←  Dyskusje

AMXX.pl: Support AMX Mod X i SourceMod

»

Inny
Call of Duty / Battlefield ?? Na czym sie...

  • +
  • -
NiczegoWinien - zdjęcie NiczegoWinien 09.12.2017

Witam wszystkich.

Ostatnio zacząłem pisać plugin, który dziś zaczyna sie przeobrażac w modyfikacje i tu nasuwa sie pytanie na czym się wzorować.

Ponieważ modyfikacja jest oparta na różnych trybach rozgrywek, które możemy znaleźć w najnowszych grach.

Na dzień dzisiejszy mam napisane 2 tryby rozgrywek.

 

Pierwszy tryb to Dominacja:

Na mapie znajdują się 3 punkty. Alpha,Bravo i Charlie. Każda z drużyn za cel ma przejęcie i kontrolowanie tych punktów.

Za kontrolę nasza drużyna będzie zdobywać Bilety,Kupony,Punkty (do ustalenia) i gdy osiągnie wyznaczony cel wygrywa rozgrywkę.

 

Drugi tryb to Capture Coins (nazwa do ustalenia w zależności co będziemy zbierać)

Na mapie znajduje się 16 monet. Rozgrywka przypomina Deathmatch gdyż gramy każdy na każdego i w razie śmierci po chwili się odradzamy.

Za zbieranie monet gracz otrzymuje punkty,które pozwalają mu się wspiąć w puktacji najlepszych graczy (efekt aktualnej listy w HUD).

Za zebranie Kolekcji czyli 5 monet gracz otrzyma dodatkowe punkty lecz to nie jest takie łatwe gdyż po śmierci nasz zabójca nas z nich okrada :)

 

Jakieś pomysły na kolejne rozgrywki?

 

Co do silnika to wprowadzam małą innowacje.

Tutaj trochę sie wzoruję na FPS'ach z klasami. Więc tak samo klasy są dostepne i ich specjalizacje.

 

Klasy - Po wejściu na serwer każdy gracz ma możliwość stworzenia własnej unikalnej klasy. Czyli wymyśla jej nazwę oraz trenuje specyfikację wybraną przez nas samych.

Zastanawiam sie nad broni,skinów aby urozmaicić troche gre.

 

Specyfikacje - Jest ich 14 jak na razie. Głownie to co już znacie czyli:

- HP na start

- Większy procent obrażeń

- Mniejszy Recoil

- Gdy upadniemy nie dostajemy obrażeń

- Niewidzialność

itp.

 

Szału nie ma lecz te Specyfikacje są wyodrębnione na pasywne i aktywne. Więc jak sie domyślacie powyższe Specyfikacje można używac wszystkie razem w tym samym czasie ponieważ są pasywne. Mniejszy Recoil,150 HP i +10% dmg brzmi nieźle razem co  ? :)

Każda z tych Specyfikacji jest "levelowana". Możemy je zwiększać płacąc walutą na serwerze.

Oczywiście odpowiedni balans Specyfikacji pod względem koszta zrobi na serwerze zróżnicowanie klas.

 

To tak ogólnie. Walute będziemy zdobywać za wygrane tryby (więcej waluty), za remis (troche mniej) i przegrane (najmniej).

Aby uniknąć przechodzenia graczy pod koniec mapy do zwycięzkiego teamu aby dostać nagrode napisałem pewien wzór, który między innymi

pobiera czas, który gracz spędził w danym teamie. Więc jeśli gracz przejdzie na pare minut przed zakończeniem mapy dostanie zaledwie pare %. która jest przeznaczona dla wygranego teamu. Z doświadczenia i testów wyglądało na to że lepiej było zostać w swoim teamie i przegrać niz dołaczyć po przeciwników pod koniec i wygrać.

 

Także tak z grubsza opisałęm to. I jak sądzicie ? Czego się złapać? Na czym sie dalej wzorować?

Może macie własny koncept tego... Zapraszam do dyskusji i dziękuję za pomysły,pomoc.

 

Pozdrawiam

Odpowiedz

  • +
  • -
Dlugi - zdjęcie Dlugi 10.12.2017

jak dla mnie bomba :P

Czekam na downlad chętnie wrzuce to na serwer jak skończtsz

Odpowiedz

  • +
  • -
NiczegoWinien - zdjęcie NiczegoWinien 10.12.2017

dzięki.

A moze masz jakies pomysły aby ulepszyc modyfikacje ?

 

Odpowiedz

  • +
  • -
Toldi - zdjęcie Toldi 11.12.2017

Każda z drużyn na początku ma 100 pkt. Śmierć gracza z drużyny to -1 pkt drużynowy. Ta drużyna, która pierwsza będzie miała 0 pkt przegrywa.

Odpowiedz

  • +
  • -
NiczegoWinien - zdjęcie NiczegoWinien 11.12.2017

Proste i dobre :ok:

Odpowiedz

  • +
  • -
AwIlL^^ - zdjęcie AwIlL^^ 11.12.2017

Bardzo fajny sposób wynagradzania teamy :)

Spróbuj pobawić się z rodzajami obrażeń i odpornościami na dany rodzaj obrażeń.

 

Coś w stylu, że masz +20 obrażeń od ognia, ale koleś ma 70% odporności na ogień o otrzymuje tylko 6 dodatkowych obrażeń od ognia :)

 

spróbuj zrobić taki tryb rozgrywki, że każda drużyna ma bazę i tam się odradza, każda baza ma swoje hp.
celem gry jest zniszczenie bazy przeciwnika.

Odpowiedz

  • +
  • -
NiczegoWinien - zdjęcie NiczegoWinien 11.12.2017

Jezeli chodzi o ogien,lód itp to na razie dam sobie spokoj. Zawsze moze to byc jakis update na serwie pozniej :)

Ciekawy pomysl ale co masz dokladnie na mysli bazy. Cos na respawnie stoi jakis model ktory trzeba zniszczyc? Jezeli tak to podeslij jakis i zobaczymy co dalej.

Odpowiedz

  • +
  • -
Toldi - zdjęcie Toldi 15.12.2017

No na przykład każda drużyna ma swój "totem" z x hp. Można go zniszczyć po przez strzelanie w niego tak jak sentry guna. Dodatkowo w każdej drużynie losowany jest kapitan, który może w /menu zwiększać ilość startowego hp za punkty, które zdobywa się poprzez zabójstwa.

Odpowiedz

  • +
  • -
AwIlL^^ - zdjęcie AwIlL^^ 27.12.2017

jakieś postępy w pracy nad tym modem??

 

zaciekawiłeś mnie swoją pracą ogólnie.
i tak chodzi o jakiś model na respie lub obok respa, który będzie celem drużyny przeciwnika co tam wstawisz zależy od twojej kreatywności...

jak masz takie dodawanie bytu z danym modelem to zalecam abyś zrobił precache modeli w zależnie od trybu rozgrywki, który się wylosuje.
doda to więcej możliwości do twojego pluginu bo nie będziesz musiał się przejmować limitem modeli, które możesz wczytać :)

 

możesz też używać tego pluginu do sterowania trybem rozgrywki i dodawać osobno moda który ma być na serwie...
czyli masz cod moda i co mapę inny tryb rozgrywki - raz DM a potem coś innego (stałe cele mapy wszystkich już nudzą).
może to by utrzymało graczy dłużej niż miesiąc

Odpowiedz