Przykładowy opis:
show_hudmessage(id, "Znalazles przedmiot: %s :: dodaje obrazenia +%i",player_item_name[id],player_b_damage[id])
Nie będe się nad tym rozwodził, bo już jest poradnik o HUD'zie (
Wypisywanie wiadomości na HUD - Nieoficjalny polski support AMX Mod X )ale wypisze pewne zależności:
show_hudmessage(id, - to zostawiamy tak jak jest, oznacza to że pokazujemy na środku ekranu wiadomość wybranemu graczowi (tutaj: graczowi, który dostał item)
"Znalazles przedmiot: %s :: 1/%i szans na utrate wzroku kiedy uszkadzasz wroga",player_item_name[id],player_b_blind[id]) - za to ta części nas najbardziej interesuje
%s - odwołanie do jakiegoś tekstu (tutaj: do nazwy itemu)
%i - odwołanie do jakiejś liczby (tutaj: do np. szansy na zabicie z HE albo na ilość redukowanego dmg)
Do czego to służy? - Ano do tego żeby przedstawić jakieś zmieniające się dane np. wylosowaną liczbę
Np. mamy itemek Miecz Słońca, który daje szanse na oślepienie wroga.
case 29:
{
player_item_name[id] = "Miecz Słońca"
player_item_id[id] = rannum
player_b_blind[id] = random_num(1,4)
show_hudmessage(id, "Znalazles przedmiot: %s :: 1/%i szans na utrate wzroku kiedy uszkadzasz wroga",player_item_name[id],player_b_blind[id])
}
Widzimy, że
player_b_blind[id] = random_num(1,4)
szansa na oślepienie jest losowana tuż po tym jak ten itemek dostajemy i nie zmienia się aż go stracimy.
Gdybyśmy w opisie dodali, że masz 1/3 szansy na oślepienie wroga, to była by to nieprawda, bo za jednym razem masz 1/1, za drugim 1/4 i właściwie nie da się zrobić stałego opisu dla takiego itemka. Po to właśnie są %i, żeby wynik losowania pokazywał w opisie
Co jest jeszcze potrzebne, żeby pokazywał w opisie wylosowany numerek? - Trzeba tuż po opisie, jeszcze w nawiasie w hudmessage dodać skąd on ma brać dane. Czyli:
show_hudmessage(id, "Znalazles przedmiot: %s :: 1/%i szans na utrate wzroku kiedy uszkadzasz wroga",player_item_name[id],player_b_blind[id])
Widizmy, że po zakończeniu cudzysłowia jest
player_item_name[id],player_b_blind[id])
ten pierwszy to jest %s, czyli nazwa itemku, ten drugi to jest %i, czyli nasza wylosowana wartość.
Jak coś źle albo niejasno napisałem to pisać
PS może być dużo "%i" tylko należy wtedy dać PO KOLEI wartości np.
case 60:
{
player_item_name[id] = "Nekromanta ring"
player_item_id[id] = rannum
player_b_respawn[id] = random_num(2,4)
player_b_vampire[id] = random_num(3,5)
show_hudmessage(id, "Znalazles przedmiot : %s :: Masz %i szansy na odrodzenie i wysysasz wrogowi %i HP",player_item_name[id],player_b_respawn[id],player_b_vampire[id])
}
No, oczywiście trzeba skompilować i zresetować server, a plusika dostałem
Użytkownik FreZZy edytował ten post 21.11.2010 13:43