Na sam początek polecam włączyć jakąś przyjemną muzykę, tak się dużo lepiej pracuje
Ok, lecimy.
1. Tworzymy szkielet mapy (pudełko, ew. jakieś bardziej zaawansowane pomieszczenie)
- z dziurą w środku
2. Tworzymy pomieszczenie dla zombie w którym umieszczamy spawny (byt "info_player_deathmatch"). U mnie jest to platforma ze szkłem oraz drewnianym wyjściem.
3. To "drewniane wyjście" to block zamieniony w byt "func_wall" z nazwą "barrier". Otwiera się ono automatycznie dzięki właśnie tej nazwie.
4. Kolejnym bardzo ważnym zadaniem do wykonania jest stworzenie obiektów które można przemieszczać (może to być skrzynia, skała, beczka, surf czy też dom wszystko co można zamienić w func_wall)
Tworzymy jakiś obiekt i zamieniamy go w func_wall i nie musimy ustawiać w nim niczego, aczkolwiek możemy (proste, prawda? )
Jeszcze jedna informacja. Jeżeli chcemy by danego bytu (func_wall) nie dało się przenieść wystarczy w "Nazwa tego bytu" (TargetName) wpisać "ignore"
Oczywiście wszystko bez cudzysłowów (poprawiłem //pav ).
Właściwie to na tyle, mapy do tego moda robi się bardzo prosto i przyjemnie. Myślę, że komuś przyda się tutorial, ponieważ nie ma wielu stron na których było by opisane jak to zrobić (nie spotkałem się z taką, wszystko wypatrzyłem w kodzie)
Mapę, na której został robiony poradnik można ściągnąć tutaj FPSBANANA > Maps > Counter-Strike > BaseBuilder > bb_kyku
----
Poradnik pisany dla amxx.pl przez kyku, zezwalam na kopiowanie na inne fora lecz bez edytowania 'stopki'.
Użytkownik Pavulon edytował ten post 14.07.2010 15:12