Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Spadki FPS poprzez HUD.


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 Maystore

    Nowy

  • Nowy

Reputacja: 0
Nowy

  • Postów:4
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Dawid
  • Lokalizacja:https: / / t.me / pump_upp
Offline

Napisano 12.04.2021 16:33

Cześć, mam takie nietypowe pytanie. Otóż jak chyba każdy wie, to HUD zabiera FPS'y, czasem kilka, a czasem kilkanaście.

A więc, moje pytanie brzmi następująco, da się jakoś 'zoptymalizować' HUD? Zmniejszając rozmiar tekstu, skracając tekst, coś przez co FPS'y mogłyby sie powiększyć. Wątpie, że sie da, ale warto pytać  :D

HUD zmienia się w silniku modyfikacji, wygląda tak:

		//set_hudmessage(0, 255, 0, 0.6, 0.1, 0, 0.01, 1.0);
	//ShowSyncHudMsg(0, SyncHudObj2, "Dzien %i - %s", jail_day, dni_tygodnia[jail_day%7]);
	 
	static szDay[200];
	if(!prowadzacy && !szInfo[0])
	{
		formatex(szDay, 200, "| ** Dzien %i - %s ** |^n| > Prowadzacy: Brak < |^n^n^n| > Typ dnia: Normalny < |^n| > Wiezniow: %i/%i < |", jail_day, dni_tygodnia[jail_day%7], ilosc_graczy[ZYWI], ilosc_graczy[WSZYSCY]);
		set_hudmessage(31, 67, 250, 0.10, 0.05, 0, 0.01, 1.0);
	}
	if(prowadzacy && !szInfo[0])
	{	
		set_hudmessage(31, 67, 250, 0.10, 0.05, 0, 0.01, 1.0);
		formatex(szDay, 200, "| ** Dzien %i - %s ** |^n| > Prowadzacy: %s < |^n^n^n| > Typ dnia: Normalny < |^n| > Wiezniow: %i/%i < |^n| > Wiezniowie musza sie sluchac Prowadzacego < |", jail_day, dni_tygodnia[jail_day%7], nazwa_gracza[prowadzacy], ilosc_graczy[ZYWI], ilosc_graczy[WSZYSCY]);
	}
	else if(szInfo[0])
	{
		set_hudmessage(31, 67, 250, 0.10, 0.05, 0, 0.01, 1.0);
		formatex(szDay, 200, "| ** Dzien %i - %s ** |^n| > Prowadzacy: Brak < |^n^n^n| > Typ dnia: %s < |^n| > Wiezniow: %i/%i < |", jail_day, dni_tygodnia[jail_day%7], szInfo, ilosc_graczy[ZYWI], ilosc_graczy[WSZYSCY]);
	}
	if(prowadzacy && !szInfo[0] && ostatni_wiezien)
	{	
		new nick[33];
		get_user_name(ostatni_wiezien, nick, 31);
		set_hudmessage(31, 67, 250, 0.10, 0.05, 0, 0.01, 1.0);
		formatex(szDay, 200, "| ** Dzien %i - %s ** |^n| > Prowadzacy: %s < |^n^n^n| > Typ dnia: Normalny < |^n| > Wiezniow: %i/%i < |^n| > Ostatni wiezien: %s < |^n| > Wiezniowie musza sie sluchac Prowadzacego < |", jail_day, dni_tygodnia[jail_day%7], nazwa_gracza[prowadzacy], ilosc_graczy[ZYWI], ilosc_graczy[WSZYSCY], nick);
	}
	else if(szInfo[0] && ostatni_wiezien) 
	{
		new nick[33];
		get_user_name(ostatni_wiezien, nick, 31);
		set_hudmessage(31, 67, 250, 0.10, 0.05, 0, 0.01, 1.0);
		formatex(szDay, 200, "| ** Dzien %i - %s ** |^n| > Prowadzacy: Brak < |^n^n^n| > Typ dnia: %s < |^n| > Wiezniow: %i/%i < |^n| > Ostatni wiezien: %s < |^n", jail_day, dni_tygodnia[jail_day%7], szInfo, ilosc_graczy[ZYWI], ilosc_graczy[WSZYSCY], nick);
	}
	ShowSyncHudMsg(0, SyncHudObj3, szDay);
	
	if(szPoszukiwani[0] && !szInfoPosz[0])
	{
		set_hudmessage(255, 85, 85, 0.01, 0.4, 0, 0.01, 1.0);
		ShowSyncHudMsg(0, SyncHudObj4, "Poszukiwani:%s", szPoszukiwani);
	}
	else if(szInfoPosz[0])
	{
		set_hudmessage(0, 255, 0, 0.01, 0.22, 0, 0.01, 1.0);
		ShowSyncHudMsg(0, SyncHudObj4, szInfoPosz);
	}
	
#if defined DEBUG
	log_to_file("jail_api_jailbreak.log", "task_server post");
	#endif
}

  • +
  • -
  • 0

#2 Rivit

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 1 319
Godlike

  • Postów:4 380
Offline

Napisano 12.04.2021 20:22

Hmmm, gra nie warta świeczki.

Najczęściej najlepszym pomysłem jest zmniejszenie częstotliwości odświeżania huda (set_task). Ja często dawałem, żeby co sekundę się odświeżało (należy wtedy dostosować długosć wyświetlania wiadomości hud (któryś parametr set_hudmessage)), bo osobiście uwazam, że odświeżanie np co 0.1s nie ma sensu.

 

Jeszcze co widze w tym kawałku to można porobić 'else ify', ale to znikoma optymalizacja


  • +
  • -
  • 1




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych