Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie
CoD Nowy

Crash = usunięcie lvli

cod nowy

  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 SeMpo

    Nowy

  • Nowy

Reputacja: 0
Nowy

  • Postów:2
  • Imię:Dawid
  • Lokalizacja:Śląsk
Offline

Napisano 23.10.2016 19:37

Witam,

Otóż gram na serwerze gdzie administracja nie potrafi sobie poradzić z traceniem się lvli. Na początku miało to być ograniczenie systemu nVault, gdyż ten mieścił maks około 5k wpisów, a wraz z zwiększeniem tej ilości zaczął gubić wpisy (na serwerze było ponad 13k) czego efektem był crash i zgubienie 3/4 wpisów. H@ tego serwa doszedł do tego i zmienił system na SQLittle, który ponoć owych ograniczeń nie ma, lecz po 2 tygodniach problem ponownie wystąpił - ogółem przez serwer przewinęło się 7,5k osób, więc pewnie z te 20k wpisów było. I pytanie - czego to może być wina? Dodam, że na serwerze są takie urozmaicenia jak:

- awanse postaci na lvlach 40/100/160 z umiejętnościami typu zmniejszona widoczność,1/x wyrzucenie broni, podpalenie, odbicie pocisku itp.

- klany i bonusy do hp/dmg/exp itp

- monety

- misje

- skiny do broni za monety

- perki (dużo chyba autorskiej roboty, bo podobnych mało lub wcale nie spotkałem)

- ogrom map

- vip (skoki, x2 monety, 80% exp, dodatkowe staty)

 

Ponoć klany powodowały crashe, więc H@ je wyłączył w celu ustalenia przyczyny, lecz po paru dniach pogubiły się wpisy i pokasowały lvle, monety oraz niektórzy mieli skiny do broni, których wcześniej nie kupowali. Dodam też, że na serwerze występowały następujące problemy:

- Po pierwszym resecie były crashe, ale tylko wywalało do dust2, no i czasem vote się bugowło np. zamiast 4 opcji wyboru map były 2 z czego 1. Przedłużenie mapy, a 2. Puste pole. Po ~3 dniach ustąpiło

- Perki jak np skrzydła archanioła dające niższą grawitację, cichobiegi lub zestaw elektryka z piorunami, po wyrzuceniu zachowywały swe zastosowania (i problem jest po dziś dzień)

- Postacie bardzo rzadko, ale jednak, znikały i nagle pojawiały się podczas strzału (miałem to conajmniej ja i pewny gracz)

- Czasami po wejściu na serwer, vipa nie było widać w tabeli i nie miał tych dodatkowych statystyk, które oferuje. Po zmianie mapy, albo ponownym wejściu na serwer, wszystko było w porządku

- Podczas posiadania kamizelki, elektrycy z pioruna bili ujemne obrażenia, więc z niej zrezygnowano, ale warto by było naprawić ten błąd

 

Tak więc co prawda jest niezły młyn z tymi problemami, ale głównie chodzi o te crashe i bugienie wpisów przy większej ilości. Wypisałem to wszystko głównie, bo może coś z tego przyczynia się do tego? Nie wiem, i potrzebuję waszej pomocy w rozwikłaniu tej zagadki, bo o serwer warto walczyć, gdyż w dzień jest prawie ciągle full serwer = 32 gracze. Z góry dzięki za zainteresowanie.

 

 

Pozdrawiam

 

 


Użytkownik Lalalala edytował ten post 23.10.2016 19:40

  • +
  • -
  • 0

#2 _McHappy

    Wszechwiedzący

  • Support Team

Reputacja: 243
Wszechwidzący

  • Postów:501
  • GG:
  • Imię:Radek
  • Lokalizacja:Tak
Offline

Napisano 23.10.2016 21:42

Cod jest strasznie zasobożerną modyfikacją, głównie ze względu na fakt, iż właściciele starają się dorównać oczekiwaniom graczy, a nawet je wyprzedzać. Sęk w tym, że zapominają o ograniczonych zasobach serwera - o ile ukończona paczka moda sprawuje się znakomicie podczas testów 'z ekipą', o tyle przy pełnym serwerze mogą występować niemałe problemy.
Sam zmagam się z podobną sytuacją. Mam na serwerze wiele ciekawych, autorskich pluginów, z których niestety musiałem zrezygnować w celu zbadania zjawisk typu znikający hud, perki które są permanentnie aktywne, nagły crash silnika i gra jak na normalnym only dd2.

Słyszałem, a raczej czytałem i to nawet gdzieś w progach tego forum, że błędy tego pokroju związane są z nagłym wyczerpaniem pamięci RAM, na jakiej operują pluginy. W ten sposób np. może zwolnić się uchwyt hudu CoD Mod'a, a w konsoli kalejdoskop błędów...

W wywodzie tej wypowiedzi dołączam się do pytania autora i prosiłbym bardziej oświecone osoby { :D } o obalenie/potwierdzenie przypuszczenia z powyższego akapitu...

Użytkownik _McHappy edytował ten post 23.10.2016 21:44

  • +
  • -
  • 0

#3 Alconis

    Początkujący

  • Użytkownik

Reputacja: 0
Nowy

  • Postów:10
  • Imię:Paweł
Offline

Napisano 23.10.2016 22:37

Proponowałbym dodnie usuwania starszych zapisów. 

Do tego dogłębną diagnozę poprzez sprawdzenie kazdego pluginu.... 


  • +
  • -
  • 0

#4 ex0

    Wolny strzelec.

  • Power User

Reputacja: 383
Wszechpomocny

  • Postów:1 127
  • GG:
  • Imię:Kacper
  • Lokalizacja:Żywiec
Offline

Napisano 23.10.2016 22:49

Patrze na te wypociny i już mam dosyć po pierwszym zdaniu... 

SQLITE na coda?
Podziwiam ambicje i inteligencje Twojego administratora od Coda...
Tylko i wyłącznie nVault sobie radzi dobrze z codem.

Źle sformuowany zapis powoduje takie problemy a nie inne.
Masz cały czas otwarty plik i w momencie crashu nadpisuje pustą wartość.
Zróbcie zapis w każdym wykonanym evencie, w tym momencie strata jaką maksymalnie możecie dostać to 1 runda lub jeden cykl. 

Pomijając wszystko:
Skoro serwer crashuje - to wypada naprawić.
Znając życie crashuje wam z Segemntation Fault.
Czyli szukajcie problemu w klasach / perkach + silniku (silniku dlatego, że zapewne wasz Janusz co wymyślił SQLite do coda coś nagrzebał)

Co do znikającego hudu...
Jak pchacie wszystko w jeden / dwa kanały a kanał 1 z pluginu A i kanał 1 z pluginu B (według was to co innego) to potem się dzieją takie rzeczy.
Kanałów jest X i należy wykorzystywać jak najwięcej.
Jeśli nadal po takim zabiegu jest problem, to dopiero wtedy szuka się rozwiązania w zbyt dużej ilości informacji i stara się ją upchać..

Dziś tak ostro trochę napisałem ale człowiek jest już zmęczony. 
Miłego wieczoru i powodzenia...  ;)  


  • +
  • -
  • 0

TWORZENIE FOR SPOŁECZNOŚCIOWYCH | ZARZĄDZANIE STRONAMI INTERNETOWYMI
WSPARCIE TECHNICZNE SERWERÓW HLDS | MODERNIZACJA, OPTYMALIZACJA, ZABEZPIECZENIA


Zapraszam do mojego profilu ;)


#5 _McHappy

    Wszechwiedzący

  • Support Team

Reputacja: 243
Wszechwidzący

  • Postów:501
  • GG:
  • Imię:Radek
  • Lokalizacja:Tak
Offline

Napisano 23.10.2016 23:22

Jak pchacie wszystko w jeden / dwa kanały a kanał 1 z pluginu A i kanał 1 z pluginu B (według was to co innego) to potem się dzieją takie rzeczy.
Kanałów jest X i należy wykorzystywać jak najwięcej.
Jeśli nadal po takim zabiegu jest problem, to dopiero wtedy szuka się rozwiązania w zbyt dużej ilości informacji i stara się ją upchać..

To nie przedszkole, potrafię rozróżnić, czy wiadomości się nakładają, czy też całkowicie znikają (a przy tym pojawiają się takie ptaszki jak brak możliwości wyboru klasy, niedziałające klasy itp).
Właśnie cała rzecz polega na tym, że nie ma w logach konkretnego błędu, tylko 20 błędów / sek typu 'invalid cvar pointer' oraz 'invalid hudmessage id 0'.
W większości przypadków, nie jest to klasyczny Seg. Fault.
Przy większej ilości graczy problem pojawia się w trakcie rozgrywki, można powiedzieć 'znienacka'.
Stąd też moje pytanie, czy możliwe jest zwalnianie uchwytów itp z powodu zapełnienia pamięci :D

Użytkownik _McHappy edytował ten post 23.10.2016 23:26

  • +
  • -
  • 0

#6 ex0

    Wolny strzelec.

  • Power User

Reputacja: 383
Wszechpomocny

  • Postów:1 127
  • GG:
  • Imię:Kacper
  • Lokalizacja:Żywiec
Offline

Napisano 24.10.2016 16:26

 

Jak pchacie wszystko w jeden / dwa kanały a kanał 1 z pluginu A i kanał 1 z pluginu B (według was to co innego) to potem się dzieją takie rzeczy.
Kanałów jest X i należy wykorzystywać jak najwięcej.
Jeśli nadal po takim zabiegu jest problem, to dopiero wtedy szuka się rozwiązania w zbyt dużej ilości informacji i stara się ją upchać..

To nie przedszkole, potrafię rozróżnić, czy wiadomości się nakładają, czy też całkowicie znikają (a przy tym pojawiają się takie ptaszki jak brak możliwości wyboru klasy, niedziałające klasy itp).
Właśnie cała rzecz polega na tym, że nie ma w logach konkretnego błędu, tylko 20 błędów / sek typu 'invalid cvar pointer' oraz 'invalid hudmessage id 0'.
W większości przypadków, nie jest to klasyczny Seg. Fault.
Przy większej ilości graczy problem pojawia się w trakcie rozgrywki, można powiedzieć 'znienacka'.
Stąd też moje pytanie, czy możliwe jest zwalnianie uchwytów itp z powodu zapełnienia pamięci :D

 

Jasne, że tak. 
Wszystko się da, szczególnie, że sam mówisz o tym, że masz takie a nie inne błędy.
To już sugeruje o tym, że jest coś źle napisane, a kumulacja powoduje SF'a. 

Zacząłbym od zmian kanałowych a potem sprawdzenie wszystkich hudów, jeśli potrzebujesz pomocy to dokumentacja i wio.


  • +
  • -
  • 0

TWORZENIE FOR SPOŁECZNOŚCIOWYCH | ZARZĄDZANIE STRONAMI INTERNETOWYMI
WSPARCIE TECHNICZNE SERWERÓW HLDS | MODERNIZACJA, OPTYMALIZACJA, ZABEZPIECZENIA


Zapraszam do mojego profilu ;)


#7 Linux'

    Pan Pomocny

  • Power User

Reputacja: 549
Wszechwiedzący

  • Postów:1 501
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:AmxMod i SourceMod
Offline

Napisano 24.10.2016 18:00

Nie ilosc graczy czy slotow swiadczy o tym czy modyfikacja jest dobra ale zostawmy to.

 

Jak juz zdazyl wspomniec moj poprzednik, modyfikacje typu cod sa dosc bardzo zasobozerne tym bardziej gdy wrzuca sie na serwer wszystko jak leci. Wiele gotowych pluginów, klas czy przedmiotow ktore mozna znależć w sieci, wymaga dosc sporych poprawek by tak naprawdę nadawaly sie do uzytku. Jezeli wasz nadzorca serwera nie potrafi uporac sie samodzielnie z naprawa bledow, dobrym krokiem jest ograniczanie pluginów na serwerze.

 

Jeszcze porusze kwestie zapisu, przeniesienie sie z nvault byl dobrym krokiem natomiast zapis musi rowniez posiadac i dobra strukture by to wszystko dobrze gralo. Polecam skorzystam z silnika cypisa, zdaje sie ze jest tam najlepiej napisany zapis do coda ktory nigdy nie straci zadnych danych.


  • +
  • -
  • 0

b35020692_qesnxqa.png






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: cod nowy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych