Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Wypisywanie wiadomości na HUD


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#1 soja

    Początkujący

  • Użytkownik

Reputacja: 82
Zaawansowany

  • Postów:13
  • GG:
Offline

Napisano 26.10.2008 20:24

*
Popularny

Cześć wszystkim. Mój pierwszy post na forum wink.gif Jako, że poprzedni artykuł o tej tematyce nie do końca wypalił, postanowiłem coś naskrobać smile.gif

Do wyświetlania wiadomości na HUDzie użytkownika służą dwie funkcje:
set_hudmessage - formatuje wysyłaną wiadomość,
show_hudmessage - wysyła wcześniej ustawioną wiadomość na HUD.
Składnia set_hudmessage:
set_hudmessage ( red=200, green=100, blue=0, Float:x=-1.0, Float:y=0.35, effects=0, Float:fxtime=6.0, Float:holdtime=12.0, Float:fadeintime=0.1, Float:fadeouttime=0.2, channel=4 )
Teraz po kolei:
red - wartość czerwonego koloru (0-255)
green - wartość zielonego koloru (0-255)
blue - wartość niebieskiego koloru (0-255)
x - pozycja X wiadomości. Jest to wartość Float, więc zakres podajemy od 0.1 do 1.0. Aby wycentrować użyj wartości -1
y - pozycja Y wiadomości. Wartości jak wyżej.
mapwn5.png
effects - Efekt wiadomości:0 - wiadomość pojawia się i znika. Tempo pojawiania się/znikania możemy zmieniać przez edytowanie odpowiednio: fadeintime / fadeouttime
1 - wiadomość z efektem migotania.
2 - wiadomość z efektem wypisywania tekstu litera po literze. Szybkość wypisywania pojedynczej litery możemy modyfikować, podając ją w parametrze fadeintime.
fxtime - długość wyświetlania się efektu (nie jestem do końca pewny co do tego parametru, będe wdzięczny za info)
holdtime - długość wyświetlania się wiadomości (w sekundach)
fadeintime - długość pojawiania się tekstu (im większa wartość tym wolniej tekst się pojawia)
fadeouttime - długość zanikania tekstu (jak wyżej)
channel - Kanał wiadomości. Standardowo mamy dostępne 4 kanały na jednego gracza. Jeśli wyślemy wiadomość na kanale, na którym już jest coś wypisane, wiadomość zostanie nadpisana. Aby uniknąć tych problemów, należy stosować różne kanały. Jeśli jako kanał przekażemy -1, zostanie on wybrany automatycznie.
[/list]Użycie set_hudmessage:
set_hudmessage(255, 0, 0, -1.0, -1.0, 0, 6.0, 7.0)
show_hudmessage(id, "Witaj!")
Powyższy kod ustawia czerwoną wiadomość "Witaj!" dokładnie na środku ekranu, wyświetlaną przez 7 sekund.

Formatowanie wiadomości może ułatwić Hudmessage Generator, który wchodzi w skład AMXX-Studio (W menu Generators).
Natomiast w odczytywaniu kolorów może pomóc np. ColorShemer.
W pozycjonowaniu wiadomości może również pomóc ten plugin.

Składnia set_hudmessage:
show_hudmessage ( index, message[], ... )
index - ID gracza (1-32). Jeśli zostanie ustawiony na 0, wiadomość będzie widoczna dla wszystkich graczy.
message - wiadomość wysyłana na serwer.

Użycie:

show_hudmessage(id, "Witaj!")
Wiadomość możemy również formatować:
show_hudmessage(id, "Twoje hp: %d", player_hp)
Aby opuścić linijkę należy użyć sekwencji: ^n
show_hudmessage(id, "Linia nr1!^nLinia nr2!")
* W jednej wiadomości możemy użyc maksymalnie 479 znaków.
* Zawijanie wierszy zaczyna się powyżej 69 znaków.
* Pamiętaj, by użyc set_hudmessage przed wywołaniem show_hudmessage.

---
To by było na tyle smile.gif Wiem, że to nic odkrywczego, ale mam nadzieję, że się przyda.
Tekst w całości mojego autorstwa, proszę nie kopiować smile.gif
  • +
  • -
  • 80

#2 wizu

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 224
Profesjonalista

  • Postów:1217
  • GG:
  • Lokalizacja:Sanok
Offline

Napisano 26.10.2008 20:33

Bardzo ładny i przejrzysty artykuł. Na pewno się przyda.
  • +
  • -
  • 0

#3 darkman

    Wszechwiedzący

  • Przyjaciel

Reputacja: 85
Zaawansowany

  • Postów:553
  • Lokalizacja:inactive
Offline

Napisano 26.10.2008 20:57

GJ, bardzo ładnie ;)
  • +
  • -
  • 0

#4 Miczu

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 646
Wszechmogący

  • Postów:2862
Offline

Napisano 26.10.2008 21:01

I tak toturiale powinny wygladac.

Wlasnie wyslales stare 'cos' o hud do kosza.

Fani czekaja na wiecej O:)

[ Dodano: 26-10-2008, 21:10 ]

Użycie set_hudmessage: Kod:
set_hudmessage(255, 0, 0, -1.0, -1.0, 0, 6.0, 7.0)


Powyższy kod ustawia czerwoną wiadomość "Witaj!" dokładnie na środku ekranu, wyświetlaną przez 7 sekund.


Tu maly blad, to przygotowuje huda do wyslania czerwonej wiadomosci ktora sie utrzyma przez 7 sekund. W set_hudmessage nie daje sie tresci do wyslania :]
  • +
  • -
  • 1

#5 MafiaDL

    Naj-Najstarszy Moderator

  • Przyjaciel

Reputacja: 554
Wszechwiedzący

  • Postów:3492
  • GG:
  • Imię:Łukasz
  • Lokalizacja:Warsaw
Offline

Napisano 26.10.2008 21:22

omg Nice? xD wypasiony
  • +
  • -
  • 0

#6 soja

    Początkujący

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 82
Zaawansowany

  • Postów:13
  • GG:
Offline

Napisano 26.10.2008 21:29

Dzięki, Miczu, brakło mi tego wiersza ^^
  • +
  • -
  • 0

#7 Miczu

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 646
Wszechmogący

  • Postów:2862
Offline

Napisano 26.10.2008 22:08

Ciesze sie ze moglem pomoc :)
  • +
  • -
  • 0

#8 grankee

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 507
Wszechwiedzący

  • Postów:1500
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 27.10.2008 09:43

Nawet wujek garnek pochwali ;-)
  • +
  • -
  • 0

#9 silversurfer

    Profesjonalista

  • Użytkownik

Reputacja: 37
Życzliwy

  • Postów:209
  • Lokalizacja:Poznań
Offline

Napisano 27.10.2008 15:54

Jak miczu pochwalił to jestem pełen podziwu ;)
  • +
  • -
  • 0

#10 kasza

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 887
Czempion

  • Postów:4102
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Imię
  • Lokalizacja:Lokalizacja
Offline

Napisano 14.03.2009 11:14

super ;]
  • +
  • -
  • 0

Skillownia.com

 

 #3 [UWC3NG] Skillownia.com - 213.189.52.253:27301

 


#11 bl00keRs

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 1
Nowy

  • Postów:149
Offline

Napisano 12.04.2009 01:25

Bylby mi ktos w stanie pomoc ?
Chcialbym aby napis migal caly czas, raz sie pojawia i znika, pojawia i znika i tak ciagle, to sa moje ustawienia, pisze w tutku jakby na 1 nastawione, mam na 1 i to sie pojawia tylko i stoi w miejscu 10 sekund zamiast migotac :|

set_hudmessage(255, 255, 255, 0.01, 0.25, 1, 10.0, 10.0)

  • +
  • -
  • 0

#12 silversurfer

    Profesjonalista

  • Użytkownik

Reputacja: 37
Życzliwy

  • Postów:209
  • Lokalizacja:Poznań
Offline

Napisano 13.04.2009 17:17

set_hudmessage(255, 255, 255, 0.01, 0.25, 1, 10.0, 10.0, 0.1)
a taka konstrukcja :>
  • +
  • -
  • 0

#13 bl00keRs

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 1
Nowy

  • Postów:149
Offline

Napisano 13.04.2009 18:57

Niestety, napis sie pojawia i tak trwa przez 10 sekund po czym znika.
  • +
  • -
  • 0

#14 Misiaczek ;c

    /dev/null

  • Moderator

Reputacja: 1662
Godlike

  • Postów:2495
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Michał
  • Lokalizacja:Halemba
Offline

Napisano 15.04.2009 20:55

bl00keRs, możesz to też zrobić tak:

#include <amxmodx>

public plugin_init()
{
	register_plugin("Napis","1.0","Mis")
	set_task(10.5,"napis")
}

public napis()
{
	set_hudmessage(255, 255, 255, 0.01, 0.25, 0, 6.0, 10.0)
	show_hudmessage(0, "Tutaj Daj Treść")
}

Napis wyświetla się przez 10 sekund :P
task wykonuje zadanie co 10.5 sekundy, więc napis znika na 0.5 sekundy :P

lub też możesz powydziwiać i tak dać:

#include <amxmodx>

public plugin_init()
{
	register_plugin("Napis","1.0","Mis")
}

public napis()
{
	set_hudmessage(255, 255, 170, 0.05, 0.45, 0, 6.0, -1)
	show_hudmessage(0, "Tutaj Daj Treść")
}

ta metodą napis jest ciągle ;P
  • +
  • -
  • 1

#15 mgr inż. Pavulon

    C35H60Br2N2O4

  • Przyjaciel

Reputacja: 1725
Godlike

  • Postów:6881
  • Steam:steam
  • Imię:Konrad
  • Lokalizacja:Koniecpol
Offline

Napisano 15.04.2009 21:04

To nie jest miejsce na wasze rozważania. Tu możecie dyskutować na temat tuturiala a nie zaczynać nowe wątki.

p.s.
Mi$^'a nie słuchaj bo błędny kod daje ^^
  • +
  • -
  • 0

#16 wH oN?!

    Życzliwy

  • Użytkownik

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:22
  • Lokalizacja:Łódź
Offline

Napisano 12.09.2009 14:56

No dobrze a jak zrobic aby napis wyswetlal sie caly czas a nie np 10 czy 20 sec a i ktore liczby odpowiadaja za kanal
  • +
  • -
  • 0

#17 mgr inż. Pavulon

    C35H60Br2N2O4

  • Przyjaciel

Reputacja: 1725
Godlike

  • Postów:6881
  • Steam:steam
  • Imię:Konrad
  • Lokalizacja:Koniecpol
Offline

Napisano 12.09.2009 15:12

Składnia set_hudmessage:

set_hudmessage ( red=200, green=100, blue=0, Float:x=-1.0, Float:y=0.35, effects=0, Float:fxtime=6.0, Float:holdtime=12.0, Float:fadeintime=0.1, Float:fadeouttime=0.2, channel=4 )
Teraz po kolei:
red - wartość czerwonego koloru (0-255)
green - wartość zielonego koloru (0-255)
blue - wartość niebieskiego koloru (0-255)
x - pozycja X wiadomości. Jest to wartość Float, więc zakres podajemy od 0.1 do 1.0. Aby wycentrować użyj wartości -1
y - pozycja Y wiadomości. Wartości jak wyżej.
Obrazek
effects - Efekt wiadomości:0 - wiadomość pojawia się i znika. Tempo pojawiania się/znikania możemy zmieniać przez edytowanie odpowiednio: fadeintime / fadeouttime
1 - wiadomość z efektem migotania.
2 - wiadomość z efektem wypisywania tekstu litera po literze. Szybkość wypisywania pojedynczej litery możemy modyfikować, podając ją w parametrze fadeintime.
fxtime - długość wyświetlania się efektu (nie jestem do końca pewny co do tego parametru, będe wdzięczny za info)
holdtime - długość wyświetlania się wiadomości (w sekundach)
fadeintime - długość pojawiania się tekstu (im większa wartość tym wolniej tekst się pojawia)
fadeouttime - długość zanikania tekstu (jak wyżej)
channel - Kanał wiadomości. Standardowo mamy dostępne 4 kanały na jednego gracza. Jeśli wyślemy wiadomość na kanale, na którym już jest coś wypisane, wiadomość zostanie nadpisana. Aby uniknąć tych problemów, należy stosować różne kanały. Jeśli jako kanał przekażemy -1, zostanie on wybrany automatycznie.
[/list]

czego nie rozumiesz jak wszystko opisane ? :|
  • +
  • -
  • 0

#18 Fixxor

    Początkujący

  • Użytkownik

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:12
  • Lokalizacja:Częstochowa
Offline

Napisano 08.05.2010 12:16

Hehe fajny tutek i fajna rzecz :)
Wszystko wytłumaczone i opisane co jak zmienić, nawet podane przykłady :)
  • +
  • -
  • 0
CsMods.pl & Amxx.pl
CsMods.pl & Amxx.pl
CsMods.pl & Amxx.pl
CsMods.pl & Amxx.pl
CsMods.pl & Amxx.pl
CsMods.pl & Amxx.pl

#19 BraciiK

    Profesjonalista

  • Zbanowany

Reputacja: 19
Początkujący

  • Postów:171
  • GG:
  • Imię:Maciek
  • Lokalizacja:Mchw
Offline

Napisano 31.01.2011 20:19

wielkie dzięki za tego tuta :)
leci +

#20 Sevox

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 4
Nowy

  • Postów:84
  • Imię:YYYYYY
  • Lokalizacja:YYYYY
Offline

Napisano 31.01.2011 20:27

Tak tylko, że jak ja mam coda no nie i po lewej menu i jak dodałem sobie napis u góry ekranu który wyświetla się cały czas, to jak paka jest podłożona to mi pisz c4: czas i ten hud miga :/ Pewnie dlatego, że za dużo hud naraz, bo aż 3.
  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych