Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Jak dokładnie nadać wartość w tablicy do wykorzystania w warunku


Najlepsza odpowiedź Rivit, 16.03.2020 18:59

new arr[5];
arr[0] = 0;
arr[1] = 1;
arr[4] = 1;
//arr[5] = 2; // blad, tablica ma 5 elementow, 0,1,2,3,4 - jak odwolujesz sie do indeksu 5 to tak jakbys odwolywal sie do 6 elementu a go nie ma (rzuci blad)


if(arr[1] == 1){
	client_print(0, 3, "arr[1] == 1");
}

if(arr[0] == 1){ //if nie bedzie spelniony
	client_print(0, 3, "arr[0] == 1");
}

if((arr[3] = 1)){
	//wykona sie
	//najpierw arr[3] ustawi na 1, a potem przetestuje czy arr[3] jest prawda
	//wazne nawiasy
}


enum _:kCvars{
	CVAR_1 = 0,
	CVAR_2,
	SUPER_CVAR,
	TIMELIMIT
}

new cvars[kCvars];

cvars[CVAR_1] = 3;
cvars[CVAR_2] = 2;
cvars[SUPER_CVAR] = 0;
cvars[TIMELIMIT] = 40;


if(cvars[SUPER_CVAR] == 0){
	client_print(0, 3, "supercvar jest 0");
}
Przejdź do postu


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 Anonymuss

    Profesjonalista

  • Użytkownik

Reputacja: 55
Pomocny

  • Postów:194
  • Imię:Anonimowy
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 16.03.2020 18:18

Witam, pytanie pewnie dla wielu amatorskie ale kto pyta nie błądzi. Chciałbym stworzyć tablicę o wymiarze np. 5

new tablica[5]

oraz nadać wartości (1 lub 0 mniej więcej jak do niektórych cvarów) do danych indeksów w tablicy aby móc później wykorzystać te wartości w warunkach

np.

tablica[1] = 1

tablica[2] = 0

tablica[3] = 1

 

if(tablica[1] == 0){

code

 

if(tablica[2] == 1){

code

 

Przybliży mi ktoś sytuację czy taki zabieg jest w ogóle możliwy czy są na to jakieś inne metody i jak dokładniej by to miało wyglądać?


  • +
  • -
  • 0

#2 Rivit

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 1 319
Godlike

  • Postów:4 380
Offline

Napisano 16.03.2020 18:59   Najlepsza odpowiedź

new arr[5];
arr[0] = 0;
arr[1] = 1;
arr[4] = 1;
//arr[5] = 2; // blad, tablica ma 5 elementow, 0,1,2,3,4 - jak odwolujesz sie do indeksu 5 to tak jakbys odwolywal sie do 6 elementu a go nie ma (rzuci blad)


if(arr[1] == 1){
	client_print(0, 3, "arr[1] == 1");
}

if(arr[0] == 1){ //if nie bedzie spelniony
	client_print(0, 3, "arr[0] == 1");
}

if((arr[3] = 1)){
	//wykona sie
	//najpierw arr[3] ustawi na 1, a potem przetestuje czy arr[3] jest prawda
	//wazne nawiasy
}


enum _:kCvars{
	CVAR_1 = 0,
	CVAR_2,
	SUPER_CVAR,
	TIMELIMIT
}

new cvars[kCvars];

cvars[CVAR_1] = 3;
cvars[CVAR_2] = 2;
cvars[SUPER_CVAR] = 0;
cvars[TIMELIMIT] = 40;


if(cvars[SUPER_CVAR] == 0){
	client_print(0, 3, "supercvar jest 0");
}

  • +
  • -
  • 1




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych