Jak zrobić prostą klasę
QTM. Peyote
19.11.2010
W tym tutorialu pokażę jak stworzyć prostą klasę do nowego CodModa.
*.sma Naszej klasy będzie wyglądać tak: (Niżej wytłumaczę co od czego)
W plugin_init rejestrujemy Henia, żeby pojawił się w menu wybierania klas:
Użytkownik QTM. Peyote edytował ten post 13.12.2010 15:14
*.sma Naszej klasy będzie wyglądać tak: (Niżej wytłumaczę co od czego)
#include <amxmodx>
#include <codmod>
new const nazwa[] = "Henio";
new const opis[] = "Brak";
new const bronie = 1<<CSW_M4A1 | 1<<CSW_DEAGLE;
new const zdrowie = 13;
new const kondycja = 69;
new const inteligencja = 2;
new const wytrzymalosc = 15;
public plugin_init()
cod_register_class(nazwa, opis, bronie, zdrowie, kondycja, inteligencja, wytrzymalosc);
#include <amxmodx>
- Jeżeli nie wiesz poczytaj inne tutoriale.
#include <codmod>
- Wymagany plik codmod.inc który musimy wrzucić do folderu include naszego kompilatora.
- Dołącza plik nagłówkowy CodModa dzięki któremu będziemy mogli używać natywów takich jak na przykład cod_register_class.
new const nazwa[] = "Henio";
- Nazwa naszej klasy - u nas będzie to Henio.
new const opis[] = "Brak";
- Opis naszej klasy - u nas jest Brak.
- Jeżeli ktoś się dziwi się dlaczego nie opisuję jakie bronie, szybkość i zdrowie ma klasa to odpowiem - To wyświetla się osobno.
new const bronie = 1<<CSW_M4A1 | 1<<CSW_DEAGLE;
- Tutaj określamy jakie bronie ma mieć Henio.
- Przed każdą bronią dodajemy 1<<
- Jeżeli chcemy dodać następną to wstawiamy | - pełni rolę czegoś w rodzaju.. przecinka.
new const zdrowie = 13;
- Punkty statystyki zdrowie jakie klasa dostanie na start.
- Czyli w naszym przypadku jeżeli damy dodatkowe 13 zdrowia to na start będziemy mieli 113 hp
new const kondycja = 69;
- Ilość punktów kondycji jaką Henio ma dostać na start. Henia gnębią koledzy dlatego musi szybko uciekać.
- To zastępuje dawne procenty szybkości naszej klasy
new const inteligencja = 2;
- Punkty inteligencji na start.
new const wytrzymalosc = 15;
- Punkty wytrzymalosci na start.
- Można używać zamiast kamizelek.
W plugin_init rejestrujemy Henia, żeby pojawił się w menu wybierania klas:
cod_register_class(nazwa, opis, bronie, zdrowie, kondycja, inteligencja, wytrzymalosc);
Użytkownik QTM. Peyote edytował ten post 13.12.2010 15:14
Kusek
19.11.2010
hmmm twój post
[CodMOd(nowy)]Dodawanie klasy - Nieoficjalny polski support AMX Mod X
jego
Napisano dziś, 14:39
[CodMOd(nowy)]Dodawanie klasy - Nieoficjalny polski support AMX Mod X
jego
Napisano 20 minut temu
pAC 19.11.2010
brawo ja bym jeszcze dodal , a raczej pokazal do jakich dajemy jakie moce np niewidocznosc do public CurWeapon(id)
albo 1/x zbroni lub zwiekszone dmg do public TakeDamage(this, idinflictor, idattacker, Float:damage, damagebits)
albo 1/x zbroni lub zwiekszone dmg do public TakeDamage(this, idinflictor, idattacker, Float:damage, damagebits)
MieTeK_
19.11.2010
Dobre, chociaż przydało by się więcej "zaawansowanych" rzeczy
No ale w nazwie tematu "prostą klasę" to Ok - przyda się
To chyba nie przypadek ?
No ale w nazwie tematu "prostą klasę" to Ok - przyda się
new const kondycja = 69;
To chyba nie przypadek ?
G[o]Q
19.11.2010
hmm polecam jednak przypisywac wartosc natywu rejestrujacego do zmiennej bo wtedy mamy id klasy w tej zmiennej i mozemy sprawdzac czy gracz zmienil klase na wlasnie przez nas utworzona bo jest w forwardzie chyba parametr przekazujacy ID wybranej klasy bo widzialem tez natywy pobierajace nazwe po id ale id mozesz tez uzyskac przypisujac do zmiennej natyw rejestrujacy
DarkGL
20.11.2010
Automatyczna wiadomość
Ten temat został przeniesiony z forum:
Scripting -> Tutoriale
do
Scripting -> Tutoriale -> Modyfikacje pluginów
Ten temat został przeniesiony z forum:
Scripting -> Tutoriale
do
Scripting -> Tutoriale -> Modyfikacje pluginów
junyoks123
13.12.2010
Bylbym wdzieczny gdybys to wytlumaczyl od podstaw kroczek po kroku
sciagnalem jakies amxx studio ale nie ogarniam o co chodzi ;D
Użytkownik junyoks123 edytował ten post 13.12.2010 15:40
sciagnalem jakies amxx studio ale nie ogarniam o co chodzi ;D
Użytkownik junyoks123 edytował ten post 13.12.2010 15:40
VerShinin
15.12.2010
@UP
tego raczej nie da się jaśniej wytłumaczyć
a Peyote + dla Ciebie
Użytkownik Marko1525 edytował ten post 15.12.2010 13:20
tego raczej nie da się jaśniej wytłumaczyć
a Peyote + dla Ciebie
Użytkownik Marko1525 edytował ten post 15.12.2010 13:20
damian2603
20.04.2011
a jak chcę zrobić klasę że za jednym strzałem z broni zabija to co muszę dopisać?