W chwilę po otrzymaniu obrażeń gracz zaczyna odzyskiwać zdrowie w sposób płynny.
Plugin opiera się na polu max_health, które jest ustawiane przez plugin automatycznie na 100 przy każdym spawnie. Jeśli w grze gracze mogą mieć inne maksymalne HP należy zamienić:
//#define I_WILL_SET_MAXHEALTH_MYSELF
na
#define I_WILL_SET_MAXHEALTH_MYSELFi w kodzie odpowiedzialnym za maksymalny poziom życia ustawić to pole używając fakemeta (pev_max_health) lub engine (EV_FL_max_health)
Uwaga: jeżeli gracz ma więcej HP niż powinien to również płynnie wróci do odpowiedniej wartości
ilość punktów życia przywracanych w ciągu sekundyamx_heal_per_second 13.0
przez wartość cvara mnożone zostają otrzymane obrażenia i jest to ilość sekund do odczekania zanim gracz zacznie odzyskiwać HP,amx_heal_delay_by_damage 0.15
np. wartość to 0.5, jeśli gracz traci 20 HP to po 10 sekundach zacznie być leczony