Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie
C++

Struktury vs Klasy

C++

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Fili:P

    Koleżeński

  • Power User

Reputacja: 752
Guru

  • Postów:1679
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Filip
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 12.09.2011 16:26

Cześć, załóżmy że mam klasę/strukturę o nazwie Przedmiot, mam w niej jakieś tam wartości i pytam czego lepiej użyć ?
  • +
  • -
  • 0

BMXers.pl - Portal o tematyce BMX


#2 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6033
Godlike

  • Postów:10825
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 12.09.2011 16:33

jeśli masz tylko same zmienne to uważam że struktury klasy przydają się do podzielenia kodu i jego lepszego zarządzania no i możesz dodać do klasy funkcje (że tak się wyrażę ale wszyscy wiedzą o co chodzi ;D )
  • +
  • -
  • 0

#3 Fili:P

    Koleżeński

  • Autor tematu
  • Power User

Reputacja: 752
Guru

  • Postów:1679
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Filip
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 12.09.2011 16:46

Chodzi mi co jest wygodniejsze ?
Struktury, czy może klasy ?
  • +
  • -
  • 0

BMXers.pl - Portal o tematyce BMX


#4 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Przyjaciel

Reputacja: 1339
Godlike

  • Postów:3556
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 12.09.2011 17:16

Dark do struktury tez mozna dodac funkcje/konstruktory/destruktory

co do wyboru to sa 2 roznice jedna to to ze struktura to klasa w ktorej wszystkie elementy są publiczne a druga to sposob deklaracji mozna deklarowac je jak tablice np

struct  test{

 
int pole;
float:pole2;
}
test xxx={1,2.0};

  • +
  • -
  • 0
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#5 Fili:P

    Koleżeński

  • Autor tematu
  • Power User

Reputacja: 752
Guru

  • Postów:1679
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Filip
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 12.09.2011 17:24

Aby nie zakładać nowego tematu chce spytać:

#include <iostream>
#include <conio.h>
//#include "ddtconsole.h"

using namespace std;
//using namespace ddt::console;

class RegisterClass
{
public:
short int id;
char name[ 128 ];
int StartHP;
int StartMP;
};
int main()
{
//Rejestrowanie klas {
RegisterClass Wojownik;
Wojownik.id = 1;
Wojownik.name[ 127 ] = "Wojownik";
Wojownik.StartHP = 120;
//Rejestrowanie klas }
return 0;
}


Dobrze przypisałem tekst do tej tablicy, albo raczej co źle wpisałem ?
  • +
  • -
  • 0

BMXers.pl - Portal o tematyce BMX


#6 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Przyjaciel

Reputacja: 1339
Godlike

  • Postów:3556
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 12.09.2011 17:40

zle poczytaj o funkcji strcpy
  • +
  • -
  • 0
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#7 Fili:P

    Koleżeński

  • Autor tematu
  • Power User

Reputacja: 752
Guru

  • Postów:1679
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Filip
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 12.09.2011 18:23

Czyli muszę użyć:

strcpy (Wojownik.name,"copy successful");


?
  • +
  • -
  • 0

BMXers.pl - Portal o tematyce BMX


#8 fdszpl0

    Pomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:69
  • Lokalizacja:Kraków
Offline

Napisano 12.09.2011 21:16

najpierw dowiedz sie coś o typie char, wtedy nie zadałbyś tego idiotycznego pytania. Potem ewentualnie dowiedz się co to jest string albo kombinuj z jakimiś buildami charow
  • +
  • -
  • 0

#9 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6033
Godlike

  • Postów:10825
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 12.09.2011 21:30

zamiast char użyj string (poczytaj o tym bo to jednak podstawa)
  • +
  • -
  • 0

#10 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Przyjaciel

Reputacja: 1339
Godlike

  • Postów:3556
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 13.09.2011 08:29

dark zeby wiedziec co to string trzeba miec jakies pojecie o klasach i metodach on takiego nie ma wiec lepiej niech zostanie przy charach :D
  • +
  • -
  • 0
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#11 Fili:P

    Koleżeński

  • Autor tematu
  • Power User

Reputacja: 752
Guru

  • Postów:1679
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Filip
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 13.09.2011 11:36

Bawiłem się kiedyś stringami, ale po prostu nie chciałem ich teraz używać,
Temat do zamknięcia.
Powód: Zastosowanie innego sposobu.
  • +
  • -
  • 0

BMXers.pl - Portal o tematyce BMX


#12 Adminek AMXX.PL

    Admin :)

  • Bot

Reputacja: 156
Profesjonalista

  • Postów:7171
  • Lokalizacja:AMXX.PL
Offline

Napisano 13.09.2011 11:41

Wiadomość wygenerowana automatycznie


Ten temat został zamknięty przez moderatora.

Powód: "do zamknięcia"

Jeśli się z tym nie zgadzasz, Dołączona grafika raportuj ten post, a moderator lub administrator rozpatrzy go ponownie.


Z pozdrowieniami,
Zespół AMXX.PL

#13 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6033
Godlike

  • Postów:10825
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 13.09.2011 13:06

goq ja zaczynałem od razu od stringów nie jest to trudne każdy zrozumie jak to działa ;)
  • +
  • -
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: C++

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych