Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

[Poradnik]Pierwsze kroki z VHE. Pierwsza mapa


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 kamioool

    Profesjonalista

  • Zbanowany

Reputacja: 40
Pomocny

  • Postów:203
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Kamil
  • Lokalizacja:Wrocław
Offline

Napisano 20.09.2008 19:51

Zakładam że konfiguracje edytora mamy już za sobą, zakładam również że umiesz czytać ze zrozumieniem.

Zaczynamy!
Wykorzystamy niżej wymienione 4 tekstury:
Dołączona grafika

Otwórz VHE (Valve Hammer Edytor) / Wybierz Plik>Nowy
Wybierz "Kreator Obiektów(Shift + B)"
Teraz najedz na obojętnie jaki widok oprócz 3D i trzymając LPM zaznaczamy na siatce rozmiary nowego obiektu. Kształt ma być zbliżony do prostokąta.
Dołączona grafika
Gotowe - naciskamy ENTER

Brawo utworzyłeś właśnie swój pierwszy obiekt w VHE. Teraz musimy zrobić z niego pomieszczenie.
Zaznaczamy nasz obiekt, klikamy CTRL + H i wpisujemy grubość ścian - najlepiej 32.
Dołączona grafika
Brawo, utworzyłeś właśnie pomieszczenie.

Teraz trzeba nadać mu jakiś wygląd, zaznacz całe pomieszczenie (ctrl +a) i rozdziel ściany. CTRL + U. Zaznacz osobna ścianę i wybierz odpowiednią teksturę.
Narzędzie do teksturowania (Shift + A)
U mnie wygląda to tak:
Dołączona grafika
Użyłem tekstury nieba o nazwie "sky"

Dobra teraz gdy przypomina to plansze do CS'a można dorobić jakieś elementy, przyjmijmy że będzie to mapa mini aim, nie widze w jaki inny sposób można by wykorzystać tak mała mapkę :) Wiec zróbmy kilka skrzynek :) - dokładnie jak poprzednio wybieramy "Kreator Obiektów(Shift + B)" i zaznaczamy na dowolnym widoku 2D obszar a kształcie kwadratu.Wybieramy odpowiednią teksturkę ... i włala :D - Mamy skrzynkę.
Dołączona grafika

Teraz możemy pobawić się wielkością i kształtem (chociaż skrzynka z reguły jest kwadratowa). Aby sklonować/skopiować obiekt wystarczy po zaznaczeniu przeciągnąć go w dowolne miejsce trzymajać SHIFT. Wiec zróbmy ich więcej
Dołączona grafika
Może i nie wygląda to jakoś pięknie, może i nie ma sensu ale zależy mi jedynie byscie zrozumieli co próbuje wam przekazać.

Teraz pewnie powiesz że mapa jest już gotowa ... Haha! Nie! Trzeba jeszcze ustawić miejsce odrodzenie no i w końcu jest to mapa AIM ... ale w moim wykonaniu nie będzie broni leżących na mapie.

Tym razem musimy stworzyć byt. Nie ma w tym Żadnej filozofii - tworzy sie je tak samo jak obiekty. Wybieramy "Kreator bytów (Shift + E)" I zaznaczamy gdzie ma się respić nasz gracz z drużyny niebieskiej (CT).
Należy sprawdzić czy byt nie wchodzi na żadny obiekt, w przeciwnym razie nie będziemy mogli ruszyć się po odrodzeniu.

No i mamy pierwszy byt. Na widoku 3D wygląda jak żółta żaróweczka. Teraz należy zaznaczyć byt kliknąć na niego prawym klawiszem >Właściwości obiekty > Z rozwijanego menu wybieramy "info_player_start" Nasza żaróweczkę zamienia sie w zielony prostokąt.
Dołączona grafika

Tak samo tworzymy resp przeciwnej drużyny wybierając byt o nazwie "info_player_deathmatch"

No i proszę, jeszcze chwila i mapa bedzie gotowa! Ostatnia rzecz jaką musimy zrobić to ustawić światło(oświetlenie mapy). W tym celu tworzymy byt o nazwie "light". Mniej-więcej na środku pod sufitem/niebem.

LIGHT - standardowe źródło światła:

* BRIGHTNESS - kolor światła.
* APPEARANCE - efekt świetlne. Różnorodne migotania itp.
* CUSTOM APPEARANCE - możliwość tworzenia własnych efektów świetlnych. Należy wpisać w pole kolejne fazy światła za pomocą literek od a (ciemno) do z (jasno). Np. wpisanie w pole kombinacji abcdefghijkjihgfedcba spowoduje rozjaśnienie i ściemnienie światła. Efekt będzie się powtarzał cyklicznie.


Gdy już wszystko zrobiłeś i masz dobrze skonfigurowany edytor pora urzeczywistnić twoją mapkę, naciskamy F9 - skrót rozpoczyna kompilacje mapy.

Teraz pozostaje nam golądać końcowe efekty w grze.
Dołączona grafika

Poradnik wykonany w 100% prze ze mnie ... zastrzegam sobie do niego prawo. Kopiowanie bez zgody autora (czyli mojej) zabronione!

#2 zer0.

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 428
Wszechobecny

  • Postów:2116
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Kw
Offline

Napisano 20.09.2008 19:56

Jednak musze chyba isc do ukulisty ! Gdzie zalacznik do programu VHE
Poraw BBCode
Podsumowujac 7/10
+ za wlozony trud
+ za poswiecenie czasu
- za "ubytki" ;)
  • +
  • -
  • 0

#3 kamioool

    Profesjonalista

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 40
Pomocny

  • Postów:203
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Kamil
  • Lokalizacja:Wrocław
Offline

Napisano 21.09.2008 14:25

może mam dać link do windowsa i od razu instrukcje instalacji, nie świruj jest wymieniona nazwa programu a resztą zajmie się wujek google

#4 rustler6

    Nowy

  • Użytkownik

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:1
  • Lokalizacja:kwidzyn
Offline

Napisano 10.08.2009 11:34

ale wy jestescie chcecie vhe po polsku daje w załaczniku


  • +
  • -
  • 0

#5 kamioool

    Profesjonalista

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 40
Pomocny

  • Postów:203
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Kamil
  • Lokalizacja:Wrocław
Offline

Napisano 27.09.2010 09:18

Widze że temacik zdechł ...

proszę o pomysły na kolejne poradniki a z checią sie tym zajme :)

#6 Ryuu

    Wszechwidzący

  • Użytkownik

Reputacja: 31
Życzliwy

  • Postów:233
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 15.05.2011 19:31

Gdzie zalacznik do programu VHE

A po co załącznik skoro Abes robił specjalny temat o tym + konfiguracja .?
Po 2gie, mógłbyś zrobić poradnik o mapach surf, deathrun lub innych typach map .
  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych