Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie
C++

Program obliczający Nasze średnie szkolne. :)Chcesz wiedzieć jaką masz średnią? To program dla Ciebie!

C++

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
50 odpowiedzi w tym temacie

#21 -PainKiller-

    Wszechobecny

  • Zbanowany

Reputacja: 66
Pomocny

  • Postów:498
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Kamil
  • Lokalizacja:Kraków
Offline

Napisano 28.12.2010 21:45

String jest to zmienna tekstowa uznawana za wielu programistów za stałą.

ciekawe co to za programiści. Pomyśl nad tym co napisałeś. Zmienna- coś co sie zmienia, może być stałą. heh

Dodano 28 grudzień 2010 - 21:47:

Zacząłem pętle od 0, to jak wpisałem, żeby wyciągnął średnią z dwóch przedmiotów, to on podał mi trzy przedmioty.

tablice sie liczy od 0 wiec jak podałeś 2 to masz 0 1 2 czyli trzy indexy

#22 GoldeN

    Wszechmogący

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 69
Pomocny

  • Postów:676
  • Imię:Kamil
  • Lokalizacja:DG
Offline

Napisano 28.12.2010 21:49

No właśnie, dlatego w pętli zaczynam od 1...

#23 -PainKiller-

    Wszechobecny

  • Zbanowany

Reputacja: 66
Pomocny

  • Postów:498
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Kamil
  • Lokalizacja:Kraków
Offline

Napisano 28.12.2010 21:58

No właśnie, dlatego w pętli zaczynam od 1...

to zacznij pętle od 0 i indexy też. nie ucz sie takich rozwiazan od 1 bo w wiekszosci jezykow indexy tabel rozpoczyna sie od 0

#24 GoldeN

    Wszechmogący

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 69
Pomocny

  • Postów:676
  • Imię:Kamil
  • Lokalizacja:DG
Offline

Napisano 28.12.2010 22:13

Ale to wtedy ktoś będzie musiał wpisać "1" dla dwóch przedmiotów...

#25 -PainKiller-

    Wszechobecny

  • Zbanowany

Reputacja: 66
Pomocny

  • Postów:498
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Kamil
  • Lokalizacja:Kraków
Offline

Napisano 28.12.2010 22:33

if i=0; i<3; i++

zeby wprowadzić trzy musi wpisać 3

#26 GoldeN

    Wszechmogący

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 69
Pomocny

  • Postów:676
  • Imię:Kamil
  • Lokalizacja:DG
Offline

Napisano 29.12.2010 00:17

Teraz rozumiem, po prostu chodziło o "<=" na "<" xD

Ale to wtedy będzie:

Przedmiot nr 0 < A chce wyeliminować 0 i zacząć od 1.

Użytkownik GoldeNx3 edytował ten post 29.12.2010 00:19


#27 Ortega

    mów mi Orti

  • Power User

Reputacja: 363
Wszechpomocny

  • Postów:640
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Marcin
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 29.12.2010 09:02

Nie rozumiem co tu takiego trudnego widzisz:

for( int i = 0 ; i < Ilosc ; i ++ )
{
cout << "Przedmiot " << ++i << ":" << endl;
}

Użytkownik Ortega edytował ten post 29.12.2010 09:02

  • +
  • -
  • 0

#28 -PainKiller-

    Wszechobecny

  • Zbanowany

Reputacja: 66
Pomocny

  • Postów:498
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Kamil
  • Lokalizacja:Kraków
Offline

Napisano 29.12.2010 09:22

po co to ++i w wyświetlaniu ?

#29 FreZZy

    Guru

  • Zbanowany

Reputacja: 210
Profesjonalista

  • Postów:716
  • GG:
  • Imię:Paweł
  • Lokalizacja:Wwa
Offline

Napisano 29.12.2010 09:24

wpisz zamiast tego JP :D

Pasja jest po Symfonii

#30 Ortega

    mów mi Orti

  • Power User

Reputacja: 363
Wszechpomocny

  • Postów:640
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Marcin
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 29.12.2010 09:25

Zrobił sobie od pętlę od 1 bo chciał mieć wyświetlane z pętli po kolei przedmioty, więc jak zmienił od 0 to się czepiał, żeby mu wyświetlało od 1 przedmioty, a nie od 0. Dlatego użyłem preinkrementacji.
  • +
  • -
  • 0

#31 -PainKiller-

    Wszechobecny

  • Zbanowany

Reputacja: 66
Pomocny

  • Postów:498
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Kamil
  • Lokalizacja:Kraków
Offline

Napisano 29.12.2010 11:59

nie widziałem czegoś takiego ale jak na to patrze to wydaje mi sie że bedzie chciało też wypisać o 1 index więcej niż w tablicy jest, czy nie?

#32 Ortega

    mów mi Orti

  • Power User

Reputacja: 363
Wszechpomocny

  • Postów:640
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Marcin
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 29.12.2010 12:11

@UP
"Spójrz jakie to proste", tak ten cytat idealnie tu pasuje. Masz pętlę od 0 do jakieś tam liczby którą on sobie bierze (nie wpatrywałem się w kod). On chce mieć wyświetlane nazwy przedmiotów po kolei zaczynając od 1, więc w miejsce numeru z pętli wstawił iterator 'i', jednak zaczyna od 0, więc żeby było poprawnie trzeba zastosować preinkrementację ( ++zmienna ). W tym przypadku nie opłaca się tworzyć nowej zmiennej skoro tworzymy już iterator 'i', więc przy każdym obrocie pętli będzie mia od zera ++0 = 1 , ++1 = 2, a o to mu chodzi.

Użytkownik Ortega edytował ten post 29.12.2010 12:12

  • +
  • -
  • 0

#33 -PainKiller-

    Wszechobecny

  • Zbanowany

Reputacja: 66
Pomocny

  • Postów:498
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Kamil
  • Lokalizacja:Kraków
Offline

Napisano 29.12.2010 13:58

nie musisz mi tłumaczyć jak do idioty, poza tym nie o to pytałem....

#34 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 344
Godlike

  • Postów:3 563
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 29.12.2010 15:56

ortega NIEEEE powinno sie modyfikowac licznika petli bo ty robisz tak

1 licznik=0
2 zwiekszasz go i = 1 i wypisujesz 1
3 petla sie konczy licznik sie zwieksza i = 2
4 licznik znow sie zwieksza i =3 wypisujesz 3 
rozumiesz ?
  • +
  • -
  • 0
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#35 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 344
Godlike

  • Postów:3 563
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 29.12.2010 15:59

String jest to zmienna tekstowa uznawana za wielu programistów za stałą.


ehh i badz tu mądry

zacznijmy od tego ze zmienna != stala a string to zwykla klasa a nie typ wbudowany geniuszu
  • +
  • -
  • 0
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#36 -PainKiller-

    Wszechobecny

  • Zbanowany

Reputacja: 66
Pomocny

  • Postów:498
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Kamil
  • Lokalizacja:Kraków
Offline

Napisano 29.12.2010 16:03

popieram GoQ w oby dwu problemach :D

#37 GoldeN

    Wszechmogący

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 69
Pomocny

  • Postów:676
  • Imię:Kamil
  • Lokalizacja:DG
Offline

Napisano 29.12.2010 19:11

Sprawdziłem pętlę Ortegi. Po wpisaniu ilości przedmiotów "3" wyświetliło się:

Przedmiot nr 1:
Przedmiot nr 3:

// Tu oceny.

#38 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 344
Godlike

  • Postów:3 563
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 29.12.2010 19:29

o tym wlasnie pisalem ze nie powinno sie modyfikowac licznika petli w ciele petli
  • +
  • -
  • 0
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#39 -PainKiller-

    Wszechobecny

  • Zbanowany

Reputacja: 66
Pomocny

  • Postów:498
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Kamil
  • Lokalizacja:Kraków
Offline

Napisano 29.12.2010 21:21

ORTEGA pamiętaj

1. MÓZG
2. KOD

#40 Ortega

    mów mi Orti

  • Power User

Reputacja: 363
Wszechpomocny

  • Postów:640
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Marcin
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 29.12.2010 22:37

@UP
Pamiętaj:
1. Popełniłem błąd
2. Nie uczę się sumienne tego języka, ale logicznie w sumie też pominąłem jeden fakt.

Chociaż dałem radę, ale przecież Wy zamiast mu doradzić, wolicie sprzeczać się który ma rację. (jednak tak string to klasa ale wole się jako amator nie odzywać) 90% tego co tu jest napisane profesjonalista po prostu nie tyle co by wyśmiał co dał wykład na 2000 słów, jako, że nie widzę niczego takiego, ani też nikogo takiego kto mógłby się pochwalić obszerną wiedzą, więc wywody na temat używania mojego mózgu są bezcelowe.

Jako, że taki spam jest bezcelowy to dam pewnie niepotrzebną kolejną radę:
int n; //poza ciałem pętli
n = i + 1; //w ciele pętli
//potem wyświetlanie

Jeśli tu jest jakiś błąd to kiedyś pewnie będę patrzył na moje głupoty i się z nich śmiał :)
  • +
  • -
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: C++

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych