Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Operacje na graczuZa pomocą komend!


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 sbstn

    Wszechwidzący

  • Użytkownik

Reputacja: 67
Pomocny

  • Postów:274
  • Lokalizacja:Szczecin
Offline

Napisano 24.04.2010 19:55

*
Popularny

Witajcie :) To mój pierwszy tutorial, więc proszę o wyrozumiałość.

W tym tutorialu zajmiemy się operacjami na graczu poprzez komendy admina w konsoli. Jeżeli pierwszy raz na oczy widzisz kod w języku PAWN, to dalej nie czytaj, bo nie zrozumiesz. Plugin pisany w celach edukacyjnych dla początkujących.

Najpierw opiszę plugin, wręcz książkowy, "Daj HP". Jest on wytłumaczony po angielsku na AMX Mod X Documentation w zakładce Basic Plugin.

Aby admin mógł dać hp jakiemuś graczowi, musimy zdefiniować komendę... Tutaj trzeba sobie przypomnieć budowę rejestracji komendy.
register_clcmd("komenda","nazwa_funkcji",FLAGA,"komentarz")
No to zaczynamy!

Najpierw piszemy potrzebne moduły :)
#include <amxmodx>
#include <amxmisc>
#include <fun>

Następnie rozpoczynamy plugin_init i rejestrujemy komendę.
public plugin_init()
{
register_clcmd("amx_give_hp","give_hp",ADMIN_LEVEL_A,"<nick> <hp>") //("komenda","funkcja",FLAGA,"komentarz")
}

Teraz zaczniemy główną część kodu. Rozpoczynamy od "give_hp" i sprawdzenia czy komenda została wpisana przez admina. Warunek brzmi: Jeśli gracz wpisujący komendę nie jest adminem, to zatrzymaj plugin:
public give_hp(id,level,cid)
{
if(!cmd_access(id,level,cid,3)) return PLUGIN_HANDLED
}

Pora na zadeklarowanie zmiennych używanych w naszym kodzie, czyli argumentów <nick> i <hp>:
public give_hp(id,level,cid)
{
if(!cmd_access(id,level,cid,3)) return PLUGIN_HANDLED // Sprawdza czy gracz uzywajacy komende ma admina

new arg1[32]
new arg2[4]
}

Zapytacie dlaczego 32 i 4... Otóż 32, bo 32-1 może mieć znaków nick. A w <hp> użyłem 4, bo 4-1 to liczba 3, czyli hp dodawane maxymalnie może być liczbą 3-cyfrową.
Teraz czas na odczytanie tych danych (<nick> i <hp>):
public give_hp(id,level,cid)
{
if(!cmd_access(id,level,cid,3)) return PLUGIN_HANDLED

new arg1[32]
new arg2[4]

read_argv(1,arg1,31)
read_argv(2,arg2,3)
}

Teraz zadeklarujemy gracza (player), o indexsie arg1 i zadeklarujemy zmienną "bonus", czyli ile hp dostanie gracz:
public give_hp(id,level,cid)
{
if(!cmd_access(id,level,cid,3)) return PLUGIN_HANDLED

new arg1[32]
new arg2[4]

read_argv(1,arg1,31)
read_argv(2,arg2,3)

new player=cmd_target(id,arg1,CMDTARGET_ALLOW_SELF)
new bonus=str_to_num(arg2)
}

Nadszedł czas na wielki finał, czyli ofiarowanie graczowi podaną ilość hp. Najpierw trzeba postawić warunek: Jeśli podany gracz nie istnieje, to wyświetl informację w konsoli, lecz jeśli istnieje to do jego dotychczasowego życia dodaj bonus.
public give_hp(id,level,cid)
{
if(!cmd_access(id,level,cid,3)) return PLUGIN_HANDLED

new arg1[32]
new arg2[4]

read_argv(1,arg1,31)
read_argv(2,arg2,3)

new player=cmd_target(id,arg1,CMDTARGET_ALLOW_SELF)
new bonus=str_to_num(arg2)

if (!player)
{
console_print(id, "Gracz %s nie odnaleziony!",arg1)
return PLUGIN_HANDLED
}else
{
new hp=get_user_health(player) //definiujemy zmienną życia gracza
set_user_health(player,hp+bonus) // dodajemy bonus do życia gracza
}
return PLUGIN_HANDLED
}


No i proszę bardzo! Gracz o nicku "arg1" dostał "bonus" hp od admina!
1.Działanie: amx_give_hp "nick" "ilosc_hp"
2.Teraz przedstawię cały ten kod:
#include <amxmodx>
#include <amxmisc>
#include <fun>

public plugin_init()
{
register_clcmd("amx_give_hp","give_hp",ADMIN_LEVEL_A,"<nick> <hp>")
}

public give_hp(id,level,cid)
{
if(!cmd_access(id,level,cid,3)) return PLUGIN_HANDLED

new arg1[32]
new arg2[4]

read_argv(1,arg1,31)
read_argv(2,arg2,3)

new player=cmd_target(id,arg1,CMDTARGET_ALLOW_SELF)
new bonus=str_to_num(arg2)

if (!player)
{
console_print(id, "Gracz %s nie odnaleziony!",arg1)
return PLUGIN_HANDLED
}else
{
new hp=get_user_health(player)
set_user_health(player,hp+bonus)
}
return PLUGIN_HANDLED
}


Zróbmy teraz z pieniędzmi! Różnica polega na tym, że już nie będziemy korzystać z modułu <fun>, tylko z modułu <cstrike>.
Lecz to nie wszystko. Ile gracz może mieć maxymalnie pieniędzy w cs'ie? Aaaa? Tak! 16000$. Czyli w zmiennej arg2 musimy podać większą wartość. 16000$ to 5 cyfr, czyli 5+1=6. Zamieniemy arg2[4], na arg2[6]. Oto cały kod nowego pluginu:
#include <amxmodx>
#include <amxmisc>
#include <cstrike>

public plugin_init()
{
register_clcmd("amx_give_hp","give_hp",ADMIN_LEVEL_A,"<nick> <hp>")
}

public give_hp(id,level,cid)
{
if(!cmd_access(id,level,cid,3)) return PLUGIN_HANDLED

new arg1[32]
new arg2[6]

read_argv(1,arg1,31)
read_argv(2,arg2,5)

new player=cmd_target(id,arg1,CMDTARGET_ALLOW_SELF)
new bonus=str_to_num(arg2)

if (!player)
{
console_print(id, "Gracz %s nie odnaleziony!",arg1)
return PLUGIN_HANDLED
}else
{
new money=cs_get_user_money(player)
cs_set_user_money(player,money+bonus)
}
return PLUGIN_HANDLED
}


Mam nadzieję, że komuś się ten poradnik przyda. Za wszelkie błędy,literówki,złe nazewnictwo funkcji,komend etc. BARDZO PRZEPRASZAM ;)

Pozdrawiam wszystkich skrypterów, sbstn.
  • +
  • -
  • 7
-Piszę pluginy na zamówienie.
-Przerabiam pluginy (nie mody) na zamówienie.
-Piszę kursy/poradniki "Pisania pluginów w PAWN'ie"

Nie udzielam pomocy na GG, ani na innym komunikatorze internetowym.
Masz sprawę? PISZ NA PW

#2 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6034
Godlike

  • Postów:10832
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 24.04.2010 20:27

będę się czepiał ale dobra ;F
zamiast

new money=cs_get_user_money(player)
cs_set_user_money(player,money+bonus)

lepiej
 
cs_set_user_money(player,cs_get_user_money(player)+bonus)

  • +
  • -
  • 0

#3 sbstn

    Wszechwidzący

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 67
Pomocny

  • Postów:274
  • Lokalizacja:Szczecin
Offline

Napisano 24.04.2010 20:29

Toż to to samo. Tylko bez deklarowanie zmiennej "money"... Robię je tylko po to by ładnie wyglądało tak naprawdę ;)... Ale dzięki za uwagę ;)
  • +
  • -
  • 0
-Piszę pluginy na zamówienie.
-Przerabiam pluginy (nie mody) na zamówienie.
-Piszę kursy/poradniki "Pisania pluginów w PAWN'ie"

Nie udzielam pomocy na GG, ani na innym komunikatorze internetowym.
Masz sprawę? PISZ NA PW

#4 Vertricus

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 426
Wszechobecny

  • Postów:1549
  • Lokalizacja:.
Offline

Napisano 24.04.2010 20:34

W przypadku Money przydało by się sprawdzanie czy nie będzie miał na minusie :>
  • +
  • -
  • 0

#5 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6034
Godlike

  • Postów:10832
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 24.04.2010 20:36

vert na minusie a kiedy może być taka sytuacja ?
sbstn dzięki temu zabiegowi oszczędzasz pamięć :)
  • +
  • -
  • 0

#6 sbstn

    Wszechwidzący

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 67
Pomocny

  • Postów:274
  • Lokalizacja:Szczecin
Offline

Napisano 24.04.2010 20:39

Masz rację :).
@Vertricus, nie rozumiem...

Użytkownik sbstn edytował ten post 24.04.2010 20:40

  • +
  • -
  • 0
-Piszę pluginy na zamówienie.
-Przerabiam pluginy (nie mody) na zamówienie.
-Piszę kursy/poradniki "Pisania pluginów w PAWN'ie"

Nie udzielam pomocy na GG, ani na innym komunikatorze internetowym.
Masz sprawę? PISZ NA PW

#7 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6034
Godlike

  • Postów:10832
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 24.04.2010 20:45

skoro rozmaiwamy trochę o pamięci to czy pluginy mają swój stos i czy może być on przepełniony ?
  • +
  • -
  • 0

#8 sbstn

    Wszechwidzący

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 67
Pomocny

  • Postów:274
  • Lokalizacja:Szczecin
Offline

Napisano 24.04.2010 20:52

Do przepełnienia stosu dochodzi gdy wywoływane jest zbyt wiele funkcji (które ciągle wywołują kolejne) albo gdy funkcja potrzebuje zbyt wiele pamięci na zmienne lokalne.

Np. robiąc
public funkcja1()
{
funkcja2()
}

public funkcja2()
{
funkcja1()
}
...etc.

Użytkownik sbstn edytował ten post 24.04.2010 21:06

  • +
  • -
  • 0
-Piszę pluginy na zamówienie.
-Przerabiam pluginy (nie mody) na zamówienie.
-Piszę kursy/poradniki "Pisania pluginów w PAWN'ie"

Nie udzielam pomocy na GG, ani na innym komunikatorze internetowym.
Masz sprawę? PISZ NA PW

#9 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6034
Godlike

  • Postów:10832
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 24.04.2010 21:00

stos jest przepełniony wtedy gdy ma za dużo zmiennych więc gdzie są umieszczone zmienne globalne
  • +
  • -
  • 0

#10 sbstn

    Wszechwidzący

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 67
Pomocny

  • Postów:274
  • Lokalizacja:Szczecin
Offline

Napisano 24.04.2010 21:03

Zaraz po includach (dyrektywach preprocesora), na początku kodu, poza funkcjami?
  • +
  • -
  • 0
-Piszę pluginy na zamówienie.
-Przerabiam pluginy (nie mody) na zamówienie.
-Piszę kursy/poradniki "Pisania pluginów w PAWN'ie"

Nie udzielam pomocy na GG, ani na innym komunikatorze internetowym.
Masz sprawę? PISZ NA PW

#11 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6034
Godlike

  • Postów:10832
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 24.04.2010 21:07

nie chodziło mi o to ;D w pamięci gdzie są umieszczone skoro nie na stosie do gdzie
  • +
  • -
  • 0

#12 sbstn

    Wszechwidzący

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 67
Pomocny

  • Postów:274
  • Lokalizacja:Szczecin
Offline

Napisano 24.04.2010 21:10

nie chodziło mi o to ;D w pamięci gdzie są umieszczone skoro nie na stosie do gdzie


Oświeć mistrzu, bom nie oświecony :)

Użytkownik sbstn edytował ten post 24.04.2010 21:11

  • +
  • -
  • 0
-Piszę pluginy na zamówienie.
-Przerabiam pluginy (nie mody) na zamówienie.
-Piszę kursy/poradniki "Pisania pluginów w PAWN'ie"

Nie udzielam pomocy na GG, ani na innym komunikatorze internetowym.
Masz sprawę? PISZ NA PW

#13 Knopers

    Nie patrz tak na mnie !

  • Przyjaciel

Reputacja: 587
Wszechwiedzący

  • Postów:2013
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Mateusz
  • Lokalizacja:Cz-wa
Offline

Napisano 24.04.2010 22:28

Zmienne które są zadeklarowane w programach , podczas działania programu deklarowane jest miejsce pamięci RAM , jeśli zrobisz tyle zmiennych że pamięć RAM będzie przepełniona wtedy spowodujesz crash kompa . W pluginach jest bardzo podobnie tylko że : (Silnik HL podczas uruchamiania tworzy w pamięci RAM miejsce dla zmiennych i innych dupereli :P - Nazwę ją pamięcią podręczną) wiec zmienne które deklarujesz , deklarują sobie miejsce w owej pamięci podręcznej (jest to zabezpieczenie ponieważ nie można tak zcrashować całego sprzętu) ale jeśli ta pamięć zostanie przepełniona następuje crash serwera (HLDS) .

PS: Nie jestem pewien na 100% czy na pewno tak jest ale sądzę iż jest to bardzo prawdopodobne ;)

Obiło mi się o uszy że ta pamięć która jest deklarowana na zmienne , duperele etc. to 0.5MB - Najprawdopodobniej to nie prawda ponieważ to trochę mało :P
  • +
  • -
  • 0

#14 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Przyjaciel

Reputacja: 1339
Godlike

  • Postów:3556
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 25.04.2010 08:26

Vertowi chodzilo o to ze jak wpiszesz -16000 w komendzie to zebys nie byl na "-" lub tez jak ma 10k a ty mu dajesz 16 to bedzie mial przez chwile 26

a co do zawieszenia to wystarczy nie konczaca sie rekurencja

public funkcja1()
{
        funkcja1()
}

  • +
  • -
  • 0
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#15 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6034
Godlike

  • Postów:10832
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 25.04.2010 11:27

Knopers te 0.5 MB to jest chyba pamięć dla mapy

//Już wiem gdzie widziałem to 0.5MB ^^ dlatego napisałem że nie jestem pewien :D
//"Maksymalna ilość pamięci rezerwowana dla bytów to 0.5MB"
//Knopers


25 kwiecień 2010 - 15:29:
a co bym sie stało gdybym za pomocą amxx stworzył masę bytów na mapię i ich przekroczył bym te 0.5 MB
  • +
  • -
  • 0

#16 Seba

    Wszechobecny

  • Zbanowany

Reputacja: 198
Profesjonalista

  • Postów:424
  • Lokalizacja:Internet
Offline

Napisano 25.04.2010 16:34

Segfault.

Tzn różnie, zależy ile zarezerwujesz pamięci dla pluginu.

#17 Owner123

    Wszechpomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 144
Zaawansowany

  • Postów:331
  • Lokalizacja:Barty ;]
Offline

Napisano 26.04.2010 20:49

Warunek brzmi: Jeśli gracz wpisujący komendę nie jest adminem, to zatrzymaj plugin

No ludzie, nie mogę ... return kończy działanie funkcji, ale nie pluginu 0o

Lepiej by było gdybyś odejmowanie kasy i dodanie HP zrobił w jednym ...
Do dodawania Hp przydałby się if(is_user_alive(id)) ;f Co prawda nie wiem co się stanie gdy dodamy HP dla trupa, ale ...
  • +
  • -
  • 0

#18 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6034
Godlike

  • Postów:10832
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 26.04.2010 21:02

będą błędy ;P
a czy w tym przypadku nie lepiej by było użyć
return PLUGIN_CONTINUE ? czy to akurat w tym przypadku nie ma różnicy
  • +
  • -
  • 0

#19 sbstn

    Wszechwidzący

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 67
Pomocny

  • Postów:274
  • Lokalizacja:Szczecin
Offline

Napisano 26.04.2010 21:53

Warunek brzmi: Jeśli gracz wpisujący komendę nie jest adminem, to zatrzymaj plugin

No ludzie, nie mogę ... return kończy działanie funkcji, ale nie pluginu 0o


W tym wypadku (pluginie) - to jedno i to samo.
  • +
  • -
  • 0
-Piszę pluginy na zamówienie.
-Przerabiam pluginy (nie mody) na zamówienie.
-Piszę kursy/poradniki "Pisania pluginów w PAWN'ie"

Nie udzielam pomocy na GG, ani na innym komunikatorze internetowym.
Masz sprawę? PISZ NA PW

#20 GoldeN

    Wszechmogący

  • Zbanowany

Reputacja: 69
Pomocny

  • Postów:676
  • Imię:Kamil
  • Lokalizacja:DG
Offline

Napisano 15.12.2010 15:28

A jak wykonać taką komendę na wszystkich graczach na mapie ?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych