Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

tablice cd.


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 344
Godlike

  • Postów:3 563
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 07.01.2010 21:02

mam kolejne pytanie dotyczace tablic czy dostep do tablicy mozna uzyskac znajac tylko nr(adres) komorki czy mozna tez znalezc adres po wartosci

przyklad

mam cos takiego

new Race[9]= { "None","Mag","Mnich","Paladyn","Zabojca","Nekromanta","Barbarzynca", "Ninja", "Lowca" }

wiec chcac wypisac MAG to musze wpisac Race[2] a ja chcialbym wypisac MNICH wiedzac tylko ze przedtym jest MAG czy jest to mozliwe?? poniewaz tworze sobie maly plugin do GunGame i chcialbym dac userowi nastepna bron z kolei (tablicy) a chcac pobrac bron musze uzyc cs_get_user_weapon. Glownie chodzi mi o to czy mozna to zrobic jakos bez uzycia petli.


Aha i druga sprawa w diablo jest zapis
new Race[9][18] = { "None","Mag","Mnich","Paladyn","Zabojca","Nekromanta","Barbarzynca", "Ninja", "Lowca" }

co oznacza

Race[9][18]


jest to jakas tablica 2-wu wymiarowa 9x18 czy cos??
  • +
  • -
  • 0
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#2 Miczu

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 657
Wszechmogący

  • Postów:2 862
Offline

Napisano 07.01.2010 21:20

new Race[9]= { "None","Mag","Mnich","Paladyn","Zabojca","Nekromanta","Barbarzynca", "Ninja", "Lowca" }
Nie skompilujesz, chyba bardziej chodzi ci o enum, lub tablice 2 wymiarowa.
  • +
  • -
  • 0

#3 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 1 344
Godlike

  • Postów:3 563
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 07.01.2010 21:31

dobra inny przyklad tez z diablo
new TSkins[4][]={"arctic","leet","guerilla","terror"}

mam 4 modele tak?? powiedzmy ze istnieje polecenie/funkcja zwracajaca nazwe modelu (tak jak podanie nazwy broni) wiec czy mozliwe jest pobranie wartosci TSkins[2] a powiedzmy po wpisaniu komendy danie mu nastepnego modelu czyli tak jakby wykonac TSkins[3]?? czy musze uzyc petli sprawdzajacej czy to co zwroci niby funckcja jest rowne z TSkins[licznik petli] ??


aha i co dokladnie oznacza ten zapis ktory podalem czy jest to wlasnie cos takiego ze jedna kolumna to cyfry 1-9 a druga to wlasnie "stringi"??
  • +
  • -
  • 0
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#4 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 553
Godlike

  • Postów:11 976
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 07.01.2010 21:39

mogę się mylić ale to nie są stringi litery są zamieniane na liczby
tablica ASCII
  • +
  • -
  • 0

#5 R3X

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 987
Godlike

  • Postów:4 248
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 08.01.2010 09:49

zamiast pętli możesz użyć celltrie.inc, działa szybciej niż zwykłe porównywanie tekstów dla dużej ilości danych, więc akurat ten przykład jest trochę naciągany (tylko 4 stringi :mellow:)


#include <amxmodx>
#include <amxmisc>
#include <celltrie>

#define PLUGIN "Trie Demo"
#define VERSION "1.0"
#define AUTHOR "R3X"

new Trie:gTrie;
new const gszModels[][] = {"arctic","leet","guerilla","terror"};

public plugin_init() {
	register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR);
	register_clcmd("say /next", "cmdNext");
	
	gTrie = TrieCreate();
	
	for(new i=0;i<sizeof gszModels;i++){
		TrieSetCell(gTrie, gszModels[i], i);
	}
}
//Fake
stock getModelName(id, szModel[], iLen){}

public cmdNext(id){
	new szModel[10];
	//funkcja pobierająca model
	getModelName(id, szModel, 9);
	
	new iValue;
	
	if(TrieGetCell(gTrie, szModel,iValue)){
		//iValue ma teraz wartość indexu podanego modelu
		//np. dla TrieGetCell(gTrie, "arctic",iValue) 
		//iValue = 0;
		
		//weź następny
		iValue++;
		//upewnij się, że ostatni przejdzie w pierwszy
		iValue %= (sizeof gszModels);
		//pobierz model
		copy(szModel, 9, gszModels[iValue]);
	}
	return PLUGIN_HANDLED;
}

  • +
  • -
  • 0

#6 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 1 344
Godlike

  • Postów:3 563
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 08.01.2010 18:19

dobra zrobie to w petli bo bedzie mi latwiej :D a kozystajac z okazji zapytam jeszcze o jedna rzecz
majac tablice 2 wymiarowa moge odwolac sie do drugiego "parametru" ? czy musze podac tez pierwszy
np mam cos takiego tablica[10][2] i chce cos wpisac w petli for z licznikiem i od 1-10 wiec robie w petli
tablica[i][?]
co mam wpisac w miejsce "?" a no i zasadnicze pytanie czy takie cos stworzy mi 10 kolumn i 2 wiersze? czy 2 kolumny i 10 wierszy?
czyli

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
 |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

czy
|_|_|
|_|_|
|_|_|
|_|_|
|_|_|
|_|_|
|_|_|
|_|_|
|_|_|
|_|_|

  • +
  • -
  • 0
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#7 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 553
Godlike

  • Postów:11 976
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 08.01.2010 18:28

1 możesz tak zrobić gdy jest to słowo czyli gdy masz coś takiego i chcesz je wypisać
#define MAXCLASSES 5
// nazwy klas 4 + nic
new const CLASSES[MAXCLASSES][] = {
	"None",
	"Wojownik",
	"Ninja",
	"Sura",
	"Szaman"
}
stworzy ci
|_|_|
|_|_|
|_|_|
|_|_|
|_|_|
|_|_|
|_|_|
|_|_|
|_|_|
|_|_|
Dołączona grafika

Użytkownik DarkGL edytował ten post 08.01.2010 18:29

  • +
  • -
  • 0

#8 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 1 344
Godlike

  • Postów:3 563
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 08.01.2010 18:46

ok rozumiem juz Dark ale chyba przez to ze looknalem w mojej symfoni do rozdzialu o tablicach dzięki 4 all :D
  • +
  • -
  • 0
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#9 Adminek AMXX.PL

    Admin :)

  • Bot

Reputacja: 156
Profesjonalista

  • Postów:7 476
  • Lokalizacja:AMXX.PL
Offline

Napisano 09.01.2010 00:24

Wiadomość wygenerowana automatycznie


Ten temat został zamknięty przez moderatora.

Powód: Problem rozwiązany

Jeśli się z tym nie zgadzasz, Dołączona grafika raportuj ten post, a moderator lub administrator rozpatrzy go ponownie.


Z pozdrowieniami,
Zespół AMXX.PL




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych