1. W jaki sposób mogę użyć jako "number" pole tabeli w którym znajduje się numer ?
new const missionData[][][] = { {"I", "kill", "Zabij 10 osob", "10", "400"}, {"I", "damage", "Zadaj 1000 obrazen", "1000", "400"}, {"I", "bomb_plant", "Podloz 10 bomb", "10", "500"}, {"I", "bomb_defuse", "Rozbroj 10 bomb", "10", "500"} }Gdy usunę " " i zostawię samą liczbę, czyli tak:
new const missionData[][][] = { // I {"I", "kill", "Zabij 10 osob", 10, 400}, {"I", "damage", "Zadaj 1000 obrazen", 1000, 400}, {"I", "bomb_plant", "Podloz 10 bomb", 10, 500}, {"I", "bomb_defuse", "Rozbroj 10 bomb", 10, 500}, }Wyskakuje taki błąd:
// C:\Users\oszym\Desktop\scripting WINDOWS\missions.sma(159) : error 033: array must be indexed (variable "missionData") // C:\Users\oszym\Desktop\scripting WINDOWS\missions.sma(164 -- 165) : error 033: array must be indexed (variable "-unknown-")Oczywiście linijka 159
if (missionProgress[id] >= missionData[missionValue[id]][3])A to linijki od 164 - 165
new xp = missionData[missionValue[id]][4] set_user_xp(id, get_user_xp(id) + xp)2. Kolejne pytanie brzmi następująco. Mam ustawione w tabeli że grasz musi podłożyć np. 10 bomb, czyli:
{"I", "bomb_plant", "Podloz 10 bomb", 10, 500},10 jest to liczba jaką gracz musi osiągnąć aby otrzymać prezent.
Posiadam zmienną "missionProgress". Chciałem ją zrobić w procentach. Tylko nie wiem jak za to się zabrać. Chodzi mi o równanie jakie muszę wykonać aby dawało procenty do 100%, gdy potrzeba 10 podlozyc bombe.
Poniżej pełny kod:
if (equal(missionData[missionValue[id]][1], "bomb_plant")) { if (missionProgress[id] >= missionData[missionValue[id]][3]) { missionValue[id] = -1 missionProgress[id] = -1 new xp = missionData[missionValue[id]][4] set_user_xp(id, get_user_xp(id) + xp) ColorChat(id, GREEN, "[Misje]^x01 Ukonczyles(as) misje. Otrzymujesz nagrode w postaci^x03 %i^x01 XP.", xp) } else { missionProgress[id] += 1 // TUTAJ CHCĘ ZROBIĆ DODAWANIE PROGRESU, ALE ZEBY NIE ZACHODZILO WIECEJ NIZ 100% GDY NP GRACZ MUSI ZAPLANTOWAC 10 RAZY. ColorChat(id, GREEN, "[Misje]^x01 Dobrze Ci idzie ! Postep wykonanej misji^x03 %i%%", missionProgress[id]) } }Myślę że opisałem dokładnie problemy.