Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

[Engine/Fakemeta] 3rd Person (widok zza pleców)


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Harsay

    Harsayus pospolitus

  • Użytkownik

Reputacja: 86
Zaawansowany

  • Postów:274
  • Imię:Michał
  • Lokalizacja:Bydgoszcz
Offline

Napisano 20.09.2010 22:32

Źródło
CS 1.6 Custom 3rd Person View - AlliedModders

Nie jestem autorem tej funkcji. Tylko tutaj wrzucam.

Wersja <engine>
Create_PlayerCamera( id )
{
    new entid;
    while( (entid = find_ent_by_class(entid, "PlayerCamera")) != 0)
        if( entity_get_edict( entid, EV_ENT_owner ) == id )
        {
            attach_view( id, entid );
            return;
        }
        
    entid = create_entity("info_target");
        
    if(entid)
    {
        entity_set_string(entid,EV_SZ_classname,"PlayerCamera");
        entity_set_model(entid,"models/w_usp.mdl");
        entity_set_int( entid, EV_INT_solid, SOLID_TRIGGER);
        entity_set_int( entid, EV_INT_movetype, MOVETYPE_FLY );
        
        entity_set_edict( entid, EV_ENT_owner, id );
        entity_set_int( entid, EV_INT_rendermode, kRenderTransTexture);
        entity_set_float( entid, EV_FL_renderamt, 0.0);
        attach_view( id, entid ); 
        entity_set_float( entid, EV_FL_nextthink, get_gametime() );
    }   
}

public Think_PlayerCamera( entid )
{
    new id = entity_get_edict( entid, EV_ENT_owner );
    
    //Kill our entity if we hit USE key
    new buttons = entity_get_int( id, EV_INT_button );
    if(buttons & IN_USE)
    {
        attach_view( id, id );
        remove_entity(entid);
        return;
    }

    new Float:origin[3], Float:angle[3], Float:vBack[3];
    entity_get_vector( id, EV_VEC_origin, origin );
    entity_get_vector( id, EV_VEC_v_angle, angle );

    angle_vector( angle, ANGLEVECTOR_FORWARD, vBack );

    origin[2] += 20.0;
    
    origin[0] += (-vBack[0] * 150.0);
    origin[1] += (-vBack[1] * 150.0);
    origin[2] += (-vBack[2] * 150.0);

    entity_set_origin( entid, origin );
    entity_set_vector( entid, EV_VEC_angles, angle );   
    
    entity_set_float( entid, EV_FL_nextthink, get_gametime() );
}

Wersja <fakemeta> + komenda
    new const g_sCamclass[] = "PlayerCamera";

    public plugin_init()
    {
        register_clcmd( "say /cam", "cmdCam" );
        register_forward( FM_Think, "Think_PlayerCamera" );
    }

    public cmdCam( id )
        Create_PlayerCamera( id );

    Create_PlayerCamera( id )
    {
        new iEnt; static const sClassname[] = "classname";
        while( ( iEnt = engfunc( EngFunc_FindEntityByString, iEnt, sClassname, g_sCamclass ) ) != 0 )
        {
            if( pev( iEnt, pev_owner) == id )
            {
                engfunc( EngFunc_SetView, id, iEnt );
                return;
            }
        }

        static const sInfo_target[] = "info_target";
        iEnt = engfunc( EngFunc_CreateNamedEntity, engfunc( EngFunc_AllocString, sInfo_target ) )

        if( !iEnt )
            return;
        
        static const sCam_model[] = "models/w_usp.mdl";
        set_pev( iEnt, pev_classname, g_sCamclass );
        engfunc( EngFunc_SetModel, iEnt, sCam_model );

        set_pev( iEnt, pev_solid, SOLID_TRIGGER );
        set_pev( iEnt, pev_movetype, MOVETYPE_FLY );
        set_pev( iEnt, pev_owner, id );

        set_pev( iEnt, pev_rendermode, kRenderTransTexture );
        set_pev( iEnt, pev_renderamt, 0.0 );

        engfunc( EngFunc_SetView, id, iEnt );
        set_pev( iEnt, pev_nextthink, get_gametime() );
    }

    public Think_PlayerCamera( iEnt )
    {
        static sClassname[32];
        pev( iEnt, pev_classname, sClassname, sizeof sClassname - 1 );

        if( !equal( sClassname, g_sCamclass ) )
            return FMRES_IGNORED;

        static iOwner;
        iOwner = pev( iEnt, pev_owner );

        if( !is_user_alive( iOwner ) )
            return FMRES_IGNORED;

        static iButtons;
        iButtons = pev( iOwner, pev_button );

        if( iButtons & IN_USE )
        {
            engfunc( EngFunc_SetView, iOwner, iOwner );
            engfunc( EngFunc_RemoveEntity, iEnt );
            return FMRES_IGNORED;
        }

        static Float:fOrigin[3], Float:fAngle[3];
        pev( iOwner, pev_origin, fOrigin );
        pev( iOwner, pev_v_angle, fAngle );

        static Float:fVBack[3];
        angle_vector( fAngle, ANGLEVECTOR_FORWARD, fVBack );

        fOrigin[2] += 20.0;

        fOrigin[0] += ( -fVBack[0] * 150.0 );
        fOrigin[1] += ( -fVBack[1] * 150.0 );
        fOrigin[2] += ( -fVBack[2] * 150.0 );

        engfunc( EngFunc_SetOrigin, iEnt, fOrigin );

        set_pev( iEnt, pev_angles, fAngle );
        set_pev( iEnt, pev_nextthink, get_gametime() );

        return FMRES_HANDLED;
    }

Niedługo opiszę. Akurat wrzucałem to kiedy już nie miałem siły...

Użytkownik Harsay edytował ten post 21.09.2010 07:37

  • +
  • -
  • 1

#2 Owner123

    Wszechpomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 144
Zaawansowany

  • Postów:331
  • Lokalizacja:Barty ;]
Offline

Napisano 21.09.2010 14:41

engine.inc:
/* Sets Player's View Mode. */
native set_view(iIndex, ViewType);

  • +
  • -
  • 0

#3 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6033
Godlike

  • Postów:10831
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 21.09.2010 14:45

owner niestety to zmienia tez przeźroczystość gracza
  • +
  • -
  • 1

#4 Owner123

    Wszechpomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 144
Zaawansowany

  • Postów:331
  • Lokalizacja:Barty ;]
Offline

Napisano 21.09.2010 14:48

No cóż, nigdy nie używałem tej funkcji więc nie wiem za bardzo jak to działa. Jednakże ta funkcja posiada więcej opcji, ponieważ można ustawić kamerę z różnych stron.
  • +
  • -
  • 0

#5 grankee

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 507
Wszechwiedzący

  • Postów:1500
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 25.09.2010 23:56

Przeźroczystość zmienia, ale chyba tylko dla tego, kto ma taki widok, żeby mu postać nie zasłaniała.
  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych