Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Zmiana wartości zmiennej komendą.


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 luner

    Nowy

  • Pijawka

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:4
  • Lokalizacja:nie wiem
Offline

Napisano 28.08.2011 14:19

Witam,
nie wiedziałem w jakim dziale to umieścić, ani jaką dać nazwę tematu (wybaczcie, jeśli są złe to może ktoś mnie skieruje na dobrą drogę?). Mianowicie chcę, zmienić wartość zmiennej z 1 na 2, jednym klawiszem, przykład Zmienna ma domyślną wartość 1, jeśli wpiszę w konsoli zmien_zmienna, zmieni wartość na 2, jeśli znów wpiszę tą komendę w konsolę, wartość zmieni się znów na 1. Czy mógłby mi ktoś pomóc? Próbowałem tego wszędzie szukać, ale nie zbyt mi to wychodzi. Liczę na szybką pomóc.

Dziękuję.
  • +
  • -
  • 0

#2 Gh0st

    :)

  • Power User

Reputacja: 846
Czempion

  • Postów:920
  • GG:
  • Imię:Tomek
  • Lokalizacja:Rabka-Zdrój
Offline

Napisano 28.08.2011 14:44

new zmienna[33]

zarejestruj komendę np
register_clcmd("zmien_zmienna", "zmien")
teraz
public zmien(id)
{
       	if(zmienna[id] == 1)
            {
                     	zmienna[id]--;
            }
       	if(zmienna[id] == 0)
       	{
                        zmienna[id]++;
            }
}

Użytkownik Gh0st edytował ten post 28.08.2011 14:45

  • +
  • -
  • 0

#3 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Przyjaciel

Reputacja: 1339
Godlike

  • Postów:3556
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 28.08.2011 14:44

new zmienna[33];
 
 
public plugin_init()
	register_clcmd("zmien","zmiana")
public zmiana(id){
	if(zmienna[id]==1) zmienna[id]=2;
	else zmienna[id]=1;
	client_print(id,print_chat,"wartosc to: %d",zmienna[id])
}

dodaj include'y sobie i skompiluj komenda to zmien

@ down jest else wiec kod dziala

Użytkownik G[o]Q edytował ten post 28.08.2011 15:50

  • +
  • -
  • 1
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#4 Gh0st

    :)

  • Power User

Reputacja: 846
Czempion

  • Postów:920
  • GG:
  • Imię:Tomek
  • Lokalizacja:Rabka-Zdrój
Offline

Napisano 28.08.2011 14:45

GOQ BYŁEM PIERWSZY Dołączona grafika
G[o]Q twój kod nie będzie działać
if(zmiena[id]==1) zmienna[id]=2

Bo jeżeli pamiętam to zmienna domyślną wartość ma 0 Dołączona grafika

Użytkownik Gh0st edytował ten post 28.08.2011 14:49

  • +
  • -
  • 0

#5 A może sma?

    Godlike

  • Power User

Reputacja: 539
Wszechwiedzący

  • Postów:1464
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Tomasz
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 28.08.2011 14:51

Co z tego, że byłeś 1. skoro dałeś kod, który nie będzie działał?
  • +
  • -
  • 0

#6 Gh0st

    :)

  • Power User

Reputacja: 846
Czempion

  • Postów:920
  • GG:
  • Imię:Tomek
  • Lokalizacja:Rabka-Zdrój
Offline

Napisano 28.08.2011 14:53

@up. co nie bedzię działać . wyjaśnij :)
  • +
  • -
  • 0

#7 luner

    Nowy

  • Autor tematu
  • Pijawka

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:4
  • Lokalizacja:nie wiem
Offline

Napisano 28.08.2011 15:07

sposób GoQ'a mi działa, a sposobu Ghosta jeszcze nie próbowałem, w każdym razie dzięki lecą plusy Dołączona grafika

Można zamknąć.


Edit
ehh.. jest jakiś limit i mogę tylko 1 dodać :(.

Użytkownik luner edytował ten post 28.08.2011 15:08

  • +
  • -
  • 0

#8 sebul

    Godlike

  • Junior Admin

Reputacja: 2016
Godlike

  • Postów:5411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 28.08.2011 15:11

GOQ BYŁEM PIERWSZY Dołączona grafika
G[o]Q twój kod nie będzie działać

if(zmiena[id]==1) zmienna[id]=2

Bo jeżeli pamiętam to zmienna domyślną wartość ma 0 Dołączona grafika

Autor prosił o wyjaśnienie jak zrobić to na 1 i 2, no i zresztą tam masz samo else, czyli nawet jeśli zmienna będzie równa 0 to zamieni ją na 1. Można jeszcze zrobić to tak, zamiast
if(zmienna[id]==1) zmienna[id]=2;
else zmienna[id]=1;

dodać
zmienna[id] = zmienna[id] == 1 ? 2 : 1;

  • +
  • -
  • 0
Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo
Generator tabeli expa - aż do 103600 poziomu

#9 A może sma?

    Godlike

  • Power User

Reputacja: 539
Wszechwiedzący

  • Postów:1464
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Tomasz
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 28.08.2011 15:32

public zmien(id)
{
if(zmienna[id] == 1)
{
zmienna[id]--;
}
if(zmienna[id] == 0)
{
zmienna[id]++;
}
}


Przeanalizuj to co napisałeś.
Tak skonstruowana funkcja zmieni wartość z 0 na 1 ale z 1 na 0 już nie
  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych