Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Zamrożenie - możliwość ruchu = 0


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
22 odpowiedzi w tym temacie

#21 Ortega

    mów mi Orti

  • Power User

Reputacja: 361
Wszechpomocny

  • Postów:640
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Marcin
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 25.05.2011 21:02

diablix, ciekawe skąd wziąłeś takie informacje.
Tak naprawdę fakemeta jest w przybliżeniu 2x wolniejszy niż engine/core/fun. Oczywiście są funkcje, których nie użyjesz normalnie i w tym wypadku użycie tego modułu jest bardzo przydatne.
Zapamiętaj raz na zawsze: jeśli możesz użyć funkcji która jest wywoływana przez pojedynczy moduł to będzie zawsze efektywniejsza od funkcji wywoływanej przez wywołanie funkcji z innego modułu.
Najważniejsza jest komunikacja, a bywa tak, że fakemeta komunikuje się z innym modułem, który zrobi dokładnie to samo, po czym wysyła informacje do fakemety, która dopiero to przetwarza.
Dla przykładu:
pev_valid();

jest odrobinę wolniejszy od odpowiednika w engine czyli
is_valid_ent();

Konkluzja: Mimo tego, że używanie fakemeta wygląda bardziej kozacko i kod sprawia wrażenie, że znasz się na tym co robisz, to w rzeczywistości okazuje się brakiem takiej wiedzy. Po co robić trudniej skoro można szybciej i prościej, czyż nie?

PS. Przepraszam za taki wywód ale trzeba kilka rzeczy sprostować.
  • +
  • -
  • 1

#22 diablix

    emeryt

  • Przyjaciel

Reputacja: 507
Wszechwiedzący

  • Postów:663
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Daniel
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 25.05.2011 21:17

diablix, ciekawe skąd wziąłeś takie informacje.
Tak naprawdę fakemeta jest w przybliżeniu 2x wolniejszy niż engine/core/fun. Oczywiście są funkcje, których nie użyjesz normalnie i w tym wypadku użycie tego modułu jest bardzo przydatne.
Zapamiętaj raz na zawsze: jeśli możesz użyć funkcji która jest wywoływana przez pojedynczy moduł to będzie zawsze efektywniejsza od funkcji wywoływanej przez wywołanie funkcji z innego modułu.
Najważniejsza jest komunikacja, a bywa tak, że fakemeta komunikuje się z innym modułem, który zrobi dokładnie to samo, po czym wysyła informacje do fakemety, która dopiero to przetwarza.
Dla przykładu:

pev_valid();

jest odrobinę wolniejszy od odpowiednika w engine czyli
is_valid_ent();

Konkluzja: Mimo tego, że używanie fakemeta wygląda bardziej kozacko i kod sprawia wrażenie, że znasz się na tym co robisz, to w rzeczywistości okazuje się brakiem takiej wiedzy. Po co robić trudniej skoro można szybciej i prościej, czyż nie?

PS. Przepraszam za taki wywód ale trzeba kilka rzeczy sprostować.


Ze słowem optymalniejsza miałem na myśli że wystarczy jedna bibloteka zamiast używania paru innych (jest uniwersalna) :)
  • +
  • -
  • 0

#23 Ortega

    mów mi Orti

  • Power User

Reputacja: 361
Wszechpomocny

  • Postów:640
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Marcin
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 25.05.2011 21:22

Wszystko zależy od sytuacji. Jeśli chcesz na siłę wrzucić i używać tylko fakemeta, to da się zrobić ale przy dużym pluginie to znacznie obniża jego całkowitą wydajność, tam gdzie mogłyby być wykorzystane prostsze rozwiązania.
  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych