Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Rakiety do klasytutorial jak je dodać


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Kamil0

    Pomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 10
Początkujący

  • Postów:59
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Kamil
  • Lokalizacja:Małopolska
Offline

Napisano 11.08.2011 18:00

*
Popularny

Witam, przedstawiam poradnik w którym dowiesz się jak dodać do klasy rakiety.


Zrobię to na przykładzie prostego wzoru klasy:

#include <amxmodx>
#include <codmod>

new const nazwa[] = "Rakiety";
new const opis[] = "Rakiety";
new const bronie = 1<<CSW_M4A1 | 1<<CSW_DEAGLE;
new const zdrowie = 1;
new const kondycja = 1;
new const inteligencja = 1;
new const wytrzymalosc = 1;


public plugin_init() {
        cod_register_class(nazwa, opis, bronie, zdrowie, kondycja, inteligencja, wytrzymalosc);
}

pod
#include <codmod>

dodaj

#include <engine>


pod
new const wytrzymalosc = 1;

dodaj ( wcześniej zrób linijkę odstępu )

new ilosc_rakiet_gracza[33];

new sprite_blast;

new poprzednia_rakieta_gracza[33];


do public plugin_init

	register_plugin(nazwa, "1.0", "autor");

	register_touch("rocket", "*" , "DotykRakiety");
	register_event("ResetHUD", "ResetHUD", "abe");



UWAGA

w

ilosc_rakiet_gracza[id] = 2;

ustalamy ilkośc rakiet zamiast liczy 2.

należy to zmienic w 2 miejscach.


Na koniec klasy:

public plugin_precache()
{
	sprite_blast = precache_model("sprites/dexplo.spr");
	precache_model("models/rpgrocket.mdl");
}

public cod_class_enabled(id)
	ilosc_rakiet_gracza[id] = 2;

public cod_class_skill_used(id)
{
	if (!ilosc_rakiet_gracza[id])
	{
		client_print(id, print_center, "Wykorzystales juz wszystkie rakiety!");
		return PLUGIN_CONTINUE;
	}
	
	if(poprzednia_rakieta_gracza[id] + 2.0 > get_gametime())
	{
		client_print(id, print_center, "Rakiet mozesz uzywac co 2 sekundy!");
		return PLUGIN_CONTINUE;
	}
	
	if (is_user_alive(id))
	{
		poprzednia_rakieta_gracza[id] = floatround(get_gametime());
		ilosc_rakiet_gracza[id]--;

		new Float: Origin[3], Float: vAngle[3], Float: Velocity[3];
		
		entity_get_vector(id, EV_VEC_v_angle, vAngle);
		entity_get_vector(id, EV_VEC_origin , Origin);
	
		new Ent = create_entity("info_target");
	
		entity_set_string(Ent, EV_SZ_classname, "rocket");
		entity_set_model(Ent, "models/rpgrocket.mdl");
	
		vAngle[0] *= -1.0;
	
		entity_set_origin(Ent, Origin);
		entity_set_vector(Ent, EV_VEC_angles, vAngle);
	
		entity_set_int(Ent, EV_INT_effects, 2);
		entity_set_int(Ent, EV_INT_solid, SOLID_BBOX);
		entity_set_int(Ent, EV_INT_movetype, MOVETYPE_FLY);
		entity_set_edict(Ent, EV_ENT_owner, id);
	
		VelocityByAim(id, 1000 , Velocity);
		entity_set_vector(Ent, EV_VEC_velocity ,Velocity);
	}	
	return PLUGIN_CONTINUE;
}

public DotykRakiety(ent)
{
	if (!is_valid_ent(ent))
		return;

	new attacker = entity_get_edict(ent, EV_ENT_owner);
	

	new Float:fOrigin[3];
	entity_get_vector(ent, EV_VEC_origin, fOrigin);	
	
	new iOrigin[3];
	for(new i=0;i<3;i++)
		iOrigin[i] = floatround(fOrigin[i]);
	
	message_begin(MSG_BROADCAST,SVC_TEMPENTITY, iOrigin);
	write_byte(TE_EXPLOSION);
	write_coord(iOrigin[0]);
	write_coord(iOrigin[1]);
	write_coord(iOrigin[2]);
	write_short(sprite_blast);
	write_byte(32); 
	write_byte(20); 
	write_byte(0);
	message_end();

	new entlist[33];
	new numfound = find_sphere_class(ent, "player", 190.0, entlist, 32);
	
	for (new i=0; i < numfound; i++)
	{		
		new pid = entlist[i];
		
		if (!is_user_alive(pid) || get_user_team(attacker) == get_user_team(pid))
			continue;
		cod_inflict_damage(attacker, pid, 20.0, 0.9, ent, (1<<24));
	}
	remove_entity(ent);
}	

public ResetHUD(id)
	ilosc_rakiet_gracza[id] = 2;

public client_disconnect(id)
{
	new ent = find_ent_by_class(0, "rocket");
	while(ent > 0)
	{
		if(entity_get_edict(id, EV_ENT_owner) == id)
			remove_entity(ent);
		ent = find_ent_by_class(ent, "rocket");
	}
}




Całośc ma wyglądać tak:

#include <amxmodx>
#include <codmod>
#include <engine>

new const nazwa[] = "Rakiety";
new const opis[] = "Rakiety";
new const bronie = 1<<CSW_M4A1 | 1<<CSW_DEAGLE;
new const zdrowie = 1;
new const kondycja = 1;
new const inteligencja = 1;
new const wytrzymalosc = 1;

new ilosc_rakiet_gracza[33];

new sprite_blast;

new poprzednia_rakieta_gracza[33];


public plugin_init() {
	cod_register_class(nazwa, opis, bronie, zdrowie, kondycja, inteligencja, wytrzymalosc);
	register_plugin(nazwa, "1.0", "autor");
	register_touch("rocket", "*" , "DotykRakiety");
	register_event("ResetHUD", "ResetHUD", "abe");
	}
	
public plugin_precache()
{
	sprite_blast = precache_model("sprites/dexplo.spr");
	precache_model("models/rpgrocket.mdl");
}

public cod_class_enabled(id)
	ilosc_rakiet_gracza[id] = 2;

public cod_class_skill_used(id)
{
	if (!ilosc_rakiet_gracza[id])
	{
		client_print(id, print_center, "Wykorzystales juz wszystkie rakiety!");
		return PLUGIN_CONTINUE;
	}
	
	if(poprzednia_rakieta_gracza[id] + 2.0 > get_gametime())
	{
		client_print(id, print_center, "Rakiet mozesz uzywac co 2 sekundy!");
		return PLUGIN_CONTINUE;
	}
	
	if (is_user_alive(id))
	{
		poprzednia_rakieta_gracza[id] = floatround(get_gametime());
		ilosc_rakiet_gracza[id]--;

		new Float: Origin[3], Float: vAngle[3], Float: Velocity[3];
		
		entity_get_vector(id, EV_VEC_v_angle, vAngle);
		entity_get_vector(id, EV_VEC_origin , Origin);
	
		new Ent = create_entity("info_target");
	
		entity_set_string(Ent, EV_SZ_classname, "rocket");
		entity_set_model(Ent, "models/rpgrocket.mdl");
	
		vAngle[0] *= -1.0;
	
		entity_set_origin(Ent, Origin);
		entity_set_vector(Ent, EV_VEC_angles, vAngle);
	
		entity_set_int(Ent, EV_INT_effects, 2);
		entity_set_int(Ent, EV_INT_solid, SOLID_BBOX);
		entity_set_int(Ent, EV_INT_movetype, MOVETYPE_FLY);
		entity_set_edict(Ent, EV_ENT_owner, id);
	
		VelocityByAim(id, 1000 , Velocity);
		entity_set_vector(Ent, EV_VEC_velocity ,Velocity);
	}	
	return PLUGIN_CONTINUE;
}

public DotykRakiety(ent)
{
	if (!is_valid_ent(ent))
		return;

	new attacker = entity_get_edict(ent, EV_ENT_owner);
	

	new Float:fOrigin[3];
	entity_get_vector(ent, EV_VEC_origin, fOrigin);	
	
	new iOrigin[3];
	for(new i=0;i<3;i++)
		iOrigin[i] = floatround(fOrigin[i]);
	
	message_begin(MSG_BROADCAST,SVC_TEMPENTITY, iOrigin);
	write_byte(TE_EXPLOSION);
	write_coord(iOrigin[0]);
	write_coord(iOrigin[1]);
	write_coord(iOrigin[2]);
	write_short(sprite_blast);
	write_byte(32); 
	write_byte(20); 
	write_byte(0);
	message_end();

	new entlist[33];
	new numfound = find_sphere_class(ent, "player", 190.0, entlist, 32);
	
	for (new i=0; i < numfound; i++)
	{		
		new pid = entlist[i];
		
		if (!is_user_alive(pid) || get_user_team(attacker) == get_user_team(pid))
			continue;
		cod_inflict_damage(attacker, pid, 20.0, 0.9, ent, (1<<24));
	}
	remove_entity(ent);
}	

public ResetHUD(id)
	ilosc_rakiet_gracza[id] = 2;

public client_disconnect(id)
{
	new ent = find_ent_by_class(0, "rocket");
	while(ent > 0)
	{
		if(entity_get_edict(id, EV_ENT_owner) == id)
			remove_entity(ent);
		ent = find_ent_by_class(ent, "rocket");
	}
}

Użytkownik Kamil0 edytował ten post 11.08.2011 20:16

  • +
  • -
  • 6

#2 czyzyk

    Zaawansowany

  • Zbanowany

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:93
  • Imię:Pieklo
  • Lokalizacja:Pieklo
Offline

Napisano 12.08.2011 10:11

Bardzo fajny poradnik nie było takowego w necie ;P łap +

#3 Na 5tyk

    Godlike

  • Użytkownik

Reputacja: 430
Wszechobecny

  • Postów:1712
  • GG:
  • Imię:Patryk
  • Lokalizacja:PL
Offline

Napisano 12.08.2011 15:44

Dobrze opisane.
  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych