mamy textury (pliki z zakończeniem .wad)
włączamy QuArK, tylko ze teraz nie włączamy od razu mapy tylko samego QuArk :

następnie File>Open

szukamy swoich textur i naciskamy dwukrotnie

następnie kopiujemy te texturki z pliku
naciskamy prawym przyciskiem myszy i przyciskamy Copy

po skopiowaniu czekamy chwile aż sie zgraja,
teraz włączamy nowa mapkę (jak nie wiesz jak to zrobić wracaj do lekcji 1

Po walczeniu otwieramy menu textur naciskając na jakiś blok a następnie naciskamy na texturke w lewym dolnym rogu

po walczeniu menu texturki zaznaczamy do jakiego folderu ma ona sie wgrać najlepiej do tego na samej górze wtedy nam sie wszystko ładnie pookłada


po zaznaczeniu wklejamy swoje texturki naciskając zakładkę
Edit > Paste

po wklejeniu może wyskoczyć nam wiadomość (ale nie musi) czy stworzyć nowy folder, jeśli tak sie stało naciskamy "Yes"
( mi nie chce wyskoczyć wiec screena nie będzie ;> )
po skonczeniu tego wszystkiego wylaczamy kapletnie Quarka, i przy wylaczaniu wyskakuje nam wiadomosc ze plik quarka zostal edytowany czy zapisac zmiany na zawsze
(jeśli nie naciśniemy Yes to przy ponownym wejściu do quarka znowu będziemy musieli wklejać texturki)

Czasem wyskakuje więcej informacji zalecam naciskanie yes

no i po tych procedurach możemy używać własnych textur

==================================================================
no to teraz jak zrobić własną texture ?
do tego potrzebny jest program HLC (Half-Life Logo Creator)
jeśli robiłeś sobie logo do cs'a masz już ten program i powinienem umieć zrobić sobie texturke, bowiem robienie loga to nic innego jak zrobienie texturki

no ale jeżeli nie robiłeś nigdy tego, to nauczę cię tego teraz:
ściągamy HLC i instalujemy (do tego chyba nie potrzeba wam screenów

po instalacji włączamy program wyskakuje nam okienko

w tym okienku mamy wskazać folder cs'a a dokładnie hl.exe w folderze cs'a

po naciśnięciu dwukrotnie na folder cs'a pokaże nam sie po prawej stronie hl.exe

nacinamy na ten hl.exe a następnie naciskamy "ok" wyskoczy nam nowe okno :

w tym oknie naciskamy "Open" w lewym górnym rogu
i szukamy swojego obrazka z którego chcemy zrobić texture
zaznaczamy ją i naciskamy "Otwórz"

po naciśnięciu "Otwórz" wyskakuje nam wcześniejsze okienko, w nim naciskamy "Autosize"

następnie zaznaczamy "Save it to:"
i naciskamy "..." po tym naciskamy "Zapisz"

Jak już to wszystko zrobimy, naciskamy "Make WAD"
jak naciśniemy to, to 2 razy wyskaczą nam wiadomości, 2 razy musicie nacisnąć OK


po skonczeniu tego wszystkiego możemy wyłączyć HLC, i w folderze gdzie mamy obrazek który robiliśmy na texture mamy texture

a z textura to już wiecie co zrobić
