Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Ustawienia sieciowe CSa


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 -PainKiller-

    Wszechobecny

  • Zbanowany

Reputacja: 66
Pomocny

  • Postów:498
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Kamil
  • Lokalizacja:Kraków
Offline

Napisano 30.12.2008 18:59

Chciałbym wyjaśnić znaczenie kilku komend, oraz podac standardy jak i mozliwosci optymalizacji pod swoje łącze, a ze są często uzywane przez osoby ktore szukają w nich "skilla", czuje sie do tego zmuszony

1. ex_interp
to komenda, ktora odswieza o daną wartość informacje o położeniu modeli. Wartością tą jest:
0.1 - przeliczana na 100ms, mowiac prosciej - co 100ms informujesz o polozeniu swojej postaci.
0.01 - obecnie uznana za "standard", moze dlatego ze jest najdokladniejsza bo "odświeża" ekran co 10ms czyli 10 razy szybciej niz 0.1

2. cl_rate
komenda ustawia maksymalną ilość bajtów, jaką wysyłasz do serwera, ustawiamy ją na najwieksza wartosc jaka wyciagnie twoj upload

3. rate
w przeciwienstwie do poprzedniej, jest to maksymalna wartosc jaką otrzymujesz od serwera. Aby lepiej sie grało powinna byc ustawiona na tyle ile pozwoli ci twoj internet, chodzi o download

4. cl_cmdrate
informuje serwer o twoim polozeniu, jesli ustawisz ją np na 10, nie zauwazysz roznicy ale dla innych graczy jestes pokazem slajdów, chodzi tutaj o twoje poczynania, np rzut granatu, bieganie, skakanie, ogolnie przemieszczanie się..

5. cl_updaterate
informuje ciebie o polozeniu innych graczy, im lepiej dostosujesz tą wartosc, tym dokladniej bedziesz informowany o zachowaniu innych czyli o ich granatach, bieganiu, skakaniu itd.

6. FPS
tego nie da sie ustawic, to mozna uzyskac, w wyniku ustawiania innych elementow ;)
FPS oznacza frame per second czyli klatka na sekunde, a mowiac prosciej chodzi tutaj o to co widzimy czyli ile klatek na sekunde porusza sie dany pixel badz ich zbiór. Zasada jest prosta: im więcej wyciągniemy tym płynniej bedzie wygladac nasza grafika, podobno oko ludzkie nie zauwazy roznicy pomiedzy 100fps a wiecej... podobno ;). Oczywiscie tylko w grze, bo jesli chodzi np o animacje, filmy itp, roznice widac bez problemowo.

7. net_graph3
komenda dzięki ktorej otrzymamy informacje o uploadzie, opoznieniu klatek, fpsach, uruchamiajac ta komende widzimy po kolei:
* ilosc fpsow
* roznica jaka widzimy na ekranie a jest na serwerze (podawana w ms)
* dane wejsciowe jakie otrzymujemy z serwera czyli przeliczenie cl_updaterate na k/s
* dane wyjsciowe jakie wysylamy do serwera, zatem przeliczenie komendy cl_cmdrate na k/s

I właśnie przez te komendy, a wlasciwie zly ich dobór, powstaja na serwerach takie sytuacje ze strzelając kilka pixeli obok gracza, trafiasz w niego :] . Jest to spowodowane wlasnie opoznieniem i rozniaca miedzy waszym configiem, opoznienie jest wlasnie podane w pierwszej linijce informacji wyswietlanej w net_graph3. Jesli gracze ktorzy maja opoznienie do 10ms beda w siebie strzelac, to naprawdę beda strzelac w siebie :D a nie w pixelki obok.

Lepsze serwery, gdzie gracza zalezy na plynnosci i rownych szansach, maja wgrane pluginy ktore wymuszaja np cl_cmdrate 70 bo mniej wiecej od tej wartosci, postac zaczyna chodzic a nie "slajdowac".

Aby dobrze dobrac wartosci dla swojego łacza polecam strone
http://cs-guide.net/skrypt/

Wyniki jakie uzyskałem dla swojego łącza, są następujące:
1Mb/s (mega bit) downloadu, co przelicza sie na 120KB/s i 30KB/s uploadu

cl_updaterate 45
cl_cmdrate 101
ex_interp 0.01 
rate 20000 
cl_rate wartosc max czyli 9999

Opieralem sie na danych z innych portali, jak i na wlasnych doswiadczeniach, obserwacjach. Nie zapewniam ze kazda definicja jest poprawna, jesli ktos wie cos wiecej, proszę o kontakt w celu sprecyzowania informacji..

#2 MafiaDL

    Naj-Najstarszy Moderator

  • Przyjaciel

Reputacja: 561
Wszechwiedzący

  • Postów:3 492
  • GG:
  • Imię:Łukasz
  • Lokalizacja:Warsaw
Offline

Napisano 30.12.2008 19:01

troche mało jak na artykuł ;P tyle o interp a gdzie rate etc?
  • +
  • -
  • 0

#3 -PainKiller-

    Wszechobecny

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 66
Pomocny

  • Postów:498
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Kamil
  • Lokalizacja:Kraków
Offline

Napisano 30.12.2008 19:09

troche mało jak na artykuł ;P tyle o interp a gdzie rate etc?

podczas pisania zamiast podgląd - dałem wyślij :]

#4 mgr inż. Pavulon

    C35H60Br2N2O4

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 742
Godlike

  • Postów:6 881
  • Steam:steam
  • Imię:Konrad
  • Lokalizacja:Koniecpol
Offline

Napisano 30.12.2008 19:11

trzeba jednak wziąć pod uwagę że ta powinna być jednak standardowa (0.1) lub zależna od rate'ów a nie wymuszana 0.01 jak niektórzy to robią (bo to pr0)
to tak jak wymuszać cl_cmdrate czy cl_updaterate na 100 (101) bo tak ma być...
  • +
  • -
  • 0

#5 -PainKiller-

    Wszechobecny

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 66
Pomocny

  • Postów:498
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Kamil
  • Lokalizacja:Kraków
Offline

Napisano 30.12.2008 19:28

0.01 informuje czesciej, wiec na tym sie lepiej gra bo jestes bardziej na bierzaco, chociaz roznicy az tak bardzo dokladnej nie widac bo wszystko przelicza sie na ms :]




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych