Wypisywanie wiadomości na HUD
soja
26.10.2008
Cześć wszystkim. Mój pierwszy post na forum Jako, że poprzedni artykuł o tej tematyce nie do końca wypalił, postanowiłem coś naskrobać
Do wyświetlania wiadomości na HUDzie użytkownika służą dwie funkcje:
set_hudmessage - formatuje wysyłaną wiadomość,
show_hudmessage - wysyła wcześniej ustawioną wiadomość na HUD.
Składnia set_hudmessage:
red - wartość czerwonego koloru (0-255)
green - wartość zielonego koloru (0-255)
blue - wartość niebieskiego koloru (0-255)
x - pozycja X wiadomości. Jest to wartość Float, więc zakres podajemy od 0.1 do 1.0. Aby wycentrować użyj wartości -1
y - pozycja Y wiadomości. Wartości jak wyżej.
effects - Efekt wiadomości:0 - wiadomość pojawia się i znika. Tempo pojawiania się/znikania możemy zmieniać przez edytowanie odpowiednio: fadeintime / fadeouttime
1 - wiadomość z efektem migotania.
2 - wiadomość z efektem wypisywania tekstu litera po literze. Szybkość wypisywania pojedynczej litery możemy modyfikować, podając ją w parametrze fadeintime.
fxtime - długość wyświetlania się efektu (nie jestem do końca pewny co do tego parametru, będe wdzięczny za info)
holdtime - długość wyświetlania się wiadomości (w sekundach)
fadeintime - długość pojawiania się tekstu (im większa wartość tym wolniej tekst się pojawia)
fadeouttime - długość zanikania tekstu (jak wyżej)
channel - Kanał wiadomości. Standardowo mamy dostępne 4 kanały na jednego gracza. Jeśli wyślemy wiadomość na kanale, na którym już jest coś wypisane, wiadomość zostanie nadpisana. Aby uniknąć tych problemów, należy stosować różne kanały. Jeśli jako kanał przekażemy -1, zostanie on wybrany automatycznie.
[/list]Użycie set_hudmessage:
Formatowanie wiadomości może ułatwić Hudmessage Generator, który wchodzi w skład AMXX-Studio (W menu Generators).
Natomiast w odczytywaniu kolorów może pomóc np. ColorShemer.
W pozycjonowaniu wiadomości może również pomóc ten plugin.
Składnia set_hudmessage:
message - wiadomość wysyłana na serwer.
Użycie:
* Zawijanie wierszy zaczyna się powyżej 69 znaków.
* Pamiętaj, by użyc set_hudmessage przed wywołaniem show_hudmessage.
---
To by było na tyle Wiem, że to nic odkrywczego, ale mam nadzieję, że się przyda.
Tekst w całości mojego autorstwa, proszę nie kopiować
Do wyświetlania wiadomości na HUDzie użytkownika służą dwie funkcje:
set_hudmessage - formatuje wysyłaną wiadomość,
show_hudmessage - wysyła wcześniej ustawioną wiadomość na HUD.
Składnia set_hudmessage:
set_hudmessage ( red=200, green=100, blue=0, Float:x=-1.0, Float:y=0.35, effects=0, Float:fxtime=6.0, Float:holdtime=12.0, Float:fadeintime=0.1, Float:fadeouttime=0.2, channel=4 )Teraz po kolei:
red - wartość czerwonego koloru (0-255)
green - wartość zielonego koloru (0-255)
blue - wartość niebieskiego koloru (0-255)
x - pozycja X wiadomości. Jest to wartość Float, więc zakres podajemy od 0.1 do 1.0. Aby wycentrować użyj wartości -1
y - pozycja Y wiadomości. Wartości jak wyżej.
effects - Efekt wiadomości:0 - wiadomość pojawia się i znika. Tempo pojawiania się/znikania możemy zmieniać przez edytowanie odpowiednio: fadeintime / fadeouttime
1 - wiadomość z efektem migotania.
2 - wiadomość z efektem wypisywania tekstu litera po literze. Szybkość wypisywania pojedynczej litery możemy modyfikować, podając ją w parametrze fadeintime.
fxtime - długość wyświetlania się efektu (nie jestem do końca pewny co do tego parametru, będe wdzięczny za info)
holdtime - długość wyświetlania się wiadomości (w sekundach)
fadeintime - długość pojawiania się tekstu (im większa wartość tym wolniej tekst się pojawia)
fadeouttime - długość zanikania tekstu (jak wyżej)
channel - Kanał wiadomości. Standardowo mamy dostępne 4 kanały na jednego gracza. Jeśli wyślemy wiadomość na kanale, na którym już jest coś wypisane, wiadomość zostanie nadpisana. Aby uniknąć tych problemów, należy stosować różne kanały. Jeśli jako kanał przekażemy -1, zostanie on wybrany automatycznie.
[/list]Użycie set_hudmessage:
set_hudmessage(255, 0, 0, -1.0, -1.0, 0, 6.0, 7.0) show_hudmessage(id, "Witaj!")Powyższy kod ustawia czerwoną wiadomość "Witaj!" dokładnie na środku ekranu, wyświetlaną przez 7 sekund.
Formatowanie wiadomości może ułatwić Hudmessage Generator, który wchodzi w skład AMXX-Studio (W menu Generators).
Natomiast w odczytywaniu kolorów może pomóc np. ColorShemer.
W pozycjonowaniu wiadomości może również pomóc ten plugin.
Składnia set_hudmessage:
show_hudmessage ( index, message[], ... )index - ID gracza (1-32). Jeśli zostanie ustawiony na 0, wiadomość będzie widoczna dla wszystkich graczy.
message - wiadomość wysyłana na serwer.
Użycie:
show_hudmessage(id, "Witaj!")Wiadomość możemy również formatować:
show_hudmessage(id, "Twoje hp: %d", player_hp)Aby opuścić linijkę należy użyć sekwencji: ^n
show_hudmessage(id, "Linia nr1!^nLinia nr2!")* W jednej wiadomości możemy użyc maksymalnie 479 znaków.
* Zawijanie wierszy zaczyna się powyżej 69 znaków.
* Pamiętaj, by użyc set_hudmessage przed wywołaniem show_hudmessage.
---
To by było na tyle Wiem, że to nic odkrywczego, ale mam nadzieję, że się przyda.
Tekst w całości mojego autorstwa, proszę nie kopiować
Miczu
26.10.2008
I tak toturiale powinny wygladac.
Wlasnie wyslales stare 'cos' o hud do kosza.
Fani czekaja na wiecej
[ Dodano: 26-10-2008, 21:10 ]
Tu maly blad, to przygotowuje huda do wyslania czerwonej wiadomosci ktora sie utrzyma przez 7 sekund. W set_hudmessage nie daje sie tresci do wyslania
Wlasnie wyslales stare 'cos' o hud do kosza.
Fani czekaja na wiecej
[ Dodano: 26-10-2008, 21:10 ]
Użycie set_hudmessage: Kod:
set_hudmessage(255, 0, 0, -1.0, -1.0, 0, 6.0, 7.0)
Powyższy kod ustawia czerwoną wiadomość "Witaj!" dokładnie na środku ekranu, wyświetlaną przez 7 sekund.
Tu maly blad, to przygotowuje huda do wyslania czerwonej wiadomosci ktora sie utrzyma przez 7 sekund. W set_hudmessage nie daje sie tresci do wyslania
bl00keRs
12.04.2009
Bylby mi ktos w stanie pomoc ?
Chcialbym aby napis migal caly czas, raz sie pojawia i znika, pojawia i znika i tak ciagle, to sa moje ustawienia, pisze w tutku jakby na 1 nastawione, mam na 1 i to sie pojawia tylko i stoi w miejscu 10 sekund zamiast migotac
Chcialbym aby napis migal caly czas, raz sie pojawia i znika, pojawia i znika i tak ciagle, to sa moje ustawienia, pisze w tutku jakby na 1 nastawione, mam na 1 i to sie pojawia tylko i stoi w miejscu 10 sekund zamiast migotac
set_hudmessage(255, 255, 255, 0.01, 0.25, 1, 10.0, 10.0)
silversurfer
13.04.2009
set_hudmessage(255, 255, 255, 0.01, 0.25, 1, 10.0, 10.0, 0.1)a taka konstrukcja :>
Misiaczek ;c
15.04.2009
bl00keRs, możesz to też zrobić tak:
Napis wyświetla się przez 10 sekund
task wykonuje zadanie co 10.5 sekundy, więc napis znika na 0.5 sekundy
lub też możesz powydziwiać i tak dać:
ta metodą napis jest ciągle
#include <amxmodx> public plugin_init() { register_plugin("Napis","1.0","Mis") set_task(10.5,"napis") } public napis() { set_hudmessage(255, 255, 255, 0.01, 0.25, 0, 6.0, 10.0) show_hudmessage(0, "Tutaj Daj Treść") }
Napis wyświetla się przez 10 sekund
task wykonuje zadanie co 10.5 sekundy, więc napis znika na 0.5 sekundy
lub też możesz powydziwiać i tak dać:
#include <amxmodx> public plugin_init() { register_plugin("Napis","1.0","Mis") } public napis() { set_hudmessage(255, 255, 170, 0.05, 0.45, 0, 6.0, -1) show_hudmessage(0, "Tutaj Daj Treść") }
ta metodą napis jest ciągle
mgr inż. Pavulon
15.04.2009
To nie jest miejsce na wasze rozważania. Tu możecie dyskutować na temat tuturiala a nie zaczynać nowe wątki.
p.s.
Mi$^'a nie słuchaj bo błędny kod daje
p.s.
Mi$^'a nie słuchaj bo błędny kod daje
wH oN?!
12.09.2009
No dobrze a jak zrobic aby napis wyswetlal sie caly czas a nie np 10 czy 20 sec a i ktore liczby odpowiadaja za kanal
mgr inż. Pavulon
12.09.2009
czego nie rozumiesz jak wszystko opisane ?Składnia set_hudmessage:
set_hudmessage ( red=200, green=100, blue=0, Float:x=-1.0, Float:y=0.35, effects=0, Float:fxtime=6.0, Float:holdtime=12.0, Float:fadeintime=0.1, Float:fadeouttime=0.2, channel=4 )Teraz po kolei:
red - wartość czerwonego koloru (0-255)
green - wartość zielonego koloru (0-255)
blue - wartość niebieskiego koloru (0-255)
x - pozycja X wiadomości. Jest to wartość Float, więc zakres podajemy od 0.1 do 1.0. Aby wycentrować użyj wartości -1
y - pozycja Y wiadomości. Wartości jak wyżej.
Obrazek
effects - Efekt wiadomości:0 - wiadomość pojawia się i znika. Tempo pojawiania się/znikania możemy zmieniać przez edytowanie odpowiednio: fadeintime / fadeouttime
1 - wiadomość z efektem migotania.
2 - wiadomość z efektem wypisywania tekstu litera po literze. Szybkość wypisywania pojedynczej litery możemy modyfikować, podając ją w parametrze fadeintime.
fxtime - długość wyświetlania się efektu (nie jestem do końca pewny co do tego parametru, będe wdzięczny za info)
holdtime - długość wyświetlania się wiadomości (w sekundach)
fadeintime - długość pojawiania się tekstu (im większa wartość tym wolniej tekst się pojawia)
fadeouttime - długość zanikania tekstu (jak wyżej)
channel - Kanał wiadomości. Standardowo mamy dostępne 4 kanały na jednego gracza. Jeśli wyślemy wiadomość na kanale, na którym już jest coś wypisane, wiadomość zostanie nadpisana. Aby uniknąć tych problemów, należy stosować różne kanały. Jeśli jako kanał przekażemy -1, zostanie on wybrany automatycznie.
[/list]
Fixxor
08.05.2010
Hehe fajny tutek i fajna rzecz
Wszystko wytłumaczone i opisane co jak zmienić, nawet podane przykłady
Wszystko wytłumaczone i opisane co jak zmienić, nawet podane przykłady
Sevox
31.01.2011
Tak tylko, że jak ja mam coda no nie i po lewej menu i jak dodałem sobie napis u góry ekranu który wyświetla się cały czas, to jak paka jest podłożona to mi pisz c4: czas i ten hud miga Pewnie dlatego, że za dużo hud naraz, bo aż 3.