Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Procenty %


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 Koniarek

    Wszechwidzący

  • Zbanowany

Reputacja: 28
Życzliwy

  • Postów:250
  • Imię:Filip
  • Lokalizacja:Daleko
Offline

Napisano 01.10.2011 12:17

Siemka mam pytanie jak zrobic takie cos:

100HP | 100%

Jak ma 100 hp to pisze 1000% jak ma wiecej to iles tam jak ma wiecejniz 100 to pisze iles tam jak to zrobic?

#2 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 555
Godlike

  • Postów:11 981
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 01.10.2011 12:43

to ma się wyświetlać w hud jak najedziesz na gracza ? czy o coś innego ci chodzi
  • +
  • -
  • 0

#3 Koniarek

    Wszechwidzący

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 28
Życzliwy

  • Postów:250
  • Imię:Filip
  • Lokalizacja:Daleko
Offline

Napisano 01.10.2011 12:47

no np mam ten hud z coda i tam jaki mam item i ile mam HP i jak pisze hp to chcialbym zeby pisalo kolo HP ile jest procentow tego HP :)

#4 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 555
Godlike

  • Postów:11 981
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 01.10.2011 13:04

daj sma coda swojego
  • +
  • -
  • 0

#5 strike-oral

    Życzliwy

  • Użytkownik

Reputacja: -3
Nowy

  • Postów:31
Offline

Napisano 06.10.2011 16:19

Jesteśmy w Diablo modzie. Darku. Mi też by się to przydało.
  • +
  • -
  • 0

#6 Koniarek

    Wszechwidzący

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 28
Życzliwy

  • Postów:250
  • Imię:Filip
  • Lokalizacja:Daleko
Offline

Napisano 15.10.2011 17:48

No np pisze ile jest tam procent tego HP jest powiedzmy w sile damy 100 to mamy razem 200 i to da nam 100% ktos nam zada iles tam obrazen i Hp spadnie do 100 Hp to bedzie pisalo ze mamy 50% mi chodzi oto zeby obok pisalo w Procentach ile tych procentow tego Hp jest!

#7 Nakupenda.

    Not yet YODA

  • Użytkownik

Reputacja: 137
Zaawansowany

  • Postów:451
  • Imię:Paweł
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 15.10.2011 20:39

nie łapie zupełnie..
czy ktoś kto ogarnia potrafi to wyjaśnić jasno i czytelnie ?
  • +
  • -
  • 0

#8 dog_1

    Profesjonalista

  • Użytkownik

Reputacja: 23
Życzliwy

  • Postów:150
  • Lokalizacja:Gdańsk
Offline

Napisano 15.10.2011 21:02

No np pisze ile jest tam procent tego HP jest powiedzmy w sile damy 100 to mamy razem 200 i to da nam 100% ktos nam zada iles tam obrazen i Hp spadnie do 100 Hp to bedzie pisalo ze mamy 50% mi chodzi oto zeby obok pisalo w Procentach ile tych procentow tego Hp jest!


O la boga, może koniarek nie jest polskojęzyczny? Bo nie wierzę,aby dało się robić takie błędy :! Ja zrozumiałem chyba o co mu chodzi.
koniarek chce mieć taki hud co jest na COD modzie i obok swojego hp wypisane ile to jest procent całego hp. Mamy np. 200hp->100% 150hp->75% 100hp-50% itd.
  • +
  • -
  • 0

#9 Nakupenda.

    Not yet YODA

  • Użytkownik

Reputacja: 137
Zaawansowany

  • Postów:451
  • Imię:Paweł
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 15.10.2011 21:35

okk, no przecież proste

pseudokod:
Twoje_HP[id]/Max_HP[id]*100

  • +
  • -
  • 0

#10 dog_1

    Profesjonalista

  • Użytkownik

Reputacja: 23
Życzliwy

  • Postów:150
  • Lokalizacja:Gdańsk
Offline

Napisano 15.10.2011 22:31

Napiszę jak ja myślę, bo próbowałem ale nie wychodzi mi.
W
public write_hud(id)

dopisujemy nową zmienną
new makszycie = race_heal[player_class[id]]+player_strength[id]*2

Potem dodajemy koło
show_hudmessage(id, "Zycie: %s^n

show_hudmessage(id, "Zycie: %s || %i^n

Obok
get_user_health(id),
po przecinku dopisujemy
floatround((get_user_health(id)/makszycie)*100)


W hudzie pokazuje cały czas 0 :| o czym zapomniałem? myślę że nie trzeba tutaj zaokrąglać w dół.
  • +
  • -
  • 0

#11 Nakupenda.

    Not yet YODA

  • Użytkownik

Reputacja: 137
Zaawansowany

  • Postów:451
  • Imię:Paweł
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 15.10.2011 22:37

new makszycie[33]

na górze diablo i w public write_hud(id) dajemy
makszycie[id] = race_heal[player_class[id]]+player_strength[id]*2

jak już
a potem

show_hudmessage(id, "Zycie: %i || %i%%^n   (...)	get_user_health(id), floatround(get_user_health(id)/makszycie[id]*100),	(...)	 )

Użytkownik Nakupenda. edytował ten post 16.10.2011 08:44

  • +
  • -
  • 0

#12 dog_1

    Profesjonalista

  • Użytkownik

Reputacja: 23
Życzliwy

  • Postów:150
  • Lokalizacja:Gdańsk
Offline

Napisano 16.10.2011 07:14

Napisałeś to samo co ja, tylko że ty liczysz w tablicy, chodź nie jest taka potrzeba. Twój przypadek również pokazuje 0% jak mój.
  • +
  • -
  • 0

#13 Nakupenda.

    Not yet YODA

  • Użytkownik

Reputacja: 137
Zaawansowany

  • Postów:451
  • Imię:Paweł
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 16.10.2011 08:55

hmm potrzeba jest, ale ciekawe czemu dalej pokazuje 0..
Być może wynik jest ułamkiem który zaokrągla do zera
Jak ktoś ma serwer to przydałoby się zrobić Printy

client_print(id,print_chat,"Max zycie: %i",makszycie[id])
client_print(id,print_chat,"Ulamek z zycia: %f",get_user_health(id)/makszycie[id])
client_print(id,print_chat,"Procent z zycia (bez floatround): %f",get_user_health(id)*100/makszycie[id])
client_print(id,print_chat,"Procent z zycia: %i",floatround(get_user_health(id)*100/makszycie[id]))

  • +
  • -
  • 0

#14 dog_1

    Profesjonalista

  • Użytkownik

Reputacja: 23
Życzliwy

  • Postów:150
  • Lokalizacja:Gdańsk
Offline

Napisano 16.10.2011 09:49

A oto wyniki:
Max zycie: 182
Ulamek z zycia: 0.000000
Procent z zycia (bez floatround): 0.000000
Procent z zycia:0

Użytkownik dog_1 edytował ten post 16.10.2011 09:53

  • +
  • -
  • 0

#15 sebul

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 16.10.2011 09:56

client_print(id,print_chat,"Max zycie: %i",makszycie[id])
client_print(id,print_chat,"Ulamek z zycia: %.1f%%",float(get_user_health(id)/makszycie[id]))
client_print(id,print_chat,"Procent z zycia (bez floatround): %.1f%%",float((get_user_health(id)*100)/makszycie[id]))
client_print(id,print_chat,"Procent z zycia: %i%%",floatround((get_user_health(id)*100.0)/makszycie[id], floatround_floor))

A takie coś? Oczywiście do "makszycie[id]" trzeba przypisać max życie danej klasy.
Albo jeszcze można spróbować tak
client_print(id,print_chat,"Max zycie: %i",makszycie[id])
client_print(id,print_chat,"Ulamek z zycia: %.1f%%",get_user_health(id)/float(makszycie[id]))
client_print(id,print_chat,"Procent z zycia (bez floatround): %.1f%%",(get_user_health(id)*100)/float(makszycie[id]))
client_print(id,print_chat,"Procent z zycia: %i%%",floatround((get_user_health(id)*100.0)/makszycie[id], floatround_floor))

Użytkownik sebul edytował ten post 16.10.2011 10:08

  • +
  • -
  • 0

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#16 Nakupenda.

    Not yet YODA

  • Użytkownik

Reputacja: 137
Zaawansowany

  • Postów:451
  • Imię:Paweł
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 16.10.2011 09:56

może w te strone ?
new x[33], y[33];

x[id] = get_user_health(id)
y[id] = x[id]/maxzycie[id]*100


ale to już zaczyna być bez sensu..

Użytkownik Nakupenda. edytował ten post 16.10.2011 09:57

  • +
  • -
  • 0

#17 sebul

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 16.10.2011 10:04

Jak w tę stronę? Tak jak podałeś jest źle, pomyśl trochę, dla przykładu oblicz sobie ten procent dla gracza, który ma 100 hp, a max hp 200, ile Ci wtedy wyjdzie? Na pewno dużo za mało...
  • +
  • -
  • 0

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#18 Nakupenda.

    Not yet YODA

  • Użytkownik

Reputacja: 137
Zaawansowany

  • Postów:451
  • Imię:Paweł
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 16.10.2011 10:12

Jak w tę stronę? Tak jak podałeś jest źle, pomyśl trochę, dla przykładu oblicz sobie ten procent dla gracza, który ma 100 hp, a max hp 200, ile Ci wtedy wyjdzie? Na pewno dużo za mało...


jak dużo za mało -.-

x = 100
y = 100/200 * 100% = 50%
 
50% życia z 200 to 100

wychodzi dobrze sebul


@edit: napisaliśmy w tym samym momencie - dla mnie ten kod który podałeś tez można sprawdzic, ale chyba nie o to chodzi

Użytkownik Nakupenda. edytował ten post 16.10.2011 10:14

  • +
  • -
  • 0

#19 sebul

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 16.10.2011 10:19

Mój błąd, przyzwyczajenie z ułamków, ale jakby się czepiać, to taki zapis obliczenia też jest zły... powinno się to raczej zapisać tak
100/200 * 100 = 50%
bo
200 * 100% = 200
ale to już zależy jak na to patrzeć.
A jednak jest różnica, bo w pawnie
100/200 = 0 albo 1, bo zaokrągla
czyli końcowy wynik będzie 0 albo 100, trzeba najpierw pomnożyć, a potem podzielić.

Użytkownik sebul edytował ten post 16.10.2011 10:24

  • +
  • -
  • 0

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#20 dog_1

    Profesjonalista

  • Użytkownik

Reputacja: 23
Życzliwy

  • Postów:150
  • Lokalizacja:Gdańsk
Offline

Napisano 16.10.2011 10:19

Sprawdziłem wersję sebula, ona też daje wynik 0, oprócz oczywiście samego wywołania makszycie[id].

Użytkownik dog_1 edytował ten post 16.10.2011 10:23

  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych