Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie
Fix

[5.9l] Optymalizacja połączeń z bazą

Fix diablo optymalizacja wczytywanie klas baza

  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
43 odpowiedzi w tym temacie

#21 czerwo16

    Początkujący

  • Użytkownik

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:12
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 07.11.2011 15:25

A przy komplikacji wyskoczyło mi parę błędów, pomoże ktoś?

Welcome to the AMX Mod X 1.8.1-300 Compiler.
Copyright © 1997-2006 ITB CompuPhase, AMX Mod X Team

diablo_onyke.sma(5835) : error 088: number of arguments does not match definition
diablo_onyke.sma(5949) : error 088: number of arguments does not match definition
diablo_onyke.sma(6040) : error 088: number of arguments does not match definition
diablo_onyke.sma(6116) : error 088: number of arguments does not match definition

4 Errors.
Could not locate output file diablo_onyke.amxx (compile failed).

te output file diablo_onyke.amxx (compile failed).


sebul (07.11.2011 17:18):
Załóż oddzielny temat i tam opisz swój problem.

Załączone pliki


Użytkownik czerwo16 edytował ten post 07.11.2011 16:03

  • +
  • -
  • 0

#22 Koniarek

    Wszechwidzący

  • Zbanowany

Reputacja: 28
Życzliwy

  • Postów:250
  • Imię:Filip
  • Lokalizacja:Daleko
Offline

Napisano 07.11.2011 20:43

sebul mam pytanko a jak to zrobic tylko z Frakcjami?
No wlasnie jak bym umial to bym niepisal :(

Wiec ktos POMOZE?
sebul (07.11.2011 20:44):
Tak samo, tylko musisz dodać dobrze frakcje ;]

Użytkownik Koniarek edytował ten post 08.11.2011 19:30


#23 Szymon Konacki

    Nowy

  • Zbanowany

Reputacja: -1
Mniej niż zer0.

  • Postów:8
Offline

Napisano 11.11.2011 19:27

Mógłby mi ktoś mi zrobić Diablo Onyke zgodnie z tym poradnikiem ? Są frakcje i nie potrafię sobie z tym poradzić.

Bardzo proszę i
Z góry dziękuje
sebul (11.11.2011 19:30):
Załóż oddzielny temat w odpowiednim dziale i tam opisz swój problem.

Załączone pliki



#24 Kavi76

    Profesjonalista

  • Użytkownik

Reputacja: 17
Początkujący

  • Postów:209
  • GG:
  • Imię:Paweł :)
  • Lokalizacja:CrL
Offline

Napisano 11.11.2011 20:31

do tego nowym graczom nie będą się tworzyć od razu wszystkie klasy, no i ogólnie nowy kod jest czytelniejszy

mógłbyś to bardziej przybliżyć
  • +
  • -
  • 0

#25 sebul

    Godlike

  • Autor tematu
  • Junior Admin

Reputacja: 2016
Godlike

  • Postów:5411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 12.11.2011 00:35

do tego nowym graczom nie będą się tworzyć od razu wszystkie klasy, no i ogólnie nowy kod jest czytelniejszy

mógłbyś to bardziej przybliżyć

Ale co tu przybliżać? Bo nie bardzo rozumiem... Pisałem to raz, ale widać nie każdy lubi czytać całego tematu ;] W normalnym diablo jest tak, że przy wejściu nowego gracza tworzą się dla niego wszystkie klasy w bazie jakie są w modzie, a tutaj gdy gracz wybierze jakąś klasę, to dopiero wtedy tworzy się ona w bazie. Reasumując, wpisów w bazie będzie o wiele mniej, czyli baza będzie zajmowała mniej miejsca. Co do tego, że kod jest czytelniejszy, to chyba tłumaczyć nie muszę...
  • +
  • -
  • 1
Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo
Generator tabeli expa - aż do 103600 poziomu

#26 Gh0st

    :)

  • Power User

Reputacja: 846
Czempion

  • Postów:920
  • GG:
  • Imię:Tomek
  • Lokalizacja:Rabka-Zdrój
Offline

Napisano 12.11.2011 08:05

a ja to wszystko podsumuje w 4 wyrazach



KLASA DZIAŁA OD RAZU

:-p

Użytkownik Gh0st edytował ten post 12.11.2011 08:35

  • +
  • -
  • 1

#27 Kavi76

    Profesjonalista

  • Użytkownik

Reputacja: 17
Początkujący

  • Postów:209
  • GG:
  • Imię:Paweł :)
  • Lokalizacja:CrL
Offline

Napisano 12.11.2011 08:46

Sorry za głupie pytanie ale musiałem to wiedzieć :) dzięki
  • +
  • -
  • 0

#28 Szymon Konacki

    Nowy

  • Zbanowany

Reputacja: -1
Mniej niż zer0.

  • Postów:8
Offline

Napisano 13.11.2011 10:49

Hm, a ja mam problem i to dość wielki.
Z punktem 6 w instrukcji.

A mianowicie :
public select_class(id,lx[])
{
if(is_user_bot(id)) return
new flags[10]
get_cvar_string("diablo_classes",flags,9)
new text[512]
new keys = read_flags(flags)

asked_klass[id]=0

format(text, 511,"\yWybierz Klase - ^n")

for(new i=0;i<8;i++)
{
format(text, 511,"%s%s%d. %s Level :%d ^n",text,(keys)&(1<<i)?"\w":"\d",i+1,Race[i+1], lx[i+1])
}

show_menu(id, keys, text)
}

################################
zamień na
################################

public select_class(id) {
if(is_user_bot(id)) return;
new flags[10], text[512], i;
get_cvar_string("diablo_classes", flags, 9);
new keys = read_flags(flags);
formatex(text, 511, "\yWybierz Klase -^n");
for(i=1; i<9; i++)
formatex(text, 511, "%s%s%i. %s [Level: %i]^n", text, (keys & (1<<i-1)) ? "\w" : "\d", i, Race[i], player_class_lvl[id][i]);
show_menu(id, keys, text);
}


Mam Diablo Onyke i tam są frakcje, a cała ta funkcja wygląda tak :

public select_class(id,lx[])
{
new text4[512]
format(text4, 511,"\yWybierz Rodzaj Klas: ^n\r1. \wBohaterowie^n\r2. \wDemony^n\r3. \wZwierzeta^n\r4. \wPremium^n^n\d Poradnik i opis klas na forum^n\yHead Admin: \rMestyr and Amator75^n^n\y/mana,/m - sklepik za mane^n\dwww.Cs-Mordownia.pl^n\dDiablomod !")
new keysczwarta
keysczwarta = (1<<0)|(1<<1)|(1<<2)|(1<<3)
show_menu(id, keysczwarta,text4, -1, "Wybierz Klase")
}


Jak to przerobić by nie było problemu, a frakcje zostały ?

Założyłem już nowy temat, ale nikt mi nie pomógł, więc liczę, że tutaj ktoś mi udzieli odpowiedzi.

Z góry dzięki.

P.S mam problem tylko z tym.
sebul (13.11.2011 10:59):
No to napisz to w swoim temacie, ale podpowiem, że w tym menu nic nie musisz ruszać, jedynie usuń to lx[] z funkcji.


#29 Kapucha112

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 90
Zaawansowany

  • Postów:135
  • Imię:Łukasz
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 14.11.2011 01:54

Ciekawe rozwiązanie :>
Zauważyłem sporą poprawę...

Tylko czemu by nie wykorzystać tych rozwiązań od razu w standardowym DiabloModzie?
Takie łatki naprawdę warte są wrzucenia do głównego pluginu Diablo.

Może wieloma usprawnieniami/bugfixami na diablo nie mogę się pochwalić, ale usunąłem cały zapis SQL i dodałem SQLVAULT [biblioteka EXOLENT]
Przy tym dopiero widać jakiego kopa ma serwer :>

Mogę jeszcze co najwyżej podrzucić fireballe, które także są "ważnym fixem" - redukują znacznie zużycie CPU serwera.
[Ku uciesze hostingów]

Pół żartem, pół serio.
Wydaje mi się że jakby największe hostingi złożyły się na skryptera, który zoptymalizował by kod DiabloModa, to tylko by na tym skorzystały =D [Wiele diablomodów stoi, a każdy na tym samym engine]
Jak skończę moje fireballe to wrzucę je tutaj. Na moim VPS'ie zauważyłem drastyczny spadek obciążenia przy strzelaniu fireballami. Testowałem je spamując i przy użyciu 10fireballi na sekundę cpu nie skaczę do gigantycznych wartości, a podnosi się tylko nieznacznie [pfn touch ssie]

Swoją drogą mógłbyś sebul się teraz wziąć za łączenie prethinków :)
To chyba byłaby większa optymalizacja niż te zmiany SQL :>

Pozdro!

Użytkownik Kapucha112 edytował ten post 14.11.2011 01:55

  • +
  • -
  • 0
DiabloMod Reloaded? [90%]
Testowanie integracji poszczególnych sub-pluginów. Zwiększanie możliwości i optymalizacja kodu.
CodMod MW2 [100%]
Całkowicie nowy silnik z tworzeniem własnych klas z własnymi nazwami! Proste w obsłudze API, nie nawiązuje niczym do Codów podróbek [OGóLNODOSTĘPNYCH]. Nowy system killstreak, misje, rewardy xp, samochody, samoloty, bombowce, ekwipunek, zrzuty zaopatrzenia, npc
Testować można na moim forum :)

#30 sebul

    Godlike

  • Autor tematu
  • Junior Admin

Reputacja: 2016
Godlike

  • Postów:5411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 14.11.2011 19:00

U siebie mam dużo więcej poprawek, mniejszych i większych (z czasem robi się ich coraz więcej), ale z różnych względów nie będę wszystkich tutaj podawał, chociażby dlatego, że nie mam tyle czasu i chęci, żeby pisać tyle instrukcji...

Tylko czemu by nie wykorzystać tych rozwiązań od razu w standardowym DiabloModzie?
Takie łatki naprawdę warte są wrzucenia do głównego pluginu Diablo.

Nie ma komu wydać nowszej, lepszej, oficjalnej wersji moda.

Może wieloma usprawnieniami/bugfixami na diablo nie mogę się pochwalić, ale usunąłem cały zapis SQL i dodałem SQLVAULT [biblioteka EXOLENT]
Przy tym dopiero widać jakiego kopa ma serwer :>

Nie wiem dokładnie na jakiej zasadzie działa sqlvault, ale jeśli nie będzie można w ten sam sposób wykorzystywać tego zapisu do statów, itp. to na pewno ja pozostanę przy zwykłym sql.

Mogę jeszcze co najwyżej podrzucić fireballe, które także są "ważnym fixem" - redukują znacznie zużycie CPU serwera.
[Ku uciesze hostingów]

No to jak już skończysz z tymi fireballami to wrzuć na forum, pewnie i ja bym skorzystał ;] choć domyślam się jak to będzie mniej więcej wyglądać.

Swoją drogą mógłbyś sebul się teraz wziąć za łączenie prethinków :)
To chyba byłaby większa optymalizacja niż te zmiany SQL :>

Patrząc na całego moda, to jest wiele rzeczy mniej lub bardziej ważnych, które można by napisać lepiej, bardziej optymalnie. A co do łączenia prethinków to nie bardzo wiem co masz na myśli.
  • +
  • -
  • 1
Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo
Generator tabeli expa - aż do 103600 poziomu

#31 Stachuu :D ??

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 235
Wszechwidzący

  • Postów:476
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Dawid
  • Lokalizacja:Karsznice
Offline

Napisano 14.11.2011 20:05

+ za chęci w końcu coś się dzieje :D
  • +
  • -
  • 0

#32 Green l`

    Nowy

  • Pijawka

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:2
  • Imię:Szymon
  • Lokalizacja:Gorlice
Offline

Napisano 10.12.2011 13:45

a do czego w ogóle służy ta baza ? hm ? :D
  • +
  • -
  • 0

#33 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6034
Godlike

  • Postów:10832
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 10.12.2011 13:55

do zapisywania informacji level exp itp.
  • +
  • -
  • 0

#34 Koniarek

    Wszechwidzący

  • Zbanowany

Reputacja: 28
Życzliwy

  • Postów:250
  • Imię:Filip
  • Lokalizacja:Daleko
Offline

Napisano 16.12.2011 16:40

Chyba cs jest nie tak nie zapisuje to LvL,Expa itp..

SaveXP na 1

No po zmianie mapki leci wszystko od nowa exp,lvl itp..
sebul (16.12.2011 20:38):
A możesz jaśniej?

Użytkownik Koniarek edytował ten post 16.12.2011 22:41


#35 koszyk

    Pomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 4
Nowy

  • Postów:44
  • Lokalizacja:DALEKO
Offline

Napisano 28.12.2011 09:09

Ja też mam problem z levelami - nie zapisują się .
Gram np de_dust2 mam level 5 zmiana na de_dust i znów 1 level .
W ,której funkcji mogłem popełnić błąd ?

//Na tej samej mapie jeśli zmienię klasę to exp przepada także ,więc tak jakby nie zapisywało go .

REFRESH
sebul (28.12.2011 14:33):
Najlepiej załóż nowy temat.

Użytkownik koszyk edytował ten post 26.12.2011 22:32

  • +
  • -
  • 0

#36 Koniarek

    Wszechwidzący

  • Zbanowany

Reputacja: 28
Życzliwy

  • Postów:250
  • Imię:Filip
  • Lokalizacja:Daleko
Offline

Napisano 28.12.2011 12:13

Mi zadzialalo jak usunalem Tabele od Diablo i sama sie odnowa zrobila sproboj

#37 Nakupenda.

    Not yet YODA

  • Użytkownik

Reputacja: 136
Zaawansowany

  • Postów:451
  • Imię:Paweł
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 29.01.2012 13:51

Po dodaniu fixa nie dodawać:
- [Fix] Klasa gdy wejdzie nowy gracz - AMXX.pl: Support AMX Mod X
- [5.9l] Nowa klasa bez resetu exp (SQL) - AMXX.pl: Support AMX Mod X (także już nie potrzebne, po tym fixie wystarczy kolejno dodawać nowe klasy)
Jeśli ktoś się nie zna, nie powinien także dodawać:
- [Tutorial] Łatwe dodawanie klas + nowe menu - AMXX.pl: Support AMX Mod X
- http://amxx.pl/topic...do-diablo-moda/


a co jak już wczesniej ktoś wgrał to: http://amxx.pl/topic...zie-nowy-gracz/
i ma to: http://amxx.pl/topic...do-diablo-moda/
?

@edit: rozumiem że z tego pierwszego linku to nie ma znaczenia, bo funkcje są i tak podmienione

a co z frakcjami ?

ok, rozumiem że wystarczy po prostu nie tykać tego ;)

public select_class(id,lx[])
{
if(is_user_bot(id)) return
new flags[10]
get_cvar_string("diablo_classes",flags,9)
new text[512]
new keys = read_flags(flags)

asked_klass[id]=0

format(text, 511,"\yWybierz Klase - ^n")

for(new i=0;i<8;i++)
{
format(text, 511,"%s%s%d. %s Level :%d ^n",text,(keys)&(1< }

show_menu(id, keys, text)
}
zamień na
Spoiler
public select_class(id) {
if(is_user_bot(id)) return;

new flags[10], text[512], i;
get_cvar_string("diablo_classes", flags, 9);
new keys = read_flags(flags);

formatex(text, 511, "\yWybierz Klase -^n");

for(i=1; i<9; i++)
formatex(text, 511, "%s%s%i. %s [Level: %i]^n", text, (keys & (1<
show_menu(id, keys, text);
}


@edit2: zauważyłem że przy frakcjach z tematu powyżej, tablica lx[] nic w zasadzie nie robi. Więc usunąłem z każdej funkcji lx[]

raczej powinno śmigać? Errorów brak
sebul (29.01.2012 20:53):
Nie wiem. Nie widzę całego kodu, więc nie powiem, czy powinno działać.

Użytkownik Nakupenda. edytował ten post 29.01.2012 14:01

  • +
  • -
  • 0

#38 Jak się nazwać

    Wszechmogący

  • Power User

Reputacja: 170
Profesjonalista

  • Postów:617
  • Imię:a
  • Lokalizacja:a
Offline

Napisano 29.01.2012 15:40

Najlepiej jakby ktoś dodał wersję dla leniwych ;P Może to zrobię jak znajdę trochę czasu i ktoś mnie nie uprzedzi
  • +
  • -
  • 0
Pisze na zamówienie statystyki pod nvault. GG: 15600964

#39 Blondyneczka ;*

    Profesjonalista

  • Zbanowany

Reputacja: -2
Mniej niż zer0.

  • Postów:177
  • Lokalizacja:Wrocławek
Offline

Napisano 22.07.2012 12:48

A jakie zmienne usunąć ?
Podpunkt - 9


#40 sebul

    Godlike

  • Autor tematu
  • Junior Admin

Reputacja: 2016
Godlike

  • Postów:5411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 22.07.2012 12:51

Usuwasz wszystko co jest napisane w tym podpunkcie.
  • +
  • -
  • 0
Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo
Generator tabeli expa - aż do 103600 poziomu





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Fix, diablo, optymalizacja, wczytywanie, klas, baza

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych