Szukałem trochę, czy nie ma jakiegoś dev konferencji, wywiadu czy wątku na twiterze od twórców takich gier, ale poza spoilerami niczego nie znalazłem (albo zaczynam ssać w szukaniu w googlach). Gdzieś mi mignęło, że do UE był plugin do takich pierdół, ale to może urządzimy sobie małą burzę mózgów? ,
Wpadły mi do głowy trzy rozwiązania.
Pierwsze z nich to po prostu trzymaie w kodzie informacji i w odpowiednim momencie leci IF/ELSE i wykonuje się sekwencja. Przykładowo - trzymam w kodzie booleana czy gracz pogłaskał kota czy nie - ale po kiego grzyba mam trzymać tę informację przez 20 godzin gry? taka jedna informacja to ok ale jak ich może być kilka tysięcy, to robi si utrzymaniowy koszmar (chociaż z drugiej strony - chyba w Ultimie jest "pokój zabitych osób", i gra sprawdza czy npc żyje czy nie, ale to tylko jedna sytuacja - czy npc żyje czy nie - a co z odpowiedziami na pytania, wykonywaniem konkretnych akcji itp)
Drugie to coś na wzór Statystyki honoru z RDR/RDR2 - czyli pewne akcje dają Ci pewne punkty i w zależności od tego ile tych punktów masz dzieje się "coś". Zgaduję, że w bardzo liniowych grach ma to sens, gdzie po jakimś czasie liczba Twoich punktów jest sprawdzana i według tego wyświetlana jakaś akcja. Niestety, trochę kombinowania byłoby ze znalezieniem sposobu na zapisu do tego systemu konkretnych wydarzeń (np czy kot został pogłaskany, chyba że binarnie, no ale to brzmi jak bardziej skomplikowana opcja pierwszego rozwiązania)
Trzecia opcja to właśnie te bluetprinty, jakieś takie drzewo po którym gracz sobie idzie i według podejmowanych decyzji są uruchamiana następne sekwencje. Chyba najlepsze w utrzymaniu, bo z punktu widzenia mości developera - można przygotować części wspólne fabuły (np rozmowa z X, Rozmowa z Y, Rozmowa z Z) i uruchamiać wymagane części w zależności w którym miejscu drzewka gracz jest. Jeśli gracz rozmawia z X, ale wcześniej pogłaskał kota typk Y i typek Y się obraził, to nie uruchamiamy rozmowy z Y, tylko odrazu MYK do rozmowy z Z itp itd.
Chyba najlepiej obrazuje to grafika z Detroit Become Human, gdzie nawet gracz może sobie podejrzeć co odwalił a co jeszcze nie.