Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Linia startowa


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Wujek

    Wszechwidzący

  • Użytkownik

Reputacja: 14
Początkujący

  • Postów:278
Offline

Napisano 23.11.2009 20:28

W tym poradniku postaram się opisać większość wartości dostępnych dla lini startowej.
Ale najpierw krótkie wprowadzenie.
Linia startowa określa z jakimi parametrami uruchomi się serwer. Możemy w niej zawierać takie dane jak binarka z której ładujemy serwer, czy choćby grawitacja czy rcon.

Przykład:
./hlds_run -game cstrike +port 666 +ip 192.168.1.1 +maxplayers 13 +exec server.cfg +map de_dust2
Przy takiej lini serwer uruchomi się z domyślnej binarki, będzie to gra counter strike, na IP 192.168.1.1(wpisujemy tylko kiedy mamy więcej niż 1 Ip przydzielone) oraz na porcie 666. Pozostałe ustawienia zostają załadowane z server.cfg

Dostępne komendy to:
-debug - tworzy w roocie plik w którym będą zawarte szczegóły o odpaleniu/zabiciu serwera
-master/-nomstaer - rejestruje/nie rejestruje serwera w masterserverach. Czyli po prostu na liście internet
-autoupdate - w razie wprowadzenia nowych binarek etc. automatycznie aktualizuje serwer
-noaff - teoretycznie, dodaje obsługę więcej niż 1 rdzenia/wątka. Praktycznie, tylko przy naprawdę dużych obciążeniach rozkłada nierównomiernie na 2 wątki
-secure/-insecure - włącza/wyłacza vaca. Aby nie powodować kolizji w liblist.gam dobrze też ustawić odpowiednio wartość "secure".
-pingboost - tylko na Linuxie, definiuje pracę serwera - szczególnie jego reakcję na pakiety z sieci, oraz pożeranie mocy procesora. Dostępne wartości od 1 (najlżejsze przyśpieszenie) az do 3 (wyciska max ile się da, zbędnie grzeje procesor).
-binary - wybór binarki. Teraz chyba większośc serwerów pracuje na 64 bitowcach, więc optymalna binarka to hlds_i686.
+map - określa mapę startową
+maxplayers - określa liczbę graczy na serwer
+port - po prostu port na jakim pracuje nasz serwer, standardowo 27015
+exec xxx.cfg - ładuje dany config
-dev - ekstra komunikaty deweloperskie w konsoli
-condebug - w katalogu modu zostanie stworzony plik qconsole.log zawierający wszelkie komunikaty jakie pojawiają się w konsoli serwera, począwszy od samego startu. Świetne przy znajdowaniu problemów czemu jakiś dodatek nie startu

Póki co tyle, co znajde to dodam. ;)
  • +
  • -
  • 0

#2 bakul. <3

    Wszechmogący

  • Użytkownik

Reputacja: 88
Zaawansowany

  • Postów:612
  • GG:
  • Imię:Przemek
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 23.11.2009 21:22

-master/-nomstaer - rejestruje/nie rejestruje serwera w masterserverach. Czyli po prostu na liście internet

Popraw tą linijkę.
  • +
  • -
  • 0

#3 Portek

    Kończymy zabawę, permanentna emerytura!

  • Przyjaciel

Reputacja: 976
Master

  • Postów:3007
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Michał
  • Lokalizacja:Częstochowa
Offline

Napisano 24.11.2009 10:10

Przydało by się jeszcze
  • dev - ekstra komunikaty deweloperskie w konsoli
  • condebug - w katalogu modu zostanie stworzony plik qconsole.log zawierający wszelkie komunikaty jakie pojawiają się w konsoli serwera, począwszy od samego startu. Świetne przy znajdowaniu problemów czemu jakiś dodatek nie startuje.
Przydają się do wyłapywania błędów HL1, logują całą konsole do pliku.
  • +
  • -
  • 0

Dołączona grafika
IP: ts3.cserwerek.pl


#4 Wujek

    Wszechwidzący

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 14
Początkujący

  • Postów:278
Offline

Napisano 24.11.2009 19:12

Miałem dodać, ale zapomniałem. Dodane.
  • +
  • -
  • 0

#5 PimP517

    Zaawansowany

  • Zbanowany

Reputacja: 52
Pomocny

  • Postów:129
  • Lokalizacja: / home / pimp517
Offline

Napisano 12.09.2012 19:14

Dodam jeszcze iż -debug restartuje serwer po crashu.

Zdejmin te warny lub zablokuj mi konto!!! WCM!!!





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych