Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Textury w QuArK


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 ZBAGI

    Profesjonalista

  • Użytkownik

Reputacja: 15
Początkujący

  • Postów:150
  • Lokalizacja:Brak informacji ;)
Offline

Napisano 04.02.2009 18:18

Dołączona grafika

Witam, Zdaje sobie z tego sprawę ze w Quarku oryginalnie mamy brzydkie texturki wiec w tym poradniku nauczę was wszystkiego o dodawaniu kasowaniu ukladaniu itp. textur
na dodatek postaram sie tez wytłumaczyć jak zrobić swoja texture :)
Zacznijmy od ustawień Jest to Bardzo ważny punkt nie omijajcie go !
najpierw musimy włączyć ustawiania w tym celu naciskamy zakładkę Half-Life>Customize Menu... :
Dołączona grafika
następnie wybieramy "&GO ! (textures+build+HL)" i w 1 linijce (1st program 'Tutaj sciazka do hlcsg') (hlcsg:Kompilator)
dopisujemy -nowadtextures
Dołączona grafika
po zakończeniu naciskamy "Ok" i wyskakuje nam komunikat czy zapisać zmiany oczywiście naciskamy "Yes"
ustawienia te są potrzebne by nowe texturki (wad) były czytane z bsp a nie z pliku .wad (bardzo to ułatwia wgranie mapki na server)
no to ustawienia mamy z głowy, teraz przejdźmy do textur
nowe textury możecie ściągnąć z :
http://www.fpsbanana...extures/games/3
wiec ściągamy textury np >TE<
po ściągnięciu rozpakowujemy np na pulpit,
jak już mamy textury (pliki z zakończeniem .wad)
włączamy QuArK, tylko ze teraz nie włączamy od razu mapy tylko samego QuArk :
Dołączona grafika
następnie File>Open
Dołączona grafika
szukamy swoich textur i naciskamy dwukrotnie
Dołączona grafika
następnie kopiujemy te texturki z pliku
naciskamy prawym przyciskiem myszy i przyciskamy Copy
Dołączona grafika
po skopiowaniu czekamy chwile aż sie zgraja,
teraz włączamy nowa mapkę (jak nie wiesz jak to zrobić wracaj do lekcji 1 ;P)
Po walczeniu otwieramy menu textur naciskając na jakiś blok a następnie naciskamy na texturke w lewym dolnym rogu
Dołączona grafika
po walczeniu menu texturki zaznaczamy do jakiego folderu ma ona sie wgrać najlepiej do tego na samej górze wtedy nam sie wszystko ładnie pookłada ;P
Dołączona grafika
po zaznaczeniu wklejamy swoje texturki naciskając zakładkę
Edit > Paste
Dołączona grafika
po wklejeniu może wyskoczyć nam wiadomość (ale nie musi) czy stworzyć nowy folder, jeśli tak sie stało naciskamy "Yes"
( mi nie chce wyskoczyć wiec screena nie będzie ;> )
po skonczeniu tego wszystkiego wylaczamy kapletnie Quarka, i przy wylaczaniu wyskakuje nam wiadomosc ze plik quarka zostal edytowany czy zapisac zmiany na zawsze
(jeśli nie naciśniemy Yes to przy ponownym wejściu do quarka znowu będziemy musieli wklejać texturki)
Dołączona grafika
Czasem wyskakuje więcej informacji zalecam naciskanie yes ;P
no i po tych procedurach możemy używać własnych textur :)
==================================================================

no to teraz jak zrobić własną texture ?
do tego potrzebny jest program HLC (Half-Life Logo Creator)
jeśli robiłeś sobie logo do cs'a masz już ten program i powinienem umieć zrobić sobie texturke, bowiem robienie loga to nic innego jak zrobienie texturki ;P
no ale jeżeli nie robiłeś nigdy tego, to nauczę cię tego teraz:
ściągamy HLC i instalujemy (do tego chyba nie potrzeba wam screenów xP)
po instalacji włączamy program wyskakuje nam okienko
Dołączona grafika
w tym okienku mamy wskazać folder cs'a a dokładnie hl.exe w folderze cs'a :)
po naciśnięciu dwukrotnie na folder cs'a pokaże nam sie po prawej stronie hl.exe
Dołączona grafika
nacinamy na ten hl.exe a następnie naciskamy "ok" wyskoczy nam nowe okno :
Dołączona grafika
w tym oknie naciskamy "Open" w lewym górnym rogu
i szukamy swojego obrazka z którego chcemy zrobić texture
zaznaczamy ją i naciskamy "Otwórz"
Dołączona grafika
po naciśnięciu "Otwórz" wyskakuje nam wcześniejsze okienko, w nim naciskamy "Autosize"
Dołączona grafika
następnie zaznaczamy "Save it to:"
i naciskamy "..." po tym naciskamy "Zapisz"
Dołączona grafika
Jak już to wszystko zrobimy, naciskamy "Make WAD"
jak naciśniemy to, to 2 razy wyskaczą nam wiadomości, 2 razy musicie nacisnąć OK :)
Dołączona grafika
po skonczeniu tego wszystkiego możemy wyłączyć HLC, i w folderze gdzie mamy obrazek który robiliśmy na texture mamy texture :)
a z textura to już wiecie co zrobić ;P

Załączone pliki


  • +
  • -
  • 0

#2 Abes Mapper

    Repulsion Gel

  • Przyjaciel

Reputacja: 1996
Godlike

  • Postów:7356
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Sulejówek
Offline

Napisano 04.02.2009 18:31

no to teraz jak zrobić własną texture ?
do tego potrzebny jest program HLC (Half-Life Logo Creator)


Ten program jest do robienia spray :P Więcej niż jednej tekstury tam nie dasz ;>
Od .wad to masz program "Wally" :]
Jak masz wene to możesz tutek zrobić ^^
  • +
  • -
  • 0

#3 ZBAGI

    Profesjonalista

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 15
Początkujący

  • Postów:150
  • Lokalizacja:Brak informacji ;)
Offline

Napisano 04.02.2009 18:42

Ten program jest do robienia spray :P Więcej niż jednej tekstury tam nie dasz ;>

no tak ale można zrobić folder w menu w quarku i powrzucać swoje texturki ;P
a po za tym myślę ze 1 texturka na raz wystarczy, ja znam tylko taki sposób ;P
i mi to wystarcza ;)
  • +
  • -
  • 0

#4 Abes Mapper

    Repulsion Gel

  • Przyjaciel

Reputacja: 1996
Godlike

  • Postów:7356
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Sulejówek
Offline

Napisano 04.02.2009 23:47

1 texturka? I jak zrobisz mape to potem trzeba ściągać specjalnie ten pliczek .wad dla jednej texturki ;>
Poczytaj o Wallym na hlmaps :P Albo gdzieś indziej :D Jak się ma własne texturki na całej mapie to ciekawsza jest gra :]
  • +
  • -
  • 0

#5 ZBAGI

    Profesjonalista

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 15
Początkujący

  • Postów:150
  • Lokalizacja:Brak informacji ;)
Offline

Napisano 05.02.2009 01:06

a przeczytaj poradnik na samym początku o -nowadtextures,
dzięki tej komendzie nie trzeba żadnych płków .wad tylko wszystko czyta z bsp
  • +
  • -
  • 0

#6 Abes Mapper

    Repulsion Gel

  • Przyjaciel

Reputacja: 1996
Godlike

  • Postów:7356
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Sulejówek
Offline

Napisano 05.02.2009 09:32

To to ja wiem :] Ale tak jak pisałem najlepiej jak byś opisał Wally-ego :]
  • +
  • -
  • 0

#7 ZBAGI

    Profesjonalista

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 15
Początkujący

  • Postów:150
  • Lokalizacja:Brak informacji ;)
Offline

Napisano 05.02.2009 17:46

ja znam tylko taki sposób ;P
i mi to wystarcza ;)

Nie znam tego Wally-ego
  • +
  • -
  • 0

#8 HuBa

    Profesjonalista

  • Użytkownik

Reputacja: 20
Życzliwy

  • Postów:157
  • GG:
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Grajewo
Offline

Napisano 13.03.2009 19:55

Mam pytanie jak w Quark mam czarno-białe tekstury np krwi albo te napisy sprayem np You Die( nie moje tylko podstawowe ) jak dodać im kolor
z poziomu programu?
Dołączona grafika
  • +
  • -
  • 0

#9 ZBAGI

    Profesjonalista

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 15
Początkujący

  • Postów:150
  • Lokalizacja:Brak informacji ;)
Offline

Napisano 13.03.2009 23:16

kolor sam sie ustala, tylko trzeba dać byt infodecal i wybrać texture
  • +
  • -
  • 0

#10 HuBa

    Profesjonalista

  • Użytkownik

Reputacja: 20
Życzliwy

  • Postów:157
  • GG:
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Grajewo
Offline

Napisano 14.03.2009 22:18

Jak włączam de_dust2 w quark to wyskakuje że niema tekstur i potem cała mapa nie jest o teksturowana.Wie ktoś jak wczytać tekstury do programu?
  • +
  • -
  • 0

#11 ZBAGI

    Profesjonalista

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 15
Początkujący

  • Postów:150
  • Lokalizacja:Brak informacji ;)
Offline

Napisano 14.03.2009 23:14

wystarczy ze przeczytasz tutorial na górze,
  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych