[ROZWIĄZANE] Problem z niewidzialnością
Najlepsza odpowiedź
wojtu1
17.05.2024 12:53
Udalo mi sie to zrobić,
public client_PreThink(id) { if (!ma_klase[id]) return; new perk; new perk_name[32]; new bool:ma_perk = false; perk = cod_get_user_perk(id); cod_get_perk_name(perk, perk_name, sizeof(perk_name)); if (perk != 0) { ma_perk = true; } if (ma_perk && equal(perk_name, "Kamuflaz", 32)) { set_rendering(id, kRenderFxGlowShell, 0, 0, 0, kRenderTransAlpha, 75); } else if (get_user_weapon(id) == CSW_KNIFE) { set_rendering(id, kRenderFxGlowShell, 0, 0, 0, kRenderTransAlpha, 210); } else { set_rendering(id, kRenderFxGlowShell, 0, 0, 0, kRenderTransAlpha, 255); } }
w SMA klasy w client_PreThink dodalem pobieranie ID oraz nazwy perku, troche pobawilem sie z debugowaniem i działa poprawnie. Jeszcze raz wielkie dzięki za nakierowanie, mozna zamknąć.
Przejdź do postu
wojtu1
16.05.2024
Witam, napotkałem ostatnio problem z którym nie potrafie sobie poradzić.
Problem polega na tym, ze posiadam klase która na nozu ma widocznosc 210/255 i w momencie gdy dostaje ona perk Kamuflaz, Pelerynka, Peleryna kucacza priorytetowo jest brana niewidzialnosc z klasy, a chcialbym zeby bylo odwrotnie. Zasada dzialania o ktora mi chodzi, to taka ze w momencie gdy gracz otrzymuje perk ktory obniza mu widocznosc, ma ona być brana priorytetowo bezwzględu na wartosci renderingu klasy. Podsyłam SMA klasy i kamuflazu.
/* Plugin generated by AMXX-Studio */ #include <amxmodx> #include <codmod> #include <hamsandwich> #include <engine> #define DMG_BULLET (1<<1) new bool:ma_klase[33]; new const nazwa[] = "Komandos"; new const opis[] = "Natychmiastowe zabicie z noza(PPM), zmniejszona widoczność na nożu (210/255)"; new const bronie = 1<<CSW_DEAGLE; new const zdrowie = 0; new const kondycja = 30; new const inteligencja = 0; new const wytrzymalosc = 0; public plugin_init() { register_plugin(nazwa, "1.0", "QTM_Peyote"); cod_register_class(nazwa, opis, bronie, zdrowie, kondycja, inteligencja, wytrzymalosc); RegisterHam(Ham_TakeDamage, "player", "TakeDamage"); } public cod_class_enabled(id) ma_klase[id] = true; public cod_class_disabled(id) { ma_klase[id] = false; set_rendering(id,kRenderFxGlowShell, 0, 0, 0, kRenderTransAlpha, 255); } public TakeDamage(this, idinflictor, idattacker, Float:damage, damagebits) { if(!is_user_connected(idattacker)) return HAM_IGNORED; if(!ma_klase[idattacker]) return HAM_IGNORED; if(get_user_weapon(idattacker) == CSW_KNIFE && damagebits & DMG_BULLET && damage > 20.0) cod_inflict_damage(idattacker, this, float(get_user_health(this))-damage+1.0, 0.0, idinflictor, damagebits); return HAM_IGNORED; } public client_PreThink(id) { if(!ma_klase[id]) return; if(get_user_weapon(id) == CSW_KNIFE) set_rendering(id,kRenderFxGlowShell, 0, 0, 0, kRenderTransAlpha, 210); else set_rendering(id,kRenderFxGlowShell, 0, 0, 0, kRenderTransAlpha, 255); }
/* Plugin generated by AMXX-Studio */ #include <amxmodx> #include <codmod> #include <engine> new const perk_name[] = "Kamuflaz"; new const perk_desc[] = "Twoja widocznosc spada do LW"; public plugin_init() { register_plugin(perk_name, "1.0", "QTM_Peyote"); cod_register_perk(perk_name, perk_desc, 50, 100); } public cod_perk_enabled(id, wartosc) set_rendering(id,kRenderFxGlowShell,0,0,0 ,kRenderTransAlpha, wartosc); public cod_perk_disabled(id) set_rendering(id,kRenderFxGlowShell,0,0,0 ,kRenderTransAlpha, 255);
dasiek
17.05.2024
Pewnie cod_perk_enabled wykonuje się przed client_PreThink, albo client_PreThink wykonuje się za każdym razem (przy odrodzeniu czy coś) i nadpisuje elementy z perku. Widzę dwa rozwiązania:
- w client_PreThink weryfikować, czy user ma perk (https://amxx.pl/doku...get-perk-name)i nie wykonywać zmiany niewidzialności jeśli ma (analogicznie do ma_klase), ale to spowoduje, że będziesz musiał do tego kodu każdy perk który zmienia niewidzialność
- zmienić logikę w perkach z niewidzialnością na metodę z "ma_perk" tj. w cod_perk_enabled/cod_perk_disabled ustawić ma_perk na true/false, dodać własny client_PreThink (żeby ten wykonywał się po client_PreThink z pluginu klasy), sprawdzać czy "ma perk" i według tego zmieniać wartość renderingu
Kodu nie dam, bo nie umiem.
wojtu1
17.05.2024
Pewnie cod_perk_enabled wykonuje się przed client_PreThink, albo client_PreThink wykonuje się za każdym razem (przy odrodzeniu czy coś) i nadpisuje elementy z perku. Widzę dwa rozwiązania:
- w client_PreThink weryfikować, czy user ma perk (https://amxx.pl/doku...get-perk-name)i nie wykonywać zmiany niewidzialności jeśli ma (analogicznie do ma_klase), ale to spowoduje, że będziesz musiał do tego kodu każdy perk który zmienia niewidzialność
- zmienić logikę w perkach z niewidzialnością na metodę z "ma_perk" tj. w cod_perk_enabled/cod_perk_disabled ustawić ma_perk na true/false, dodać własny client_PreThink (żeby ten wykonywał się po client_PreThink z pluginu klasy), sprawdzać czy "ma perk" i według tego zmieniać wartość renderingu
Kodu nie dam, bo nie umiem.
Akurat perków ktore zmieniają niewidzialność, mam tylko 3 więc nie powinien być to problem jeśli chodzi o pierwszy sposób. Próbowałem już to zrobić tym drugim sposobem, lecz nic to niestety nie pomogło, jakimś cudem wartości client_PreThink klasy zawsze mają pierwszeństwo. Dzięki za nakierowanie , jeśli uda mi się znaleźć rozwiązanie udostępnie kod, moze komus sie przyda.
Użytkownik wojtu1 edytował ten post 17.05.2024 11:47
Najlepsza odpowiedź
wojtu1
17.05.2024
Udalo mi sie to zrobić,
public client_PreThink(id) { if (!ma_klase[id]) return; new perk; new perk_name[32]; new bool:ma_perk = false; perk = cod_get_user_perk(id); cod_get_perk_name(perk, perk_name, sizeof(perk_name)); if (perk != 0) { ma_perk = true; } if (ma_perk && equal(perk_name, "Kamuflaz", 32)) { set_rendering(id, kRenderFxGlowShell, 0, 0, 0, kRenderTransAlpha, 75); } else if (get_user_weapon(id) == CSW_KNIFE) { set_rendering(id, kRenderFxGlowShell, 0, 0, 0, kRenderTransAlpha, 210); } else { set_rendering(id, kRenderFxGlowShell, 0, 0, 0, kRenderTransAlpha, 255); } }
w SMA klasy w client_PreThink dodalem pobieranie ID oraz nazwy perku, troche pobawilem sie z debugowaniem i działa poprawnie. Jeszcze raz wielkie dzięki za nakierowanie, mozna zamknąć.
dasiek
17.05.2024
Wiadomość wygenerowana automatycznie
Ten temat został zamknięty przez moderatora.
Powód: Pomoc udzielona
Jeśli się z tym nie zgadzasz, raportuj ten post, a moderator lub administrator rozpatrzy go ponownie.
Z pozdrowieniami,
Zespół AMXX.PL