dodałem to w tym miejscu
new ilosc_apteczek_gracza[33];
new ilosc_rakiet_gracza[33];
new Float:poprzednia_rakieta_gracza[33];
new ilosc_min_gracza[33];
new ilosc_dynamitow_gracza[33];
new ilosc_skokow_gracza[33];
new ma_latarke[33];
później jak wkleiłem 
public event_flashlight(id)
        ma_latarke[id] = get_msg_arg_int(1);
        
public FwdAddToFullPack(es_handle, e, ent, host, hostflags, player, pSet)
{
        if(!is_user_connected(host) || !is_user_connected(ent))
                return;
        
        if(informacje_przedmiotu_gracza[host][0] != [b]NUMER_PRZEDMIOTU[/b] || !ma_latarke[host])
                return;
        
        set_es(es_handle, ES_RenderAmt, 255.0);
}i w tym miejscu zaczyna się problem.
Jeśli dobrze rozumiem to powinienem zrobić tak?       
"Tarcza SWAT",//24
	"Wytrenowany Rekrut",//25
	"Pancerz Nomexowy",//26
	"Notatki Kapitana",//27
	"Modul odrzutowy",//28
        "Latarka"i jako id wpisać 29? 
(nie jest dla mnie obowiązkiem, żeby był to item, ale jak wyjdzie coś takiego jak przedmiot: nóż komandosa to nie było by źle)
tylko, że sniper miał by mieć domyślnie, tak jak komandos-nóż komandosa
załączam swoje .sma i proszę o pomoc w ustawieniu na właściwym miejscu.
a przy okazji może ktoś zobaczy dlaczego jak zrobiłem klasę "Zapierdalator" to wcale nie biega szybciej od snipera, czy komandosa 

...
mógł by mi ktoś to