Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

[Poradnik] Drzwi, Okno, Drabina w VHE


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 aVVe

    Życzliwy

  • Użytkownik

Reputacja: 2
Nowy

  • Postów:38
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Radek
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 03.06.2011 14:05

Witam w tym poradniku pokaże wam jak zrobić podstawowe elementy mapy: drzwi, okno i drabinę.

I. Drzwi

Podstawowe drzwi to blok przekształcony w func_door lub func_door_rotating z tego pierwszego można zrobić też winde, bunnyhop i inne.

1. Pierwszym krokiem jest oczywiście utworzenie bryły (narzedziem Kreator Brył Dołączona grafika) i przekształcenie jej w pomieszczenie klikając Narzędzia -> Pomieszczenie -> (tutaj ustawiamy grubosc sciany) -> OK (to będzie nasza mapa) a nastepnie nadanie jej jakiejś tekstóry za pomocą narzedzia Teksturowanie Dołączona grafika

2. Następnie tworzymy w środku naszej mapy jakiś budynek i przekształcamy go w pomieszczenie tak jak w punkcie wyżej takze nadając mu jakąś teksturę

3. Kiedy mamy już budynek tworzymy bryłę o wielkości drzwi ustawiamy ja w miejscu gdzie maja być te drzwi tak aby z jednej i drugiej strony ściany budynku wystawała część bloku i wycinamy za pomocą narzędzia Wytłocz Dołączona grafika (to bedzie nasz otwór na drzwi )

4. Jak już wycięliśmy otwór dopasowujemy nasza brylę która wycinaliśmy do grubości ścian i nadajemy jej teksturę drzwi narzędziem Teksturowanie

5. Kolejnym krokiem jest zamiana bryły (drzwi) w byt który daje możliwosc ich otworzenia. (aby zamienic bryłę w byt należy nacisnac na klawiaturze skrót klawiszowy Shift + T)

1) Drzwi otwierające się przy dotknięciu gracza

Jeśli chcemy aby drzwi otwierały się o jakiś kąt dajemy func_door_rotating . Nie można także zapomnieć ze w tej opcji otwierania drzwi trzeba stworzyć dodatkową bryłę tak aby nachodzila na drzwi (to bedzie nasz zawias) i okrywamy ją tekstura Origin wtedy zaznaczamy obie rzeczy i dajemy funkcję podaną wyżej. Jeśli nie chcemy żadnych dźwięków itp. opcje zostawiamy bez zmian.

Natomiast jeśli chcemy aby drzwi otwietaly się na bok, w górę lub w dól dajemy func_door tylko tutaj juz w opcjach ustawiamy wskaznik Dołączona grafika w kierunku w którym drzwi maja sie otworzyc. Gdy ustawisz na 180 drzwi sie otworzą w lewa stronę (gdy popatrzysz z góry) a 0 (standardowo) sprawi ze przesuną sie w prawa, mozesz takze tam ustawic up/down aby drzwi otworzyly się w dól/górę i w tej opcji nie trzeba juz bytu z tekstura Origin.

2) Drzwi otwierające się na czujnik ruchu

Jeżeli chcemy aby drzwi otworzyły się np. kiedy staniemy 0.5m od drzwi trzeba będzie zrobić "czujnik ruchu" i nadać naszym drzwiom nazwę np. door1

7. Aby wykonać taki czujnik robimy bryłę, ustawiamy ja na podłodze przy drzwiach rozciągamy do długości drzwi i szerokości w zależności od zachcianki (szerokość decyduje o szybkości otworzenia się drzwi, po prostu jeśli damy o szerokości 0.5m drzwi otworzą się kiedy będziemy stać 0.5m od nich). Następnie na bryłę nakładamy teksturę AAATRIGGER i zamieniamy w byt trigger_multiple o następujących opcjach:

Uruchom(wybrany byt): door1
Czas reaktywacji: 0
Resztę pozostawiamy bez zmian

i Gotowe !

II. Okno

Opis: Okno może to być przezroczysta sciana której nie mozna zbic lub która mozna zbić. Do tych dwóch opcji są 2 rozne funkcje mianowicie do nie zbijalnej szyby func_wall a do zbijalnej func_breakable.

1. Tutaj tak jak przy drzwiach tworzymy mapke i budynek w którym wytniemy otwór o wybranych przez nas wymiarach.

2. Kiedy już wycięliśmy otwór na okno czas na stworzenie bryly, dopasowanie jej do otworu i nadanie tekstury szyby a następnie zamiane jej w któryś z bytów który podalem w opisie.

W przypadku nie zbijalnej szyby wybieramy opcje func_wall i w opcjach szukamy Tryb Rendowania i Nasycenie. Rendowanie ustawiamy na Tekstura a Nasycenie na np. 150 (im większa liczba tym mniej przezroczyste - max 255).

Natomiast w zbijalnej szybie wybieramy func_breakable i tak jak w func_wall ustawiamy Rendowanie na Tekstura a Nasycenie - (0-255) ale w tej funkcji sa równiez opcje: Typ materiału jak i Wytrzymałość, te funkcje ustawiamy wedlug potrzeb.

III. Drabina

1. Tworzymy bryłę o wymiarach 4x40x208 (widzimy je na dolnym pasku edytora)

2. Następnie pokrywamy ją dowolna tekstura poniewaz ta bryła bedzie niewidzialna w grze (po niej bedziemy sie poruszac) i zamieniamy w byt func_ladder

3. Teraz najeżdżamy na byt w oknie top i przytrzymując Shift przesuwamy go trochę przed byt func_ladder w tym momencie skopiowalismy obiekt.

4. Na skopiowany obiekt nakładamy teksture drabiny np. {ladder2 dopasowując teksture do obiektu w oknie Teksturowania za pomocą opcji Przesun X:, Y: i zamieniamy w byt func_illusionary o opcjach: Rendowanie - Solidnie, Nasycenie - 255

Koniec.

Poradnik wykonany w 100% prze ze mnie. Kopiowanie bez zgody autora (czyli mojej) zabronione!
  • +
  • -
  • 0
Jeśli Ci pomogłem daj Reputację (+)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych