Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Pobranie wysokości na jakiej jest ent


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 sebuli

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 3
Nowy

  • Postów:128
  • Lokalizacja:Bydgoszcz
Offline

Napisano 30.08.2011 13:25

Hej!

Chodzi mi dokładnie o to jak pobrać wysokość danego entu na mapie. Mam starego cod moda i po prostu apteczka leczy na wszystkich wysokościach, a chciałbym żeby leczyła gracza dopiero wtedy kiedy jest na wysokości apteczki. Niestety nie wiem jak pobrać, ani skąd dowiedzieć się na jakiej wysokości jest apteczka. Czy to jakieś origin[2] wyznacza? Bo analizowałem kod i nic nie rozumiem. Jedynie co ustaliłem to, to, że w tej funkcji "new numfound = find_sphere_class(0,"player",totem_dist+0.0,entlist, 32,forigin);" totem_dist jest promieniem, czyli w jakim zakresie ma leczyć dane osoby. I to niestety działa poziomo i pionowo. Dam 10, to uleczy gracza w promieniu 10 od apteczki czy jest na dole czy na górze, zamiast sprawdzać czy gracz jest kolo apteczki... Myślę, że załapaliście o co chodzi. Na pewno wiecie jak to naprawić.
  • +
  • -
  • 0

#2 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 554
Godlike

  • Postów:11 979
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 30.08.2011 16:06

new Float:fOrigin[3]
pev(entID,pev_origin,fOrigin)
w fOrigin[2] masz na jakiej wysokości jest apteczka masz 3 osie
x y z
x - 0
y - 1
z - 2
w cs jest z tego co pamiętam Prawoskrętny układ współrzędnych
  • +
  • -
  • 0

#3 sebuli

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 3
Nowy

  • Postów:128
  • Lokalizacja:Bydgoszcz
Offline

Napisano 30.08.2011 16:33


new Float:origin[3];
entity_get_vector(id, EV_VEC_origin, origin);

new ent = create_entity("info_target");
entity_set_string(ent, EV_SZ_classname, "Apteczka");
entity_set_edict(ent, EV_ENT_owner, id);
entity_set_int(ent, EV_INT_solid, SOLID_NOT);
entity_set_vector(ent, EV_VEC_origin, origin);
entity_set_float(ent, EV_FL_ltime, halflife_time() + 7 + 0.1);


entity_set_model(ent, "models/w_medkit.mdl");
set_rendering ( ent, kRenderFxGlowShell, 255,0,0, kRenderFxNone, 255 ) ;
drop_to_floor(ent);

entity_set_float(ent, EV_FL_nextthink, halflife_time() + 0.1);


To w takim razie gdzie tutaj jest wysokość apteczki? Możesz wskazać miejsce?
  • +
  • -
  • 0

#4 Fili:P

    Godlike

  • Power User

Reputacja: 754
Guru

  • Postów:1 679
  • Imię:Darek
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 30.08.2011 16:43

entity_set_vector(ent, EV_VEC_origin, origin);

  • +
  • -
  • 0

#5 ^Grzyboo

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 246
Wszechwidzący

  • Postów:461
  • Imię:Grzyboo
  • Lokalizacja:Tak
Offline

Napisano 30.08.2011 17:06

entity_set_vector(ent, EV_VEC_origin, origin);


i wartość jest pod origin[2]
  • +
  • -
  • 0

#6 sebuli

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 3
Nowy

  • Postów:128
  • Lokalizacja:Bydgoszcz
Offline

Napisano 30.08.2011 17:07

Czyli w tym origin[2] będzie wysokość? Ale ja tak już robiłem, porównywałem wysokość wtedy tego origin[2] z wysokością gracza, który był znaleziony z tego: "new numfound = find_sphere_class(0,"player",totem_dist+0.0,entlist, 32,forigin);", czyli zrobiłem, że jeżeli forigin[2] == origin[2] i nic się nie stało, apteczka mnie nie leczyła chociaż byłem na takiej samej wysokośći.
  • +
  • -
  • 0

#7 ^Grzyboo

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 246
Wszechwidzący

  • Postów:461
  • Imię:Grzyboo
  • Lokalizacja:Tak
Offline

Napisano 30.08.2011 17:15

A nie, nie można określić wysokości raczej, gdyż apteczka madrop_to_floor(ent);więc wysokość sie zmenia zależnie od miejsca i nie możemy tego ustalić o ile się zmienia.
  • +
  • -
  • 0

#8 sebuli

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 3
Nowy

  • Postów:128
  • Lokalizacja:Bydgoszcz
Offline

Napisano 30.08.2011 17:32

No to chociaż, żeby zablokować wysokość na jakiej leczy apteczka... Bo ona mi leczy kilometr w dół albo w górę, zależy jak promień ustawie totem_dist... Może wypowie się jakiś kozak co ma pojęcie, co jest możliwe a co nie :D Np. R3X, DarkGL albo ktoś inny.

Użytkownik sebuli edytował ten post 30.08.2011 17:38

  • +
  • -
  • 0

#9 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 554
Godlike

  • Postów:11 979
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 30.08.2011 18:06

chce aby apteczka leczyła tylko na swoim poziomie tak ?
  • +
  • -
  • 0

#10 sebuli

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 3
Nowy

  • Postów:128
  • Lokalizacja:Bydgoszcz
Offline

Napisano 30.08.2011 18:21

No właśnie o to mi dokładnie chodzi :)
  • +
  • -
  • 0

#11 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 554
Godlike

  • Postów:11 979
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 30.08.2011 20:20

daj funkcje od apteczki
  • +
  • -
  • 0

#12 sebuli

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 3
Nowy

  • Postów:128
  • Lokalizacja:Bydgoszcz
Offline

Napisano 30.08.2011 21:00


public StworzApteczke(id)
{
if (!ilosc_apteczek_gracza[id])
{
client_print(id, print_center, "Masz tylko 2 apteczki na runde!");
return PLUGIN_CONTINUE;
}

if(inteligencja_gracza[id] < 1)
client_print(id, print_center, "Aby wzmocnic apteczke, zwieksz doswiadczenie bojowe!");

ilosc_apteczek_gracza[id]--;

new Float:origin[3];
entity_get_vector(id, EV_VEC_origin, origin);

new ent = create_entity("info_target");
entity_set_string(ent, EV_SZ_classname, "Apteczka");
entity_set_edict(ent, EV_ENT_owner, id);
entity_set_int(ent, EV_INT_solid, SOLID_NOT);
entity_set_vector(ent, EV_VEC_origin, origin);
entity_set_float(ent, EV_FL_ltime, halflife_time() + 7 + 0.1);


entity_set_model(ent, "models/w_medkit.mdl");
set_rendering ( ent, kRenderFxGlowShell, 255,0,0, kRenderFxNone, 255 ) ;
drop_to_floor(ent);

entity_set_float(ent, EV_FL_nextthink, halflife_time() + 0.1);

return PLUGIN_CONTINUE;
}

public ApteczkaThink(ent)
{
new id = entity_get_edict(ent, EV_ENT_owner);
new totem_dist = 400;
new totem_heal = 5+floatround(inteligencja_gracza[id]*0.1);
if (entity_get_edict(ent, EV_ENT_euser2) == 1)
{
new Float:forigin[3], origin[3];
entity_get_vector(ent, EV_VEC_origin, forigin);
FVecIVec(forigin,origin);

new entlist[33];
new numfound = find_sphere_class(0,"player",totem_dist+0.0,entlist, 32,forigin);

for (new i=0; i < numfound; i++)
{
new pid = entlist[i];
new zdrowie = get_user_health(pid);
new nowe_zdrowie = (zdrowie+totem_heal<maksymalne_zdrowie_gracza[pid])?zdrowie+totem_heal:maksymalne_zdrowie_gracza[pid];

if (get_user_team(pid) != get_user_team(id))
continue;

if (is_user_alive(pid)) set_user_health(pid, nowe_zdrowie);
}

entity_set_edict(ent, EV_ENT_euser2, 0);
entity_set_float(ent, EV_FL_nextthink, halflife_time() + 1.5);

return PLUGIN_CONTINUE;
}

if (entity_get_float(ent, EV_FL_ltime) < halflife_time() || !is_user_alive(id))
{
remove_entity(ent);
return PLUGIN_CONTINUE;
}

if (entity_get_float(ent, EV_FL_ltime)-2.0 < halflife_time())
set_rendering ( ent, kRenderFxNone, 255,255,255, kRenderTransAlpha, 100 ) ;

new Float:forigin[3], origin[3];
entity_get_vector(ent, EV_VEC_origin, forigin);
FVecIVec(forigin,origin);

//Find people near and give them health
message_begin( MSG_BROADCAST, SVC_TEMPENTITY, origin );
write_byte( TE_BEAMCYLINDER );
write_coord( origin[0] );
write_coord( origin[1] );
write_coord( origin[2] );
write_coord( origin[0] );
write_coord( origin[1] + totem_dist );
write_coord( origin[2] + totem_dist );
write_short( sprite_white );
write_byte( 0 ); // startframe
write_byte( 0 ); // framerate
write_byte( 10 ); // life
write_byte( 10 ); // width
write_byte( 255 ); // noise
write_byte( 255 ); // r, g, b
write_byte( 100 );// r, g, b
write_byte( 100 ); // r, g, b
write_byte( 128 ); // brightness
write_byte( 5 ); // speed
message_end();

entity_set_edict(ent, EV_ENT_euser2 ,1);
entity_set_float(ent, EV_FL_nextthink, halflife_time() + 0.5);


return PLUGIN_CONTINUE;

}

Użytkownik sebuli edytował ten post 30.08.2011 21:01

  • +
  • -
  • 0

#13 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 344
Godlike

  • Postów:3 563
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 30.08.2011 23:13

if (is_user_alive(pid)) set_user_health(pid, nowe_zdrowie);

zamien na

new forigin[3],aforigin[3];
entity_get_vector(pid, EV_VEC_origin,forigin);
entity_get_vector(ent, EV_VEC_origin,aforigin);
if (is_user_alive(pid) && forigin[2]==aforigin[2])
      	set_user_health(pid, nowe_zdrowie);

Użytkownik G[o]Q edytował ten post 30.08.2011 23:15

  • +
  • -
  • 1
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#14 R3X

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 987
Godlike

  • Postów:4 248
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 31.08.2011 00:57

już samo porównywanie floatów operatorem == daje mi powód do wątpliwości czy to działa

Poza tym leżenie w tym samym miejscu apteczki i gracza nie objawia się równymi współrzędnymi Z, a to wynika z poziomu wskazywanego przez Origin (w obu przypadkach środek bytu)
Dołączona grafika

Należy uwzględnić fakt czy gracz stoi czy kuca, przesunąć odpowiednio origin[2] apteczki i wtedy porównać z małym marginesem błędu
if(floatabs(z2 - z1) < 0.1){

  • +
  • -
  • 2

#15 sebuli

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 3
Nowy

  • Postów:128
  • Lokalizacja:Bydgoszcz
Offline

Napisano 31.08.2011 07:49

Miło Ciebie widzieć R3X na stanowisku administratora :) Wracając do mojego problemu, to skąd mam pewność co odjąć najpierw? z1 od z2 czy odwrotnie, tak żeby wynik nie wyszedł na minusie, żeby poprawnie działało.

Edit:

Ok poradziłem sobie, Apteczka była zawsze niżej o 36 niż gracz, zawsze :D Więc to pozwoliło mi w warunku dopisać, że aforigin[2]+36.0 == forigin[2] i działa wyśmienicie. Może jeszcze popracuje nad zakresem tego leczenia żeby nie było takie sztywne (że musi być konieczne równiutkie :D). Dzięki za pomoc, szczególnie G[o]Q i za ten wykres R3Xowi :) Temat można zamknąć.

Użytkownik sebuli edytował ten post 31.08.2011 08:33

  • +
  • -
  • 0

#16 R3X

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 987
Godlike

  • Postów:4 248
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 31.08.2011 14:10

Tam w warunku jest wartość bezwględna i nie ma znaczenia kolejność
floatabs(z2 - z1) == floatabs(z1 - z2)

  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych