Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Problemy, zielony w scriptingu


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 grs4

    Profesjonalista

  • Zbanowany

Reputacja: -1
Mniej niż zer0.

  • Postów:167
  • Lokalizacja:Wojkowice
Offline

Napisano 29.04.2011 22:02

Siemka, mam pytania w scriptingu napisalem 1 plugin z pomoca i dzialal, tylko mam pytanie :

- if(! - po co ten !
- rozne typy %i, %u itd.. - po co to?
- Skad sie moge nauczyc jezyka PAWN ?


proszę o odpowiedzi

#2 Leihto

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 150
Profesjonalista

  • Postów:452
  • Lokalizacja:Rabka
Offline

Napisano 29.04.2011 22:14

1. ! wstawiamy gdy to nie jest prawdziwe;p Czyli np.
 if(!is_user_alive(id))
oznacza ze osoba nie zyje :P
a
if(is_user_alive(id))
oznacza gdy gracz zyje ;)
2. Dokumentacja AMXX.pl: Core >> string > format
3. Nauczyc sie mozesz np. przegladajac pluginy, tutaj Dokumentacja AMXX.pl oraz na innych pytajac sie innych 'skrypterow' ;)
  • +
  • -
  • 2
Portek: Za 20zł, to ja nawet notatnika nie otworze..

Nowe portfolio. Ciekawe artykuły, ciekawe przykłady: WojtusDEV.pl

#3 ZixI

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 15
Początkujący

  • Postów:86
  • Imię:Dominik
  • Lokalizacja:Kęty
Offline

Napisano 30.04.2011 05:24

Tutków jest także masa, warto poszukać :)
  • +
  • -
  • 1

Dołączona grafika


#4 grs4

    Profesjonalista

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: -1
Mniej niż zer0.

  • Postów:167
  • Lokalizacja:Wojkowice
Offline

Napisano 30.04.2011 09:28

Z tym formantem troche nie kapuje... Mozecie swoimi slowami napisac ?

Użytkownik grs4 edytował ten post 30.04.2011 09:29


#5 Leihto

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 150
Profesjonalista

  • Postów:452
  • Lokalizacja:Rabka
Offline

Napisano 30.04.2011 12:31

Chodzi o to ze np znakiem %s mozesz wyciagnac znaki dajmy na to z cvara badz z uinnych rzeczy (tak jak nick) ;)
Czyli wpisujac funcje
{
new name[33];
get_user_name(id, name, 32);
client_print(id, print_chat, "Twoj nick to %s.", name);
}

oznaczasz znakiem %s miejsce w ktorym ma byc nick ;) oczywiscie musisz go za "" zdeklarowac (w moim przypadku jest to 'name').
Za to jak zamiast %s wpiszesz %d to sie nie wyswietli nick gdyz to oznaczenie jest przypisane dla liczb dziesietnych ;)
I takie podobne do tego rzeczy ;P Wszystko masz opisane w tabeli :)
  • +
  • -
  • 1
Portek: Za 20zł, to ja nawet notatnika nie otworze..

Nowe portfolio. Ciekawe artykuły, ciekawe przykłady: WojtusDEV.pl

#6 diablix

    emeryt

  • Przyjaciel

Reputacja: 507
Wszechwiedzący

  • Postów:663
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Daniel
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 30.04.2011 12:34

Chodzi o to ze np znakiem %s mozesz wyciagnac znaki dajmy na to z cvara badz z uinnych rzeczy (tak jak nick) ;)
Czyli wpisujac funcje

{
new name[33];
get_user_name(id, name, 32);
client_print(id, print_chat, "Twoj nick to %s.", name);
}

oznaczasz znakiem %s miejsce w ktorym ma byc nick ;) oczywiscie musisz go za "" zdeklarowac (w moim przypadku jest to 'name').
Za to jak zamiast %s wpiszesz %d to sie nie wyswietli nick gdyz to oznaczenie jest przypisane dla liczb dziesietnych ;)
I takie podobne do tego rzeczy ;P Wszystko masz opisane w tabeli :)


Do liczb dziesiętnych - %f
Do liczb całkowitych - %d, %i
Do tekstu - %s
Do pojedyńczego znaku - %c
  • +
  • -
  • 3

#7 grs4

    Profesjonalista

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: -1
Mniej niż zer0.

  • Postów:167
  • Lokalizacja:Wojkowice
Offline

Napisano 30.04.2011 17:49

ok thx za wszystko juz kapuje tylko nie rozumiem tego:

new name[33]

Użytkownik grs4 edytował ten post 30.04.2011 17:49


#8 diablix

    emeryt

  • Przyjaciel

Reputacja: 507
Wszechwiedzący

  • Postów:663
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Daniel
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 30.04.2011 18:49

Jest to zmienna. dlaczego 33 tablice? 32 (max sloty) + 1 ponieważ odliczanie zaczyna się od 0

Prościej mówiac jest to zmienna którą można przypisać każdemu graczowi

Użytkownik diablix edytował ten post 30.04.2011 18:49

  • +
  • -
  • 1

#9 grs4

    Profesjonalista

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: -1
Mniej niż zer0.

  • Postów:167
  • Lokalizacja:Wojkowice
Offline

Napisano 30.04.2011 21:03

będę tak wypytywac :D jeszcze to
new nazwa_gracza[33][64]
w codmodzie w .sma

te [33] juz rozumiem ale te [64] ?

lub te :

new inteligencja[65];
new zdrowie[60];
new wytrzymalosc[60];
new kondycja[60];
new tytul[25];

Użytkownik grs4 edytował ten post 30.04.2011 21:04


#10 Knopers

    Nie patrz tak na mnie !

  • Przyjaciel

Reputacja: 587
Wszechwiedzący

  • Postów:2013
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Mateusz
  • Lokalizacja:Cz-wa
Offline

Napisano 30.04.2011 21:37

Jeśli chcesz coś pisać to naucz się podstaw programowania (np: c++):
Co to są : zmienne, stałe, tablice, negacja, funkcja, pętla, dyrektywy preprocesora, deklaracja, definicja, przypisanie, etc.

W przeciwnym razie nie będziemy mogli ci w przyszłości pomóc skoro nie będziesz znał podstawowych pojęć.

PS: 64 jest to wielkość 2-giej tablicy macierzy.
  • +
  • -
  • 1

#11 grs4

    Profesjonalista

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: -1
Mniej niż zer0.

  • Postów:167
  • Lokalizacja:Wojkowice
Offline

Napisano 01.05.2011 11:37

znam podstawy

#include <iostream>
#include <conio.h>
using namespace std;
{
int a, b;
int wynik;
cout << "Podaj liczbe 1 : \n";
cin >> a;
cout << "Podaj liczbe 2 : \n\n";
cin >> b;

wynik = a / b;
cout << a " + " << b << " = " << wynik ;
getch();
}

#12 Knopers

    Nie patrz tak na mnie !

  • Przyjaciel

Reputacja: 587
Wszechwiedzący

  • Postów:2013
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Mateusz
  • Lokalizacja:Cz-wa
Offline

Napisano 01.05.2011 12:05

skoro znasz podstawy to jakim cudem nie wiesz co to jest Tablica cy macierz ?
  • +
  • -
  • 1

#13 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6033
Godlike

  • Postów:10832
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 01.05.2011 12:23

raczej znasz podstawy podstaw podstaw : P jedziesz z c++ bo tak to nie ma co tłumaczyć
  • +
  • -
  • 1

#14 grs4

    Profesjonalista

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: -1
Mniej niż zer0.

  • Postów:167
  • Lokalizacja:Wojkowice
Offline

Napisano 01.05.2011 15:10

znaczy wlasnie ja utknalem na Tablicach bo dla mnie jest to skomplikowane, ale C++ jest latwy,Macierz w ogóle nie wiem co to :D.
Dobra mozna zamknac temat kazdym odpowiadajacym daje +




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych