Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Serwer po wymianie sprzętu i problem


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 iloJ<3kOBEZ

    Nowy

  • Użytkownik

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:6
  • Lokalizacja:Przeworsk
Offline

Napisano 28.08.2010 14:41

Witam jestem administratorem serwerów jednej z wielu sieci skupiających uwagę głównie na tłuczeniu w CS-a ;X
Dnia któregoś tam a było to koło 2 tygodni temu, wymieniłem w mojej maszynie kości ramu, dołożyłem 2x8GB ddr3 ECC oraz dyski twarde. I od czasu wymiany sprzętu serwer nękają wysokie pingi mówimy tutaj o pingach przykładowo dla ludzi z sieci Lan które podniosły się do 50-60 ms a wcześniej wynosiły pingi od 1-15ms MAX( mówimy o pingach w grze). Zastanawiam się co może być tego przyczyną, serwer uruchamiany jest z parametrami:

-nomaster -pingboost 3 +sys_ticrate 1000 -zone 8096 -tos - binary hlds_i686
zauważyłem ze przy uruchomieniu sys_ticrate 10000 serwer działa jak przed wymianą sprzętu ale z jednym ale, mianowicie wkur..zające przyspieszenie w grze mowa o reloadzie i rzucaniu HE itd.. W gwoli ścisłości dodam że serwer uruchamiałem wszelakimi kombinacjami typu pingboost 2 sys_ticrate różne wartośći. Początkowo myślałem ze chodzi o apdejt mojego hldsa i tak zrobiłem ale lipa dalej była.. jeżeli chodzi o metamoda używam wersji z literką "P" ( tej odchodzonej )Może coś pomoże w rozwikłaniu problemów ale.. po wymianie sprzętu i odpaleniu serwera pingi były również wysokie ale po apdejcie driverów w linuxie było elegancko i pingi jak dawniej lecz tylko przez 24H.

Moje pytanie czy macie jakies pomysły na rozwiązanie tego problemu? Nie sądzę żeby była tutaj wina ustawienia RAte, ale mogę się mylić..

PS. jeżeli chodzi o łącze to jest to wartość 120MB od TP które dochodzi do mojej firmy sprzedającej usługę dostępu do internetu, wiec nie mówimy tutaj o domowych hldsach.
  • +
  • -
  • 0
[you] Zapraszam cię na moje Serwery cs wbij a nie pożałujesz!.

#2 Portek

    Kończymy zabawę, permanentna emerytura!

  • Przyjaciel

Reputacja: 976
Master

  • Postów:3007
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Michał
  • Lokalizacja:Częstochowa
Offline

Napisano 28.08.2010 19:47

zauważyłem ze przy uruchomieniu sys_ticrate 10000 serwer działa jak przed wymianą sprzętu ale z jednym ale, mianowicie wkur..zające przyspieszenie w grze mowa o reloadzie i rzucaniu HE itd..

Na co Ci 10k FPS? Mniemam że się pomyliłeś i jedno zero ("0"), ustaw 1050 i problem powinien zniknąć ;)


Sama wymiana sprzętu teoretycznie wpływać na jakość pingu nie powinna (tym bardziej że to był upgrate i nie wymieniona została sieciówka), może to problem w konfiguracji sieci (QoS?) który po prostu się nałożył na okres modernizacji sprzętu. Obciążona centralka TP? W sumie problemów może być kilka, ping skacze w godzinach szczytu czy zawsze jest większy? Może procesor nie wyrabia? Spróbuj odpalić każdy serwer na innym rdzeniu, tak żeby jeden drugiemu nie przeszkadzał - o ile oczywiście możesz sobie na to pozwolić (taskset).

taskset -c 0 screen -AmdS cs1 ./hlds_run
taskset -c 1
screen -AmdS cs1 ./hlds_run

itd.


  • +
  • -
  • 0

Dołączona grafika
IP: ts3.cserwerek.pl


#3 iloJ<3kOBEZ

    Nowy

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:6
  • Lokalizacja:Przeworsk
Offline

Napisano 30.08.2010 15:06

Dzięki że chociaż ty trochę starasz się ruszyć ten temat ::)
Wiec tak, zużycie serwera wynosi 35 % zasobów maszyny, na tej maszynie stoi tylko jeden serwer hlds, więc nie sądzę i nie ma takiej możliwości aby hlds-a 32bitowe roznieść na rdzenie bo się nie da :)
powiem ci że po głebszych zabawach z konfiguracją ratów serwera i wstawieniu podobnych wartości do wartości z unixstromu i na podstawie ich wstawiłem wartości extremalne:


sys_ticrate 10000
sv_maxrate 35000
sv_minrate 10000
sv_maxupdaterate 101
sv_minupdaterate 20

Serwer wmiare chodzi i przyśpieszenia sa mniejsze zdecydowanie, na pewno nie ma tutaj winy cetralki TP gdyż ping jest stały taki, a na innej maszynie która korzysta z tych samych zasobów i znacznie mniejszych parametrach serwer sprawuje się bardzo dobrze i ping jest w granicach dla ludzi z sieci LAN od 8-20, spoza lan wiadome jak to wygląda..
Ustawiając ticrate 1050 nic się nie zmienia, a dając 10000 dobrze pisałem nie koniecznie ticrate to nie tylko max fps, ale też co innego.. :) Co myślisz o tym teraz :)?
  • +
  • -
  • 0
[you] Zapraszam cię na moje Serwery cs wbij a nie pożałujesz!.

#4 Portek

    Kończymy zabawę, permanentna emerytura!

  • Przyjaciel

Reputacja: 976
Master

  • Postów:3007
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Michał
  • Lokalizacja:Częstochowa
Offline

Napisano 30.08.2010 16:15

fps_max to nie komenda na serwery hl1 ;)
Skoro na 1050 jest nadal przyśpieszenie ustaw 1150 albo 1500 i będzie okej. Dlaczego uważasz ze 32-bit serwerów HL1 nie da się przydzielić per rdzeń? Aplikacja jak każda inna, więc możesz jej wskazać na którym rdzeniu może pracować. 35% to troszkę dużo (choć nie określiłeś jaki procesor jest w tej maszynie), ta druga maszyna stoi na tym samym łączu / przełączniku? Spróbuj jednak przydzielić temu serwerowi określony rdzeń, teoretycznie powinno być wtedy ciut stabilniej, a i FPS powinny mniej skakać.

Wymiana ram'u nie mogła wpłynąć na jakość pingu, więc możesz w ostateczności w ramach testu spróbować włożyć sieciówke z drugiej maszyny do tej pierwszej i wtedy zobaczyć jak stoi sprawa pingu - może przy dokładaniu kości ktoś uszkodził kartę...
  • +
  • -
  • 0

Dołączona grafika
IP: ts3.cserwerek.pl


#5 iloJ<3kOBEZ

    Nowy

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:6
  • Lokalizacja:Przeworsk
Offline

Napisano 30.08.2010 17:43

Portek trochę się nie zrozumieliśmy :)

fps_max to nie komenda na serwery hl1 ;)
Skoro na 1050 jest nadal przyśpieszenie ustaw 1150 albo 1500 i będzie okej

fps_max wiem ze nie ma żadnego wpływu, i pisałem wyżej że przy wartościach tysięcznych typu: 1050, 1150, 1500 ping nadal jest wysoki dopiero przy wartości dziesięczno-tysięcznych 10000 ping jest stabilny lecz serwer goni szybko, dopiero przy wrzuceniu extremalnego maxrate 35000 i minrate 7000 serwer, chodzi wmiare normalnie mówię wmiare z tego względu że idzie odczuć jeszcze efekt przyśpieszenia i choke skacze ku 70.

Dlaczego uważasz ze 32-bit serwerów HL1 nie da się przydzielić per rdzeń?

Steampowered troche na ten temat informacji udzielił i doświadczenia.
  • +
  • -
  • 0
[you] Zapraszam cię na moje Serwery cs wbij a nie pożałujesz!.

#6 lamanejvetsi

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 10
Początkujący

  • Postów:84
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:czech republic
Offline

Napisano 30.08.2010 17:49

looool thats really bad :)

sys_ticrate 10000
sv_maxrate 35000
sv_minrate 10000
sv_maxupdaterate 101
sv_minupdaterate 20


for LAN:

sys_ticrate 1000
sv_maxrate 25000
sv_minrate 2500
sv_maxupdaterate 101
  • +
  • -
  • 0

#7 iloJ<3kOBEZ

    Nowy

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:6
  • Lokalizacja:Przeworsk
Offline

Napisano 30.08.2010 18:52

lamanejvetsi please you read all post. your rate are out of order best, the same problem ist
  • +
  • -
  • 0
[you] Zapraszam cię na moje Serwery cs wbij a nie pożałujesz!.

#8 Portek

    Kończymy zabawę, permanentna emerytura!

  • Przyjaciel

Reputacja: 976
Master

  • Postów:3007
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Michał
  • Lokalizacja:Częstochowa
Offline

Napisano 30.08.2010 19:23

Dlaczego uważasz ze 32-bit serwerów HL1 nie da się przydzielić per rdzeń?

Steampowered troche na ten temat informacji udzielił i doświadczenia.

Assigning hlds to a specific core - Steam Users' Forums

Aplikacja jak każda inna (pożeracz zasobów ;>), więc możesz jej zdefiniować rdzeń na którym ma pracować.

Wygląda mi to na uszkodzoną kartę sieciową, tak że jak masz taką możliwość to wymień na inną (choćby z drugiej maszyny) i sprawdź jak się będzie wtedy serwer zachowywał.
  • +
  • -
  • 0

Dołączona grafika
IP: ts3.cserwerek.pl





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych