Opis
ssServer oraz ssClient to działające ze sobą dwa programy anticheaterskie, których głównym zadaniem jest wykonywanie zrzutów ekranów na komputerach graczy podczas gry.
Jest to dość stary, ale działający i ciekawy projekt, został potem zmodyfikowany i jest dostępny między innymi w lidze ESEA.
Jak to działa
ssServer i ssClient służą do wykonywania zrzutów ekranu u graczy i umieszczania ich na serwerze do wglądu.
Najczęściej ssServer jest uruchamiany na tej samej maszynie, na której jest serwer gry. Co pewien czas ssServer sprawdza status graczy na serwerze gry oraz wykonuje komendy na ssClient'ach.
Gracz u siebie włącza ssClient'a, w nim wybiera serwer ssServer i się z nim łączy. Następnie podłącza się do serwera gry - który jest kontrolowany przez ssServer do którego się podłączył chwilę wcześniej. ssServer wysyła rozkaz zrzutu ekranu do ssClient'a. Zrzut po wykonaniu jest konwertowany na JPG i transportowany do ssServer'a i tam przetwarzany.
Zrzut ekranu jest wykonywany w taki sposób ze jest on właściwie niezależny od rodzaju gry - ssClient pobiera dane obrazu z bufora karty graficznej a nie z samej gry. Dlatego mozna dostosować ssServer i ssClienta do wielu gier. Teoretycznie nie potrzebuje on nawet uruchomionej gry do wykonania zrzutu. W rzeczywistości to ssServer decyduje czy wykonać zrzut czy nie - ponieważ sprawdza on czy gracz jest podłączony do odpowiedniego serwera ( z jednej strony do serwera gry, z drugiej strony odpowiedniej gry obsługiwanej przez ssServer)
Rysunek poniżej wyjaśni najczęściej spotykana relacje ssServer - ssClient.

Zalety
* prosty w działaniu
* możliwość bezpośredniego zamieszczania zrzutów ekranu na serwerze www/ftp i integracja z bazą danych
* bardzo rozbudowane możliwości dostosowania konfiguracji programu w działaniu do potrzeb graczy i serwera oraz dodoatków
* działa na wielu rodzajach serwerów gier.
Wady
* trudny w konfiguracji od strony serwera ale bardzo elastyczny
* trudniejszy w konfiguracji po stronie klienta w porównaniu z innymi klientami
* generuje dodatkowy ruch na łączu klient - serwer
Wiecej
http://hlds.pl/SsClient